درس‌هایی که Max Payne Remake باید از GTA Trilogy بگیرد

154
0
درس‌هایی که Max Payne Remake باید از GTA Trilogy بگیرد

بازی‌بازان پس از شنیدن خبر بازسازی مکس پین 1 و 2 نزدیک بود از خوشحالی بال در بیاورند. 20 سال از عرضه‌ی این عناوین گذشته است و بدون شک لایق دریافت یک بازسازی درست و حسابی بودند. و چه خوب که وظيفه‌ی این بازسازی بر عهده‌ی رمدی گذاشته شده است اما درس‌هایی که Max Payne Remake باید از GTA Trilogy بگیرد چیست؟

البته شایان ذکر است که این بازسازی با همکاری راکستار و رمدی در حال توسعه است. راکستار بودجه را تأمین می‌کند و رمدی وظيفه‌ی بازسازی عناوین را بر عهده دارد. دخیل بودن راکستار در پروژه کمی طرفداران را نگران کرده است. چرا که آن‌ها اخیراََ ریمستر جی تی ای 3، وایس سیتی و سن آندریاس را در قالب GTA Trilogy عرضه کرده‌اند. این سه‌گانه‌ی پرطرفدار به بدترین شکل ممکن بازعرضه شد و اعتراضات زیادی را روانه‌ی شرکت کرد. البته وضعیت بازی اکنون بهتر شده است. ولی بهتر است Max Payne Remake به طور کلی از اشتباهات GTA Trilogy فاصله بگیرد.

 

درس‌هایی که Max Payne Remake باید از GTA Trilogy بگیرد

Max Payne Remake

خبر بازسازی مکس پین شوکه کننده بود. البته در عین حال خوشحال کننده نیز بود. این‌که راکستار ثروتمند و متمول بودجه‌ی بازسازی را تأمین کرده، نویدبخش این است که شاهد یک بازسازی پرجزئیات باشیم. و این‌که رمدی که خالق اصلی دو شماره‌ی نخست است برای بازسازی مکس پین بازگشته نیز امیدوار کننده است.

بد نیست اندک اطلاعاتی هم در خصوص استودیوی فنلاندی رمدی خدمتتان عرض کنیم. این استودیو بیش‌تر برای ساخت آلن ویک، کوانتوم بریک و کنترل شناخته می‌شود. و بازی‌بازان قدیمی آن‌ها را با مکس پین می‌شناسند. فعلاً مشخص نیست که Max Payne Remake که شامل نسخه‌ی بازسازی شده‌ی 2 شماره‌ی نخست است، چه زمان عرضه می‌شود. ولی همین که ساخت آن تأیید شده هم جای شکرش باقیست.

چیزی که در حال حاضر می‌دانیم این است که بازسازی مکس پین برای کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S به علاوه‌ی PC در حال توسعه است. به عبارتی خبری از نسخه‌ی PS4 و Xbox One نخواهد بود. این موضوع می‌تواند بر کیفیت اثر نهایی بیافزاید و شاهد یک بازسازی مدهوش کننده از لحاظ بصری باشیم. سازندگان توسعه‌ی بازی را با موتور بازی‌سازی Northlight آغاز کرده‌اند. یعنی همان موتوری که بازی تحسين‌شده‌ی کنترل را با آن توسعه داده‌اند.

 

درس‌هایی که Max Payne Remake باید از GTA Trilogy بگیرد

فاجعه‌ی GTA Trilogy

وقتی راکستار خبر ریمستر کردن جی تی ای 3، وایس سیتی و سن آندریاس را اعلام کرد، طبیعتاً انتظارات و پشتیبانی بالا رفت. ولی هنگام عرضه طرفداران با فاجعه‌ای به تمام معنا مواجه شدند. در نتیجه سیل انتقادات روانه‌ی راکستار شد. طرفداران معتقدند GTA Trilogy با عجله و کم دقتی توسعه یافته است. و این رویه برای عناوین انقلابی و جریان ساز موجود در این سه‌گانه منصفانه نبوده است.

بازی‌بازان با گلیچ، باگ و مشکلات فنی فراوانی در GTA Trilogy مواجه شدند. از طرفی راکستار برخی محتواهای عناوین را حذف و سانسور کرده بود. که این حذفیات روح فرانچایز جی تی ای را خدشه دار کرده‌اند. حال جالب است که راکستار با این‌که زمان زیادی از فاجعه‌ی GTA Trilogy نگذشته از Max Payne Remake رونمایی به عمل آورده است! آن هم در حالی که تلاش سابقشان در بازسازی عناوین محبوب شکست بدی خورد.

 

مکس پین

Max Payne Remake چگونه می‌تواند از مشکلات GTA Trilogy فاصله بگیرد

مکس پین 1 و 2 شباهت زیادی به عناوین حاضر در GTA Trilogy دارند. همه‌ی این عناوین شوترهای سوم شخصی هستند که در اوایل 2000 میلادی عرضه شده‌اند و گیم پلی کلی آن‌ها شباهت فراوانی با هم دارد. در نتیجه رمدی و راکستار فرصت مناسبی دارند تا از اشتباهات صورت گرفته درس بگیرند.

یکی از ایرادات اصلی GTA Trilogy بحث گرافیک است. منتقدان از سبک کارتونی شده‌ی گرافیک ناراضی هستند. و به نظر سازندگان به upscale ساده‌ی بافت‌های تصویری بسنده کرده‌اند. گویی که وضوح تصویر توسط هوش مصنوعی بالا رفته و برای همین شاهد باگ‌های تصویری عجیب و غریب در بازی هستیم. و در اقدامی عجیب جزئیات بازی‌ها در GTA Trilogy از نسخه‌ی اصلی کم‌تر شده است! با توجه به این‌که Max Payne Remake با موتور بازی‌سازی قدرتمند Northlight در حال توسعه است، می‌توان در این زمینه امیدوار بود. و انتظار یک نمایش گرافیکی چشم‌نواز و با جزئیات را داشته باشیم. خصوصاً این‌که بازی برای کنسول‌های نسل 9 در حال توسعه است.

مزیتی که بازسازی مکس پین نسبت به سه‌گانه‌ی جی تی ای دارد، این است که در مورد نخست قرار است  «بازسازی» صورت پذیرد و طراحی از ابتدا انجام می‌شود. ولی در خصوص GTA Trilogy ما شاهد ریمستر بودیم. حال بحث پیش می‌آید که ریمستر کردن ساده‌تر از بازسازی کردن است چرا که شما از منابع انجام گرفته استفاده می‌کنید، ولی این موضوع همیشه نتیجه‌ی خوبی در بر نخواهد داشت و شاهد عینی‌اش هم GTA Trilogy می‌باشد.

ریمستر جی تی ای

مزیت دیگر Max Payne Remake در برابر GTA Trilogy این است که در Max Payne Remake سازندگان باید روی 2 بازی کار کنند ولی در GTA Trilogy با 3 بازی طرف بودیم. همچنین این‌که جی تی ای تریلوژی تنها چند ماه مانده به عرضه‌ معرفی شد ولی بازسازی مکس پین هنوز در اوایل ساخت قرار دارد و سازندگان هنوز بازه‌ی زمانی عرضه را هم مشخص نکرده‌اند. در نتیجه فرصت کافی را خواهند داشت که با خیالی آسوده و به دور از عجله روی بازی کار کنند. تا یک بازسازی شاهکار همچون عناوین اصلی به مخاطبان هدیه دهند.

بازی Max Payne Remake هم‌اکنون برای PC, PS5 و Xbox Series X/S در حال توسعه است. اطلاعات و جزئیات تکمیلی در آینده‌ی نزدیک ارائه خواهد شد.

خب دوستان نظرتان در خصوص Max Payne Remake چیست؟ به نظر شما Max Payne Remake قادر به دوری از اشتباهات GTA Trilogy می‌باشد؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس