رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر

43
0
رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر

طرفداران ژانرهای نوآر و نئو نوآر این هفت بازی عالی را دوست خواهند داشت! رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر را در اول نیوز بخوانید.

ژانرهای نوآر و نئو نوآر همیشه در صنعت سینما و همچنین در کتاب‌ها محبوب بوده‌اند. ژانر درام جنایی به دلیل تاکید بر شخصیت‌های پیچیده و اسرار گیرا که مخاطبان را ناامید از یادگیری حقیقت می‌کند محبوب است.

امروزه فقط فیلم‌ها و کتاب‌ها نیستند که از ژانر نوآر به خوبی استفاده می‌کنند، زیرا هنرصنعت بازی نیز در چند دهه اخیر وارد عمل شده است. به لطف پیشرفت‌ها در فناوری بازی و بودجه کلی که اکنون استودیوهای AAA و حتی مستقل می‌توانند از آن استفاده کنند، توسعه‌دهندگان توانسته‌اند برخی از بهترین داستان‌های نوآر و نئو نوآر تمام دوران را بسازند.

رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر

7. Heavy Rain

بازی Heavy Rain برای اولین بار در فوریه 2010 منتشر شد و با طرح کنترل منحصر به فرد خود توجهات را به خود جلب کرد. بازی انحصاری پلی‌استیشن 3 (اکنون برای رایانه‌های شخصی و PS4 نیز موجود است) به طور کامل از کنترل‌های حرکتی کنسول استفاده می‌کرد و از آن‌ها برای ارائه دستورالعمل‌ها به بازیکنان روی صفحه و مجموعه‌ای از رویدادهای سریع استفاده می‌کرد که در صورت موفقیت‌آمیز انجام شدن، می‌توانند به طور قابل توجهی داستان بازی را تغییر دهند. در صورت شکست خوردن نیز چنین بود.

بازی Heavy Rain توسط Quantic Dream و کارگردانی و نویسندگی دیوید کیج ساخته شده است. منصفانه است که بگوییم کوانتیک دریم و دیوید کیج هر دو چهره‌های محبوبی در هنرصنعت بازی هستند، چرا که استودیو بازی‌سازی Quantic Dream و داستان‌های دیوید کیج نظرها را در بازی‌های Heavy Rain ،Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human به خود جلب کرده است. در نتیجه، Heavy Rain برای طرفداران نوآر ارزش بررسی را دارد، زیرا داستان بازی بسیاری از بازیکنان را درگیر خود کرده است و رمز و راز آن تا انتها جذاب است.

رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر

6. Discworld Noir

بازی Discworld Noir اولین بار در ژوئن 1999 منتشر شد و همانطور که از نامش پیداست، در دنیای Discworld اثر «تری پرچت» جریان دارد. این بازی نگاهی طنزآمیز به ژانر نوآر دارد و نگاهی طنز به فیلم‌های کلاسیک و به طور دقیق سبک فیلم‌هایی مانند شاهین مالت عرضه شده در سال 1941 تقلید می‌کند.

بازی Discworld Noir یک بازی ماجراجویی با دیالوگ‌های سنگین و داستان محور است که بیشتر زمان بازی صرف بازجویی از مظنونان و پیگیری سرنخ‌ها می‌شود. سبک هنری بازی پس از انتشار مورد تحسین قرار گرفت، زیرا از رعد و برق و سایه‌ها استفاده فوق‌العاده‌ای برای ایجاد حس نوآر جدی و اتمسفریک داشت.

نوآر

5. LA Noire

بازی LA Noire نخستین بار در می 2011 منتشر شد و به دلیل انتشار بازی توسط Rockstar Games، انتظارات زیادی را بر دوش داشت. نام Rockstar Games با توجه به سوابق انتشار این شرکت، که شامل سری Grand Theft Auto، بازی‌های Red Dead Redemption و بازی کلاسیک مدرسه‌ای Bully و غیره می‌شود، مساوی با کیفیت است.

بازی LA Noire عموماً مورد استقبال طرفداران و منتقدان قرار گرفت، به‌ویژه به خاطر مجموعه‌ای از مکانیک‌های گیم‌پلی کارآگاهی، به‌ویژه سکانس‌های بازجویی که عموماً جذاب بودند، علی‌رغم برخی حالت‌های غوطه‌ورکننده و بیش از حد واقعی مظنونان. نسخه 2011 تأثیرات فیلم نوآر خود را با اجازه دادن به بازیکنان به سیاه و سفید کردن بازی اعطا می‌کند و حس نوآر کلاسیک را به بازی می‌بخشد.

کیلر 7

4. Killer7

بازی Killer7 برای اولین بار در اواسط سال 2005 روی پلی استیشن 2 و گیم کیوب منتشر شد تا اینکه در نهایت بیش از ده سال بعد در سال 2018 راه خود را به کامپیوتر باز کرد. این بازی در ابتدا به دلیل داشتن حرکت روی ریل (on-rails) توسط منتقدان نادیده گرفته شد، چیزی که به عنوان مکانیکی قدیمی دیده می‌شد. به این ترتیب، نسخه پلی استیشن 2 بازی تنها امتیاز متاسکور 70 را دریافت کرد. با این حال، همانطور که امتیاز کاربری 8.6 آن در متاکریتیک نشان می‌دهد، این بازی طرفداران زیادی پیدا کرد.

علت محبوبیت بالای Killer7 نزد طرفداران را می‌توان به موسیقی متن عالی، طراحی بصری منحصر به فرد، و داستان تفکر برانگیز آن نسبت داد. چیزی که در سال 2005 غیر معمول بود.

رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر

3. The Wolf Among Us

بازی The Wolf Among Us یک بازی اپیزودیک است که در اکتبر 2013 شروع شد و پس از پنج قسمت در جولای 2014 به پایان رسید. این بازی ساخته شده توسط Telltale Games است که به ساخت بازی‌های منحصر به فرد و داستان محوری همچون The Walking Dead ،Batman: The Enemy Within و Tales from the Borderlands معروف است.

بازی The Wolf Among Us بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور بیل ویلینگهام Fables ساخته شده است و بازیکنان را تحت کنترل Bigsby Wolf قرار می‌دهد که تجسم Big Bad Wolf (گرگ بد گنده) از Little Red Riding Hood (شنل قرمزی) است. طرفداران The Wolf Among Us خوش شانس هستند، زیرا دنباله آن در دسامبر 2019 معرفی شد.

مکس پین

2. مجموعه Max Payne

مجموعه مکس پین در سال 2001 آغاز به کار کرد و داستان کارآگاه نیویورک سیتی مکس پین را دنبال می‌کند. با این حال، هنگامی که خانواده قهرمان داستان توسط فروشندگان مواد مخدر کشته می‌شوند، مکس شروع به گرفتن انتقام و اقدامات خودسرانه می‌کند.

اولین بازی این سری با داستان احساسی، تصاویر نئو نوآر عالی و نبردهای اکشن که در آن زمان بسیار سینمایی احساس می‌شد، به خصوص در زمان بولت تایم، طرفداران تیراندازی سوم شخص را خوشحال کرد. بازی دوم از همان جایی که بازی اول متوقف شد ادامه یافت و به جای تلاش برای اختراع مجدد چرخ، با گسترش ساده آنچه در بازی اول کار کرد، طرفداران را راضی نگه داشت. با این حال، اگرچه طرفداران خوشحال بودند، اما بازی از نظر تجاری با مشکل مواجه شد.

سومین بازی از این سه گانه درست کمتر از ده سال پس از بازی دوم منتشر شد و توسط استودیو Rockstar به جای Remedy Entertainment که دو بازی اول را توسعه داد، توسعه یافت. این بازی به دلیل تفاوت آن با بازی‌های قبلی خود باعث تفرقه بود، اگرچه هنوز هم به عنوان یک شوتر قوی در نظر گرفته می‌شود. هر کسی که بخواهد برای اولین بار سری Max Payne را امتحان کند، ممکن است بخواهد فعلاً دست از کار بکشد، زیرا بازسازی دو بازی اول توسط Remedy Entertainment معرفی شده است.

رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر

1. Grim Fandango

رتبه نخست رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر؛ گریم فاندانگو به عنوان آخرین تیر عصر طلایی ژانر ماجراجویی اشاره و کلیک در نظر گرفته می‌شود. دهه 90 میلادی مملو از بازی‌های اشاره و کلیک عالی بود، که بسیاری از آن‌ها از LucasArts بیرون آمده بودند. مانند The Secret of Monkey Island ،Day of the Tentacle و Full Throttle.

بازی Grim Fandango یکی دیگر از بازی‌های این استودیو بود که به عقیده بسیاری بهترین اثر آن‌هاست. این بازی شامل همه چیزهایی است که مردم در آن زمان در مورد بازی‌های ماجراجویی LucasArts دوست داشتند، مانند دیالوگ‌های شوخ، فضاسازی جالب و داستان‌های عالی. در واقع این داستان است که گریم فاندانگو را به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی در تمام دوران متمایز می‌کند، زیرا فیلم نوآر و روایت خلاقانه روز مردگان، داستانی است که بازیکنان را ناامید می‌کند تا معماهای پیچیده بازی را حل کنند تا بعد بفهمند چه اتفاقی می‌افتد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ رتبه‌بندی 7 بازی برتر نوآر را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس