داغ شدن گوشی هنگام شارژ چه دلیلی دارد؟

77
0
داغ شدن گوشی هنگام شارژ

علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ چیست؟ طبیعی است که گوشی شما هنگام شارژ گرم شود مخصوصا اگر از شارژر سریع استفاده کنید، اما داغ شدن بیش از حد می تواند دلایل دیگری داشته باشد. داغ شدن گوشی هنگام شارژ در طولانی مدل می تواند باعث کاهش عمر باتری و آسیب احتمالی به قطعات داخلی شود.

با توجه به اینکه قیمت آیپد آیفون و برخی گوشی های هوشمندِ دیگر در رنج بالایی قرار دارند، اگر این مشکل سریع برطرف نشود خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. داغ شدن گوشی هنگام شارژ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله می خواهیم علت و همچنین چند نکته برای جلوگیری از داغ شدن گوشی را توضیح دهیم.

استفاده از شارژر غیراستاندارد

استفاده از شارژر غیر استاندارد از دلایل اصلی داغ شدن بیش از حد گوشی است. شارژر غیر استاندارد می تواند باعث افزایش جریان برق و در نتیجه داغ شدن گوشی شود، که این در دراز مدت روی عملکرد باتری و حتی خود دستگاه تاثیر منفی می گذارد.

برای مثال مدل های مختلفی از گوشی ایفون، سامسونگ و انواع تبلت سامسونگ با قیمت و مشخصات مختلف تولید شده که هر کدام ظرفیت باتری متفاوتی دارند و از شارژر مخصوص به خود استفاده می کنند. به همین دلیل پیشنهاد می شود از شارژرهای اورجینال تایید شده خود شرکت تولید کننده و همچنین شارژر خود گوشی برای شارژ آن استفاده کنید.

قرار دادن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید

علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ می تواند ناشی از قرار دادن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید باشد. قرار گرفتن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید باعث افزایش دمای گوشی و در نتیجه داغ شدن بیش از حد آن می شود.

شارژ گوشی در محیط گرم

شارژ گوشی در محیط گرم نیز می تواند یکی دیگر از دلایل داغ شدن شارژر و گوشی باشد. دمای باتری گوشی در هنگام شارژ بالا می رود و حالا اگر در محیطی گرم باشد هم بدتر و ممکن است باتری داغ شود و در نتیجه گوشی نیز داغ می شود.

استفاده از برنامه‌های سنگین هنگام شارژ

استفاده از برنامه‌های سنگین هنگام شارژ نیز می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود. این مورد نه تنها برای گوشی بلکه برای ایپد و تبلت های گیمینگ نیز ممکن است اتفاق افتد و با تکرار آن باعث خرابی دستگاه شده و در نتیجه مجبور به خرید تبلت جدید خواهید شد.

خرابی باتری گوشی

ممکن است تمامی موارد بالا را رعایت کرده باشید اما باز هم گوشی در هنگام شارژ داغ می شود. در این مواقع معمولا علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ از طرف خود باتری است و خرابی باتری باعث بروز چنین مشکلی می شود.

اقداماتی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی هنگام شارژ

تا اینجا توضیح دادیم که علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ چیست و چه دلایلی باعث بروز چنین مشکلی می شود. تمامی این موارد می تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ هنگام شارژ و همچنین گوشی های ایفون و سایر دستگاه های دیگر باشد، به همین دلیل توصیه می شود آنها را جدی بگیرید. حالا قصد داریم به شما بگوییم اگر گوشی شما هنگام شارژ داغ می‌شود برای جلوگیری از آسیب دیدن گوشی چه اقداماتی را انجام دهید. در این مواقع اقدامات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • از شارژر استاندارد استفاده کنید.
  • گوشی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • گوشی خود را در دمای اتاق شارژ کنید و از شارژ کردن آن در محیط گرم خودداری کنید.
  • از استفاده از برنامه‌های سنگین هنگام شارژ گوشی خودداری کنید.
  • اگر گوشی شما داغ شد، آن را از شارژ خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شود.
  • اگر گوشی شما به طور مکرر داغ می‌شود، ممکن است مشکل جدی‌تری وجود داشته باشد. در این صورت، بهتر است گوشی خود را به یک مرکز تعمیرات مجاز ببرید.

چگونه گوشی داغ شده در هنگام شارژ را خنک کنیم؟

داغ شدن گوشی هنگام شارژ می تواند ناشی از دلایل مختلفی همچون استفاده از شارژر غیر استاندارد، شارژ گوشی در محیط گرم، اجرای برنامه های سنگین و یا خرابی باتری باشد. در اینجا توضیح دادیم که برای جلوگیری از داغ شدن گوشی هنگام شارژ چه اقداماتی انجام دهید که گوشی آسیب نبیند اما اگر گوشی داغ شد برای خنک کردن آن باید چه کاری انجام دهیم؟

در این مواقع قبل از هر چیزی قاب گوشی را خارج کنید، حالت هواپیما را فعال کرده و سپس گوشی را به مکانی خنک تر ببرید. قابل ذکر است که نباید گوشی را دراخل یخچال و یا محیط خیلی سرد قرار دهید چون این کار نه تنها باعث بهتر شدن گوشی نمی شود بلکه حتی باعث بدتر شدن اوضاع نیز می شود.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس