دلایل کاهش خرید مک بوک

115
0
دلایل کاهش خرید مک بوک

ممکن است معرفی مک‌بوک‌های جدید با تراشه‌ی M3 در سال آینده نیز نتواند فروش لپ‌تاپ‌های اپل را مثل قبل کند. در این پست به بررسی دلایل کاهش خرید مک بوک می پردازیم.

دلایل کاهش خرید مک بوک

به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، تحلیلگر زنجیره‌ی تأمین اپل، فروش سالانه‌ی مک بوک تا این‌جای سال ۲۰۲۳ ۳۰ درصد کاهش یافته است. او خودداری اپل از معرفی مدل‌های جدیدتر را به این موضوع مرتبط می‌داند.

کوئو گزارش داده است که میزان تقاضا برای مک بوک ایر ۱۵ اینچ پس از پایان‌یافتن فصل بازگشت‌به‌مدرسه، تا حد زیادی سقوط کرده است؛ به‌همین‌دلیل، او انتظار دارد که حجم عرضه‌ی لپ‌ تاپ اپل درمقایسه‌با پیشبینی‌های قبلی‌اش، تا ۲۰ درصد کمتر شود.

مینگ‌چی کوو عقیده دارد که به‌دلیل معرفی‌نشدن مک‌بوک جدید در سال ۲۰۲۳، حجم عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های اپل درمقایسه‌با سال‌های قبل بسیار کاهش یابد. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر کاهش آمار فروش‌، می‌توان به کم‌شدن تقاضای افراد دورکار و فروکش‌کردن هیجان‌های حول تراشه‌ی اپل و افت تقاضا برای نمایشگرهای mini-LED اشاره کرد.
کوئو مدعی است که کوپرتینو‌نشین‌ها ازقصد و به‌منظور خالی‌کردن انبار‌های خود از مک‌بوک‌های قدیمی‌تر، از معرفی محصولی جدید خودداری می‌کنند.

شرکت سازنده‌ی آیفون انتظار دارد که با رونمایی مک‌بوک‌های مجهز به تراشه‌ی M3، میزان فروش‌ها روند صعودی به خود بگیرد؛ اما کو با این پیش‌بینی موافق نیست.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس