تاریخ عرضه و مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 9

105
0
مایکروسافت سرفیس پرو 9

مایکروسافت سرفیس پرو 9 پس از موفقیت مایکروسافت در عرضه محصول قبلی یعنی سرفیس پرو 8 در سال پیش در دست ساخت است. چند گزارش امیدوارکننده در مورد محصول بزرگ بعدی مجموعه سرفیس پرو یعنی سری پرچمدار مایکروسافت از لپ تاپ/تبلت هیبریدی 2 در 1 ویندوز اعلام شده است.

جدیدترین مدل هنوز هم یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های 2 در 1 است که می‌توانید بخرید، اما دارای چند نقطه ضعف است که مایکروسافت می‌تواند آن را در سری جدیدتر رفع کند. در ادامه در مورد ویژگی های ارتقا یافته نسخه بعدی سری سرفیس پرو مایکروسافت که در مورد آن کاملاً مطمئن هستیم صحبت خواهیم کرد.

تاریخ عرضه مایکروسافت سرفیس پرو 9

مایکروسافت تاکنون هیچ چیزی در مورد سرفیس پرو 9 نگفته است. در نتیجه هیچ خبری رسمی از تاریخ عرضه وجود ندارد. با این حال برخی از خبرنگاران گزارش FCC را در سپتامبر 2022 مشاهده کردند که نشان می دهد دستگاهی که ممکن است همان سرفیس پرو 9 باشد مطابق با دستورالعمل های FCC تأیید شده است. با فرض درست بودن این گزارش سرفیس پرو 9 می تواند در اکتبر 2022 عرضه شود.

مایکروسافت معمولا رویدادهایی را برای معرفی دستگاه های سرفیس در پاییز برگزار می‌کند، بنابراین اگر Pro 9 در دست ساخت باشد، ممکن است در ماه اکتبر 2022 شاهد رونمایی آن باشیم.

طراحی مایکروسافت سرفیس پرو 9

ما هنوز چیز زیادی در مورد طراحی سرفیس پرو 9 نشنیده‌ایم. اما با توجه به طراحی سرفیس پرو 8 که دارای صفحه نمایش لمسی 13 اینچی (2880 در 1920) با فرکانس 120 هرتز و پردازنده نسل یازدهم اینتل در یک بدنه باریک با ابعاد 0.37 x8.2 x 11.3 اینچ و وزن کمی کمتر از 2 پوند است، انتظار داریم تغییر چندانی نداشته باشد. سرفیس پرو 8 همچنین دارای وب کم مناسب (5 مگاپیکسل جلو / 10 مگاپیکسل عقب) و اسپیکرهای باکیفیت است.

امیدواریم مایکروسافت در مدل بعدی کمی بهتر عمل کند. سرفیس پرو 9 مطمئناً با ویندوز 11 از پیش نصب شده عرضه می شود، همچنین احتمال دارد نسخه 2 در 1 را با کیبورد و قلم لمسی عرضه کند.

مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 9

تاکنون چیزی نشنیده‌ایم که نشان دهد سرفیس پرو 9 از نظر مشخصات تغییر زیاد با نسخه‌های قبلی خود داشته باشد. مهم ترین گزارشی که در مورد مشخصات سرفیس پرو 9 شنیده ایم این است که مایکروسافت قصد دارد علاوه بر مدلی با تراشه های اینتل، نسخه ARM را نیز ارائه دهد.

اگر این موضوع صحت داشته باشد، عملاً پایان خط سرفیس پرو ایکس است که دارای سرفیس 2 در 1 ARM با تراشه‌های کوالکام بود. اما طبق گزارش‌ها مایکروسافت با ارائه سرفیس پرو 9 با تراشه‌های اینتل یا کوالکام آن با سرفیس پرو ادغام می‌کند.

آخرین گزارش‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانیم منتظر مدل‌های Surface Pro 9 باشیم که دارای تراشه‌های Alder Lake نسل دوازدهم اینتل یا Snapdragon 8cx SoC کوالکام است که بنا به گزارش‌ها مایکروسافت SQ3 نام دارد. بنابراین دنباله‌روی مایکروسافت SQ2 است که تراشه سرفیس پرو ایکس 2020 بود.

تغییر بزرگ دیگری که انتظار داریم در مدل سرفیس پرو 9 وجود داشته باشد اینترنت 5G است. این بخشی از آن گزارشی است که FCC تأیید کرده است و با توجه به اینکه یک ویژگی رایانه های Surface Pro مجهز با ARM اتصال بی سیم آنها است، منطقی است.

اگر این موضوع درست باشد، منطقی است که انتظار داشته باشیم چنین مدلی از نظر اندازه به مایکروسافت سرفیس پرو ایکس نزدیک‌تر باشد، که تقریباً یک دهم اینچ از سرفیس پرو 8 باریک‌تر است.

نگاه کلی به مایکروسافت سرفیس پرو 9

مایکروسافت تقریباً به طور قطع روی سرفیس پرو 9 کار می‌کند، فقط به این دلیل که باید ارزش لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی که به تبلت تبدیل می‌شوند را نشان دهد. ویندوز 11 برای نشان دادن عملکرد خود در چنین دستگاه هایی ساخته شده است و اگر رایانه ای با صفحه نمایش لمسی ندارید یا دوست ندارید از لپ تاپی که به تبلت تبدیل می شود استفاده کنید، نیازی به ارتقای نسخه ویندوز ندارید.

سرفیس پروها نیز در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته اند، به طوری که ما به سرفیس پرو 8 چهار ستاره از پنج ستاره میدهیم. همچنین ویندوز 11 روی این دستگاه ها به خوبی کار میکند.

تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد و بهره‌وری انرژی ارائه داده اند و بسیاری از بهترین لپ‌تاپ‌ها با آن تا ۱۲ ساعت کار میکنند و عمر باتری آن ها را افزایش داده است. قرار دادن چنین تراشه سیلیکونی قدرتمندی در تبلت ویندوز 11 با طراحی نازک و سبک قطعا موفقیت آمیز خواهد بود، به خصوص اگر مایکروسافت قلم لمسی و صفحه کلید را به صورت رایگان با این محصول عرضه کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس