تمام ابزارهایی که برای دم کردن چای بی‌نقص به آن نیاز دارید، به گفته متخصصان

90
0
دم کردن چای بی‌نقص

چای یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های جهان است و قرن‌هاست که مردم هنر درست کردن آن را تکمیل کرده‌اند. و برای چای واقعا خوشمزه، به ابزار و تجهیزات مناسب نیاز دارید. مطمئناً، خیس کردن و ریختن ممکن است کارهای نسبتاً ساده ای باشند، اما عاشقان جدی چای می دانند که داشتن تجهیزات مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند. از دمای آب تا ظرف سرو، هر مرحله از تهیه چای باید با احتیاط و دقت انجام شود – بی شباهت به روش تهیه قهوه. دم کردن چای بی‌نقص را در ادامه یاد بگیرید.

Bevin Clare، کارشناس ارشد گیاهان دارویی در Twinings آمریکای شمالی، می گوید: «ما به دلایل زیادی چای می نوشیم و یکی از آنها لذت و راحتی است. چای فقط یک روش هیدراتاسیون یا کافئین نیست، یک سنت و یک لذت حسی است.

از آنجایی که چای در بسیاری از فرهنگ ها و جوامع مختلف رایج است، ابزارهای لازم برای تهیه آن بسیار متفاوت است. برای مثال، کلر می‌افزاید: «بهترین قوری به شیوه‌های فرهنگی نوشیدن چای و نوع چای مصرف‌شده بستگی دارد. با این اوصاف، ما به دنبال این بودیم که مشخص کنیم کدام ابزارها برای همه انواع چای نوش ها ضروری هستند، و از تعدادی متخصص استفاده کردیم تا بهترین لوازم جانبی چای را بررسی کنند تا هر بار فنجان های عالی بسازیم.

ملزومات چای سازی

دم کردن چای بی‌نقص با یک کتری چای برقی برای ریختن دقیق

کتری برقی استاگ ECG

وقتی صحبت از تهیه چای می شود، ظرف آب جوش از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالی که می توانید از یک کتری اجاق گاز معمولی استفاده کنید، کتری های برقی بی نهایت بهتر هستند، زیرا به سرعت و با حداقل تلاش گرم می شوند. مدل Fellow Stagg را در نظر بگیرید. به لطف فناوری گرمایش تخصصی، به شما امکان می‌دهد آب را تا دمای خاصی گرم کنید و وقتی نوبت به تهیه چای می‌رسد، دقت بسیار مهم است.

Rishi Deb، Twinings Master Blender، می‌گوید: «تنظیم دمای مناسب بسیار مهم است، زیرا بسته به نوع چایی که تهیه می‌کنید، دماهای دم‌آوری بهینه متفاوتی وجود دارد. برای مثال، گزینه‌های سیاه، سبز، سفید، یا سایر گزینه‌های گیاهی دمای دم‌کردن متفاوتی دارند.

علاوه بر این، دهانه به سبک یقه غازی به این معنی است که می توانید آب را با دقت روی برگ های چای بریزید و دسته ارگونومیک آن را راحت و آسان می کند. ساخته شده از فولاد ضد زنگ و پوشش داده شده در رنگ های ظریف مانند سیاه، سفید یا صورتی گرم، محصولی بادوام و از نظر زیبایی شناسی است که می تواند کارایی و تطبیق پذیری را به هر آشپزخانه ای اضافه کند.

یک سبد دم ریز مش به تیز کردن و صاف کردن

سبد دم نوش چای OXO

کلر می‌گوید: «چای یک نوشیدنی ساده است و واقعاً فقط به آب گرم شده، برگ‌های چای و ظرفی برای نگهداری آن‌ها نیاز دارد. «زیبایی چای در این است که می‌توانیم یک فنجان بدون تجهیزات فانتزی درست کنیم و به خوبی از آب دربیاید. اگر به دنبال ابزاری هستید که کیفیت چای شما را افزایش دهد، مهم ترین مورد یک صافی است.

این صافی مش ریز از Oxo از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، بنابراین طعم های ناخواسته را به چای شما جذب نمی کند. این برای خیساندن چای بدون برگ به طور مستقیم در لیوان یا فنجان چای مورد علاقه شما عالی است. در همین حال، سبد بزرگ اجازه می دهد تا برگ های چای به طور کامل منبسط شوند و سوراخ های ریز حتی از فرار کوچکترین برگ های چای جلوگیری می کند. لبه‌های صافی به اندازه‌ای پهن هستند که به لیوان‌های عریض می‌رسند – دهانه آنها 5.5 اینچ است – و نقاط لمسی سیلیکونی به صافی کمک می‌کنند حتی در آب داغ خنک بماند. برخلاف اکثر صافی‌ها، این سبد دم‌نوش دارای یک درب برای به دام انداختن گرما است و حتی به عنوان سینی چکه‌کن نیز عمل می‌کند.

قوطی محفوظ از هوا برای قفل کردن در تازگی

قوطی ذخیره‌سازی قهوه با وزن طراحی سیاره‌ای

حفظ طراوت برگ های چای برای دستیابی به یک فنجان عالی بسیار مهم است. برای انجام این کار، داشتن یک سیستم ذخیره سازی قابل اعتماد ضروری است. برگ‌های چای هنگام قرار گرفتن در معرض هوا، رطوبت و نور خورشید شادابی خود را از دست می‌دهند، بنابراین این قوطی‌های ضد هوا از Planetary Design راهی عالی برای تازه نگه داشتن آن‌ها تا حد امکان هستند. نه تنها از طریق یک سیستم دریچه دو طرفه که اکسیژن اضافی را از ظرف خارج می کند، تازگی را قفل می کند، بلکه از فولاد گالوانیزه بدون BPA ساخته شده است، به این معنی که هیچ طعم ناخواسته ای را جذب یا شسته نمی کند. رنگ تیره به جلوگیری از نور خورشید کمک می کند در حالی که درب قفل نیز به جلوگیری از رطوبت کمک می کند. (اگرچه برای چای عالی است، اما از این ظرف همه کاره می توان برای نگهداری آرد، شکر یا قهوه نیز استفاده کرد و می تواند تا 2.2 پوند غذا را در خود جای دهد.)

یک قوری شیشه ای برای تماشای چای تند

قوری مجلسی Bodum

اگرچه انواع مختلفی از قوری برای انتخاب وجود دارد، یک قوری شیشه ای کلاسیک، ظریف و کاربردی است. دب می‌گوید: «قوری‌های مورد علاقه من، قوری‌های شیشه‌ای با دم‌دهی هستند. آنها شفاف هستند، استفاده از آنها آسان است و هیچ لکه ای به جا نمی گذارند. این گزینه از Bodum از شیشه بوروسیلیکات ساخته شده است، به این معنی که برای تحمل دمای بالا نسبت به شیشه استاندارد مجهزتر است. در داخل یک صافی پلاستیکی بزرگ و بدون BPA وجود دارد که برگ‌های شل را شیب‌دار می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد آزادانه باز شوند و جریان پیدا کنند. این قوری در یک قاب فولادی ضد زنگ که در سه رنگ موجود است، روی سه پایه قرار می گیرد تا ظاهری شیک و برجسته داشته باشد. یک درب و دسته پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت، ریختن آن را آسان می کند.

دم کردن چای بی‌نقص با یک قابلمه چای بزرگتر برای خدمت به جمعیت

قوری بزرگ چای فایربللی

این قوری سرامیکی فوق‌العاده براق از نظر ارگونومی طراحی شده است تا در دستان شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید، بنابراین می‌توانید به راحتی در هنگام پذیرایی از مهمان، فنجان را پشت سر هم بریزید. به سادگی صافی فولادی ضد زنگ داخلی را با چای برگ شل پر کنید و با آب داغ بپوشانید. با ریختن برگ های چای صاف می شود. درب ایمن به به دام افتادن گرما کمک می کند، بنابراین چای روی میز یا میز گرم می ماند. دسته فلزی خنک می ماند و دهانه آن به گونه ای طراحی شده است که از چکیدن آن جلوگیری کند.

مجموعه ای از لیوان های شیک برای یک فنجان دنج

فنجان و نعلبکی لانه زنبوری ویلیامز سونوما (ست 4 تایی)

هیچ چیز دلپذیرتر از در آغوش گرفتن با یک فنجان چای داغ نیست و یک فنجان چای و نعلبکی کلاسیک صحنه را بسیار رمانتیک تر می کند. این فنجان ها و نعلبکی های سلطنتی با تزئینات طلایی ظریف و طراحی ساده لانه زنبوری، بهترین راه برای تزئین و بلندتر کردن میز برانچ هستند. ساخته شده از چینی بادوام، که به گرم نگه داشتن چای و عدم جذب طعم کمک می کند، فنجان ها و نعلبکی ها با لعاب براق تمام شده اند. دب می گوید: «چینی تقریباً با همه انواع چای کار می کند. “این یک ماده بسیار جهانی است.”

دم کردن چای بی‌نقص با یک فنجان گایوان برای خبره های چای

هارنی و پسران گایوان

فنجان های Gaiwan یک ابزار سنتی است که در چین استفاده می شود و آنها یک راه فوق العاده برای درک طعم طبیعی چای برگ شل هستند. میشل چنگ، مالک و موسس چای‌بار مستقر در پراویدنس، می‌گوید: «اگر مجبور بودم یک ابزار دم‌آوری را انتخاب کنم، سرمایه‌گذاری در یک گایوان چینی خوب را توصیه می‌کنم. یک گایوان از نسبت برگ به آب بالا استفاده می کند، به این معنی که چای را در زمان کوتاه تری دم می کند و می تواند چندین دم را سرو کند. این سبک دم کردن به برگ‌های شل اجازه می‌دهد تا در طول فرآیند خیساندن به طور کامل منبسط شده و دم بکشند، که طعم عالی را ارائه می‌دهد و به علاقه‌مندان چای اجازه می‌دهد از تغییر طعم بیش از دم‌نوش‌های متعدد لذت ببرند. پس از دم کشیدن، می‌توانید چای را مستقیماً از این فنجان سنتی بنوشید یا از درب آن برای صاف کردن آن به چیز دیگری استفاده کنید. دهانه گسترده و شیب دار آن نوشیدنی را آسان می کند و درب همراه آن به گرم نگهداشتن چای کمک می کند.

یک لیوان تزریق عایق برای روزهای در حال حرکت

لیوان مسافرتی تیبلوم

مطمئنا لیوان های مسافرتی همه جا هستند. پیدا کردن آنها آسان است و به نظر می رسد هر کسی مورد علاقه شخصی خود را دارد. با این حال، بیشتر آنها به طور خاص برای دوستداران قهوه طراحی شده اند و طرفداران چای با برگ های شل باید خود را با آن سازگار کنند. دیگر نه – این لیوان تزریق عایق 16 اونسی به طور ویژه با در نظر گرفتن نوشیدنی های چای طراحی شده است و آن را به گزینه ای عالی برای دم کردن یک فنجان در حین حرکت تبدیل می کند. با یک دستگاه تزریق کننده فولاد ضد زنگ داخلی و درب ضد نشتی، می توانید به راحتی برگ های چای را مستقیماً از لیوان مسافرتی خود خیس کنید. فیلتر دو طرفه و دمنده به شما امکان می دهد از لیوان بدون بیرون ریختن برگ بنوشید. این لیوان دو جداره از فولاد ضد زنگ بدون BPA ساخته شده است تا نوشیدنی های گرم را گرم و نوشیدنی های سرد را سرد نگه دارد.

مواد ضروری چای چیست؟

چای یکی از ساده ترین نوشیدنی های روی زمین است، اما در عین حال همه کاره است، به این معنی که ابزار لازم برای تهیه آن به تعدادی متغیر بستگی دارد. دب می گوید: «ابزار ضروری در تهیه یک فنجان چای خوب در درجه اول به نوع چای دم شده و همچنین مناسبت بستگی دارد. گفته می‌شود، «در سطح اولیه، مهم‌ترین ابزارها یک قوری برای چای‌های شل، یک فنجان چای خوب، صافی‌ها و یک قلع یا قوطی برای نگهداری است.» فرقی نمی‌کند در یک مراسم چای شرکت کنید یا در یک مهمانی چای مناسب، مجموعه کاملی از قوری‌ها، فنجان‌ها، نعلبکی‌ها، خامه‌ها و ظروف شکری می‌تواند یک راه سرگرم‌کننده برای جشن گرفتن باشد.

چنگ می‌گوید: «برای ایجاد حال و هوای مراسم چای، می‌توانید اقلام اضافی مانند یک حیوان خانگی چای، بخور و گل آرایی تهیه کنید. علاوه بر خود ابزار، مهم است که چای تازه را از مارک های باکیفیت انتخاب کنید و همیشه از آب تصفیه شده برای دم کردن آن استفاده کنید.

انواع مختلف چای چیست؟

در حالی که انواع مختلفی وجود دارد، رایج ترین انواع آن عبارتند از چای سیاه، چای سبز، چای سفید، اولانگ و چای گیاهی (مانند بابونه). علاوه بر این، چای ها در دو سبک عرضه می شوند: چای برگ شل و چای کیسه ای. اگرچه چای کیسه‌ای راحت‌تر است، اما چای با برگ‌های شل اغلب طعم تازه‌تر، پررنگ‌تر و مشخص‌تری دارد.

چگونه چای را مرحله به مرحله درست می کنید؟

برای دم کردن چای، ابتدا برگ های چای خود و ظرفی را که قصد دارید در آن دم کنید، انتخاب کنید. اگر می خواهید آنها را در قابلمه دم کنید تا به بیش از یک نفر خدمت کنند، حتما از مدلی استفاده کنید که صافی یا تندتر داشته باشد. اگر می‌خواهید فقط برای خودتان چای بریزید، می‌توانید یک لیوان و یک سبد دم‌نوش جداگانه انتخاب کنید.

از نظر کمیت، حدود یک قاشق چای خوری برگ چای به ازای هر شش اونس آب یک قانون خوب است. هنگامی که ابزار خود را آماده کردید، مقدار دلخواه برگ چای را در ظرف خیساندن خود قرار دهید. آب را در یک کتری اجاق گاز یا در یک کتری برقی به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، آب داغ را روی برگ های چای بریزید. سپس، اجازه دهید برگ ها برای چند دقیقه دم بکشد (مدت زمان دقیق بسته به چای متفاوت است) و به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر برگ ها را در آب بگذارید، چای قوی تر خواهد بود. پس از اتمام دم کردن، می توانید برگ های چای را بردارید و دور بریزید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس