معرفی خودرو هیوندای i10 گرند نیوس و آئورا

91
0
خودرو هیوندای i10 گرند نیوس

با نزدیک شدن به شروع نمایشگاه Expo 2023 در هند، شرکت‌های خودروسازی فعال در این کشور، خود را برای معرفی محصولات جدید آماده می­‌کنند. شرکت هیوندای هم قصد دارد دو مدل خودرو هیوندای i10 گرند نیوس و آئورا که از سال 2019 روی خط تولید قرار دارند را برای سال 2023 بروزرسانی کند.

خودرو هیوندای i10 گرند نیوس

در این خودروها، جلوپنجره و اجزای سپر جلو به نحوی طراحی شده است، که از شباهت زیاد بین این دو مدل کاسته شود. طراحی چراغ‌های عقب در مدل هاچ‌بک مورد بازنگری قرار گرفته و به روال این روزهای صنعت خودروسازی، یک نوار نورانی هم بین آن‌ها اضافه شده است.

خودرو هیوندای i10 گرند نیوس
خودرو هیوندای i10 گرند نیوس

در تریم‌های کامل‌تر رینگ‌های 15 اینچی نصب می‌شود، درحالی‌که در مدل‌های پایه همچنان رینگ‌های 14 اینچی حضور دارد.

طول هیوندای i10 گرند نیوس با 10 میلی‌متر افزایش به 3.815 متر رسیده است، درحالی‌که هیوندای آئورا با طول 3.995 متر، همچنان می­‌تواند از تخفیف مالیاتی خودروهای کمتر از 4 متر بهره­‌مند شود.

کابین و امکانات هیوندای i10 گرند نیوس و آئورا

کابین هیوندای i10 گرند نیوس و آئورا همچنان طرحی مشترک دارند، اما با نمایشگر 8 اینچی، تاحدی از چهره اقتصادی قبلی فاصله گرفته است. البته در مدل جدید، روکش جدید صندلی‌ها، خروجی­‌های USB تایپ C و نورپردازی داخلی به این خودروها اضافه شده است.

خودرو هیوندای i10 گرند نیوس
خودرو هیوندای i10 گرند نیوس

ایمنی دوقلوهای هندی با اصلیت کره­‌ای به وضوح افزایش یافته است، چرا که در تمام تریم‌های هیوندای i10 گرند نیوس و آئورا، تعداد کیسه‌­های هوا از دو به چهار افزایش یافته و برای نخستین بار می‌­توان سامانه پایداری ESP، کروزکنترل، سنسور نور، حسگر فشار باد تایر و اتصالات ایزوفیکس را سفارش داد. البته هیوندای i10 موجود در سایر بازارها، تمام این موارد را به صورت استاندارد به همراه دارد.

پیشرانه هیوندای i10 گرند نیوس و آئورا

خودرو هیوندای i10 گرند نیوس
خودرو هیوندای i10 گرند نیوس

به دلیل عدم تقاضا، پیشرانه­‌های 1.2 CRDi توربودیزل و 1.0 T-GDI بنزین­‌سوز حذف شده است و مدل جدید هیوندای i10 گرند نیوس و آئورا فقط با پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی Kappa عرضه خواهد شد. خروجی این پیشرانه با سوخت بنزین، 83 اسب­‌بخار و 114 نیوتن‌متر اعلام شده است، که با سوخت متان به 69 اسب‌­بخار و 95 نیوتن‌متر کاهش می­‌یابد. گیربکس خودروها نیز 5 سرعته دستی یا AMT خواهد بود.

قیمت هیوندای مدل i10 گرند نیوس و آئورا

فروش هیوندای i10 گرند نیوس و آئورا به‌زودی و با قیمت پایه 6,900 و 7,800 دلار آغاز می‌­شود. هیوندای قصد دارد i10 هاچ‌بک مخصوص بازار اروپا که در ترکیه تولید می‌­شود را نیز مورد بروزرسانی قرار دهد.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس