راه اندازی VAR در ایران بر دوش سرخابی ها !

62
0
راه اندازی VAR در ایران

از سال 2018 سیستم کمک داور ویدئویی به طور رسمی در جام جهانی مورد استفاده قرار گرفت و از آن سال لیگ‌های معتبر دنیا استفاده از این تکنولوژی را برای بهبود عملکرد داوران در دستور کار قرار دادند. در این خبر به بررسی راه اندازی VAR در ایران می پردازیم.

راه اندازی VAR در ایران

با این حال و با وجود گذشت چندین سال همچنان ورود این سیستم به ایران با موانعی روبرو است که البته مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون پیاده‌سازی VAR را به عنوان یکی از اهداف انتخاباتی خود مطرح کرد و پس از پایان جام جهانی این روزها این موضوع به مهم‌ترین دغدغه او بدل شده است.
در همین راستا صبح امروز جلسه‌ای با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون، منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم و رئیس کمیته مسابقات، هدایت ممبینی دبیر فدراسیون فوتبال، محمدرضا کشوری فر سرپرست سازمان لیگ، صفی الله فغانپور مدیر حقوقی فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ و حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ، امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال و همینطور مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری نشستی در خصوص فاز اول اجرایی تجهیز ورزشگاه های برای سیستم VAR در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار کردند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای نشست در خصوص ضرورت راه اندازی کمک داور ویدئویی صحبت کرد و ضمن انتقاد از به درازا کشیدن فرآیند پیاده‌سازی VAR تاکید کرد:

«برخی دوستان در این مدت گفته اند ۳ سال است که روی پرونده VAR کار می‌کنیم که این خودش نکته ای منفی است. باید هرچه زودتر این تکنولوژی وارد فوتبال ایران شود.»

تاج با اشاره به اینکه شرکتی که قرار است VAR را راه‌اندازی کند انتخاب شده اضافه کرد:«شرکت مورد نظر در خصوص راه اندازی این سیستم در فوتبال ایران انتخاب شده است.»

او در بخش پایانی صحبت‌هایش که از طریق سایت سازمان لیگ منتشر شده از هشت باشگاه به عنوان پیشگامان راه‌اندازی VAR نام برده است:« هزینه راه اندازی کمک داور ویدئو یی زیاد نیست و خود باشگاه ها باید با این شرکت قرارداد امضا کنند و خودشان هم راه اندازی آن را به عهده بگیرند. باشگاه‌ها ی استقلال، پرسپولیس، سپاهان، مس کرمان، گل گهرسیرجان، ذوب آهن اصفهان، نفت آبادان، تراکتور تبریز توانایی راه اندازی این تکنولوژی را در فاز اول دارند.»

گفته می‌شود در ادامه این جلسه مدیران عامل باشگاه‌ها نظرات خود را در خصوص راه اندازی بهتر وسریع تر کمک داور ویدئو یی مطرح کرده‌اند.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس