بررسی کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th

142
0
کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th

کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th از کیس های رده حرفه ای ام اس آی (MSI) است. برند تایوانی ام‌اس‌آی (MSI) با حضور در حوزه سخت افزار و گیم توانست خود را به یکی از محبوب ترین و بهترین برندهای این حوزه تبدیل کند. کامپیوترهای از پیش ساخته شده (Prebuilt) یکی از محصولات مطرح این برند هستند. در این مقاله از اول نیوز قصد داریم کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th را تحلیل و بررسی کنیم.

کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th یکی از بهترین سخت افزارها و در رده حرفه‌ای برند MSI است که نسل یازدهمی با پردازنده‌ های مدرن و سخت افزار فوق العاده و هم چنین طراحی زیبا به بازار گیمینگ ارائه شده است.

طراحی کیس گیمینگ

طراحی و بدنه کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th

کیس گیمینگ MEG Infinite X 11th از نظر طراحی ظاهری ترکیبی از طراحی دو سری MEG و Infinite است که به صورت پرچمدار وارد بازار شد. بدنه‌ این کیس فول تاور با وزن حدود 12 کیلوگرم  و ابعاد 488*450*210 میلی متر تا حدودی جاگیر بوده و فضای زیادی را اشغال می کند. جنس بدنه این کیس گیمینگ ام اس آِ ترکیبی از فلز و پلاستیک فشرده‌ی شده‌ی مشکی است که در هنگام حمل و نقل استحکام خوبی دارد. در بدنه این کیس الگوهایی مثلثی برش خورده وجود دارد که باعث ایجاد بدنه ای نامتقارن شد.

 اغلب کیس ها و لپ تاپ های گیمینگ نورپردازی های زیادی وجود دارد اما در این کیس نورپردازی‌ ها RGB زیاد از حد وجود ندارد و  ام اس آی فقط تعبیه‌ی سه فن RGB را در بدنه‌ی این مدل تعبیه کرده است.  قسمت جلویی کیس، بدنه با روکش آلومینیومی برش خورده است و تعدادی از درگاه های  کاربردی و لوگوی MSI در این قسمت قرار گرفته است.

پنل سمت چپ و راست بدنه

پنل سمت چپی کیس از جنس پلاستیک فشرده شده است که می توان آن را با قاب شیشه‌ای درون بسته بندی تعویض کرد. اگر به نورپردازی‌های RGB علاقه دارید، این قاب شیشه ای می تواند باری شما جذاب باشد.البته با تعویض این قاب شیشه ای احتمال گرد و خاک گرفتن کیس شما زیاد می شود.

پنل سمت راست این کیس کاملا ساده است. در پنل پشتی این کیس گیمینگ خروجی فن‌ها و تعداد زیادی درگاه ورودی وجود دارد که در ادامه مقاله آن ها را معرفی می کنیم. در پنل بالایی کیس هم یک هندل مثلث شکل وجود دارد که برای حمل و نقل ساده تر طراحی شد اما از دید طراحی هم جذابیت خوبی دارد. مشبک‌هایی هم در پنل بالایی کیس وجود دارد باعث چرخش هتر هوای درون کیس می شود و از دید طراحی هم جذابیت خاصی دارد. این کیس گیمینگ در حالت کلی طراحی زیبایی دارد اما برای فضاهای بزرگ مناسب است.

اتصالات

اتصالات کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th

این کیس ام اس آی یک مدل گیمینگ با تعداد پورت و اتصالات زیاد است. این پورت ها و اتصالات می توانند نیاز انواع کاربران از تولید محتوا تا گیم را برطرف کنند. پورت ها و اتصالات در دو پنل جلویی و عقبی کیس قرار دارند.

اتصات و پورت های پنل جلویی کیس گیمینگ ام اس آی:

  • 1 پورت USB 3.2 Gen 1 Type C
  • یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type A
  • 1 پورت USB 2.0 Type A
  • 2 درگاه ۳٫۵ میلی‌متری به منظور استفاده‌ی جک میکروفن و هدفون

این اتصالات و پورت ها برای اتصالات پرکاربردی مانند موبایل، میکروفن، هدست و… در پنل جلویی کیس طراحی شده‌اند. قرار گرفتن یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type C به دلیل گسترش استفاده‌ از این درگاه بود.

اتصات و پورت های پنل جلویی کیس گیمینگ ام اس آی:

  • 2 پورت USB 2.0 Type A
  • یک پورت DisplayPort 1.4
  • 1 پورت HDMI 2.0b
  • 1 USB 3.2 Gen 2×2 Type C
  • 4 پورت USB 3.2 Gen 1 Type A
  • 1 پورت USB 3.2 Gen 2 Type A
  • یک فلش بایوس
  • 1 درگاه شبکه LAN
  • یک خروجی اپتیکال S/PDIF1
  • 5 جک صوتی

کارت گرافیک RTX 3070 این کیس گیمینگ ام اس آی سه عدد درگاه DisplayPort 1.4a و یک درگاه HDMI 2.1 هم دارد که نیازی‌های تصویری کاربران حرفه‌ای را به طور کامل فراهم می‌کند.

سخت افزار

سخت افزار

کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th از پردازنده‌ی اینتل نسل یازدهم Core i7 11700KF با لیتوگرافی 14 نانومتری استفاده می کند. این کیس ام اس آی 8۸ هسته پردازشی و 16 رشته‌ای دارد. هسته‌های این پردازنده هم 16 مگابایت حافظه‌ ی کش L3 دارد. فرکانس پایه‌ ی این پردازنده اینتل 3.6 گیگاهرتز (GHz) است که در حالت بوست به 5 گیگا هرتز هم می‌ رسد. توان طراحی حرارتی پردازنده 125 است که به صورت داینامیک تا 95 وات هم کاهش پیدا می کند. این پردازنده‌ ی قدرتمند تا 128 گیگابایت حافظه‌ DDR4 تا سقف فرکانس 3200 مگا هرتز را پشتیبانی می کند و بیشینه‌ی پهنای باند 50 گیگا بایت‌ بر‌ ثانیه (GB/s) را هم ارائه می دهد. این پردازنده‌ نیازمند یک کارت گرافیک مجزاست و برای گیمرها انتخاب مناسبی است.

مادربرد این سیستم گیمینگ هم Z590 اینتل است. این مادر برد که سوکت‌ های Intel LGA 1200 را دارد قابلیت پشتیبانی از پردازنده نسل ده و یازدهم اینتل را هم داراست.  اگر قصد ارتقای این کیس گیمینگ به نسل دوازدهم اینتل را دارید، بادی برد را هم عوض کنید.  مادربردها با چیپست Z از بردهای حرفه‌ای با پشتیبانی تا ۶ درگاه USB 3.1 نسل دو و ماکسیمم ۲۴ لاین PCIe (نسل چهار) هستند. بردهای سری Z  از خانواده‌ های با پشتیبانی از اورکلاک هستند که پاسخگوی تمام نیازهای کاربران حرفه‌ای هستند.

پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3070

مادر برد Z590 اینتل

مادر برد Z590 اینتل در این کیس گیمینگ ام اس آی چهار اسلات رم هم دارد. این مادر برد می‌تواند از 128 گیگابایت حافظه‌ ی DDR4 با فرکانس 3200 پشتیبانی کند. اما کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th به صورت پیش فرض با32 گیگابایت حافظه DDR4 تجهیز شد. اما شما همواره می توانید آن را ارتقا دهید. این مادر برد از دو اسلات m.2 برای توسعه این کیس بهره مند است.

در مجموع این کامپیوتر 3 ترا بایت حافظه دارد. که یک ترا بایت این حافظه ی SSD  از نوع nvme PCIe نسل سوم و برند وسترن دیجیتال است. این SSD فضای کافی برای نصب سیستم عامل و تعداد زیادی بازی و نرم افزار را دارد. کیس گیمینگ ام اس آی دو ترا بایت حافظه HDD سیگیت دارد که می‌تواند برای ذخیره سازی اطلاعات به کار رود.

پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3070

پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3070

این کیس از پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3070 با معماری Ampere استفاده می کند که از بهترین مدل‌های موجود در بازار برای گیمینگ است، این پردازنده گراقیکی از 5888  هسته‌ی پردازشی کودا (CUDA) استفاده می‌کند و با فرکانس پایه‌ ی 1.5 گیگا هرتز و فرکانس بوست 1.73 ارائه می‌شود. همچنین این پردازنده‌ ی گرافیکی حافظه‌ ی اینویدیا از نوع GDDR6 و با ظرفیت8گیگا بایت را داراست. با این کارت گرافیک می توانید به روز ترین بازی ها را بر روی سیستم خود اجرا کنید.

این قطعات به بهترین شکل ممکن در کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th قرار گرفتند . همچنین کولینگ، برق کشی و کابل منیجمنت این کیس هم کیفیت بسیار بالایی دارد که امکان ارتقا را برای کاربران فراهم کرده است. این کیس از سیستم خنک کننده‌ی انحصاری MSI استفاده می کند. این سیستم که با عنوان Silent Storm Cooling 2 شناخته می‌شود قادر است تا با حداقل نویز ممکن سیستم MSI مدل MEG Infinite X 11th را در حین سنگین‌ترین پردازش‌ها خنک کرده و از پردازنده‌ ها محافظت کند.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس