سؤالات متداول خرید مک استودیو: هر آنچه که باید قبل از خرید آن بدانید

93
0
خرید مک استودیو

اگر به دنبال خرید مک استودیو هستید، حتما قبل از خرید این مقاله را بخوانید.

Mac Studio دسکتاپ مک جدید اپل است. بین Mac mini و iMac در سمت مصرف کننده و Mac Pro در سمت پیشرفته حرفه ای قرار می گیرد. افزایش قابل توجهی در عملکرد چند هسته‌ای و گرافیکی و گزینه‌های اتصال بیشتر نسبت به مک‌های مصرفی ارائه می‌دهد، اما احتمالاً چند عملکرد پایین‌تر از Mac Pro مبتنی بر سیلیکون اپل خواهد داشت که می‌تواند حتی پورت‌ها و اسلات‌های توسعه بیشتر و قابلیت ارتقاء بیشتری را ارائه دهد.

مک استودیو برای کاربرانی که زمان زیادی را در انتظار پردازش داده ها توسط مک خود می گذرانند ایده آل است. اگر در زمینه‌های ویدئو، گرافیک، صدا، محاسبات داده، کامپایل کد (code compilation) یا هر چیز دیگری که اغلب در آن می‌نشینید و نوار پیشرفت را تماشا می‌کنید، کار می‌کنید، Mac Studio این زمان‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اگر تجهیزات زیادی برای اتصال دارید، از پورت های مک استودیو قدردانی خواهید کرد.

آخرین اخبار در مورد Mac Studi

5 ژوئیه 2022: Mac Studio در فروشگاه Refurbished and Clearance Apple در دسترس است. موجودی مدت زیادی دوام نخواهد آورد، بنابراین اگر علاقه مند هستید به زودی اقدام کنید.

24 مارس 2022: iFixit یک مشکل Mac Studio را حل کرد و فهمید که اگرچه ماژول‌های ذخیره‌سازی SSD قابل جابجایی هستند اما با وجود وجود شکاف خالی در پیکربندی‌های پایین‌تر، قابل ارتقا نیستند. با این حال، آنها یاد گرفتند که اگر یک درایو از کار بیفتد، می‌توانید همان فضای ذخیره‌سازی را با دستگاه دیگری تعویض کنید.

19 مارس 2022: به گفته MacRumors، اپل یک آداپتور قفل برای ایمن کردن مک استودیو روی میز می‌فروشد.

خرید مک استودیو: مدل ها و مشخصات

اپل دو پیکربندی استاندارد مک استودیو را می فروشد.

M1 Max Mac Studio دارای این ارتقاء های موجود اما با پرداخت هزینه اضافی است: GPU 32 هسته ای. 64 گیگابایت رم؛ SSD 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت یا 8 ترابایت.

M1 Ultra Mac Studio دارای این ارتقاءهای موجود اما با پرداخت هزینه اضافی است: GPU 64 هسته ای. 128 گیگابایت رم؛ 2 ترابایت، 4 ترابایت یا 8 ترابایت SSD.

Mac Studio: پورت ها

Mac Studio: پورت ها
Mac Studio: پورت ها

M1 Max و M1 Ultra Mac Studio دارای پورت های پشتی یکسانی هستند:

  • 4 Thunderbolt 4 ports
  • 2 پورت USB-A
  • اترنت 10 گیگ
  • HDMI 2.0
  • جک 3.5 میلی متری هدفون

با این حال، پورت های جلو کمی متفاوت هستند:

  • M1 Max Mac Studio: 2 USB-C ports, SDXC Card slot
  • M1 Ultra Mac Studio: 2 Thunderbolt 4 ports, SDXC Card slot

خرید مک استودیو: نمایشگر

Mac Studio: نمایشگر
Mac Studio: نمایشگر

Mac Studio صفحه نمایش ندارد، بنابراین شما باید خورتان صفحه نمایش داشته باشید. می توانید صفحه نمایش را از طریق HDMI یا از طریق یکی از درگاه های Thunderbolt 4 پشتی متصل کنید. برای اطمینان از استفاده از نمایشگر سازگار، در اینجا حداکثر مشخصاتی که می توانید استفاده کنید آورده شده است.

HDMI: این پورت مشخصات 2.0 را اجرا می کند، بنابراین بالاترین وضوح صفحه نمایشی که می توانید استفاده کنید4K  با نرخ تازه سازی 60 هرتز است.

Thunderbolt 4: می‌توانید تا یک صفحه نمایش6K  با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز وصل کنید.

مک استودیو می تواند تا پنج نمایشگر را پشتیبانی کند: یک نمایشگر از طریق HDMI، و سپس چهار نمایشگر اضافی با استفاده از Thunderbolt 4.

اپل استودیو نمایشگر را همزمان با مک استودیو عرضه کرد. اپل اغلب این دو را به هم مرتبط می کند، اما نمایشگر استودیو نسبتاً گران است. اساساً، هر نمایشگر شخص ثالثی کار می کند، اما باید کانکتورهای روی نمایشگر را بررسی کنید تا ببینید آیا به آداپتور نیاز دارید یا خیر. کانکتور HDMI مک استودیو استاندارد است، بنابراین اگر صفحه نمایش دارای کابل HDMI باشد، باید کار کند. با این حال، نمایشگر ممکن است شامل کابل‌هایی نباشد که می‌توانید برای اتصال به Thunderbolt 4 از آن‌ها استفاده کنید. اگر نمایشگری دارید که از DisplayPort، DVI یا VGS استفاده می‌کند، به یک آداپتور با کانکتور USB-C که توسط Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌شود نیاز دارید.

خرید مک استودیو: قابلیت اتصال

مک استودیو دارای وای فای و بلوتوث است. همچنین دارای یک پورت اترنت 10 گیگابایتی است، در صورتی که بخواهید به شبکه سیمی متصل شوید. برای لیست پورت هایی که در Mac Studio گنجانده شده اند، به بخش پورت ها در بالا مراجعه کنید.

Mac Studio: صفحه کلید، ماوس، پد لمسی

Mac Studio: صفحه کلید، ماوس، پد لمسی
Mac Studio: صفحه کلید، ماوس، پد لمسی

اپل دستگاه های ورودی را با مک مینی شامل نمی شود. می توانید هر دستگاه سازگار با USB یا بلوتوث را متصل کنید، بنابراین اگر از قبل دستگاه های ورودی دارید که می خواهید از آن استفاده کنید، شانس بسیار خوبی وجود دارد که با Mac Studio کار کنند.

نسخه های مشکی Magic Mouse (99 دلار) و Magic Trackpad (149 دلار) همزمان با Mac Studio منتشر شدند. همچنین می توانید آن ها را در رنگ سفید تهیه کنید، اما تولید نسخه خاکستری فضایی متوقف شده است. Magic Keyboard Touch ID و Numeric Keypad (199 دلار) هم اکنون در رنگ مشکی فروخته می شود و بسیار شبیه به مدل خاکستری فضایی ارائه شده قبلی است.

خرید مک استودیو: سرعت

مک استودیو با M1 Ultra در حال حاضر سریع‌ترین مک اپل است. در مقایسه با مک های مجهز به M1 Pro و M1 Max، M1 Ultra در پردازش چند هسته ای CPU حدود دو برابر سریعتر است. و پردازنده M1 Ultra تقریباً سه برابر سریعتر از M1 در iMac 24 اینچی، مک مینی، MacBook Air و MacBook Pro 13 اینچی است.

M1 Ultra مزیت فوق العاده ای در عملکرد GPU نیز دارد. ما امتیازات Geekbench 5 Metal Compute را دیده‌ایم که 71 درصد سریع‌تر از M1 Max هستند، اما این امتیازات نشان نمی‌دهند که Ultra آزمایش‌شده پردازنده گرافیکی 48 یا 64 هسته‌ای است. در هر صورت، این یک جهش بزرگ در عملکرد است.

Mac Studio برای ارتقاء در مرحله بعدی طراحی نشده است، بنابراین اگر عملکرد در اولویت است، M1 Ultra را با پردازنده گرافیکی 64 هسته‌ای و 128 گیگابایت رم در صورت توانایی تهیه کنید. در دراز مدت خواهید فهمید که ارزشش را داشت.

مشاوره خرید Macworld

Mac Studio چه با M1 Max باشد و چه M1 Ultra، سریع‌ترین مک دسکتاپ اپل تا زمانی که Mac Pro وارد شود، است. اگر حجم کاری شما شامل پردازش داده های زیادی است، سرعت مک استودیو در مقایسه با مک های مجهز به M1 پیشرفت بزرگی است. اگر به سرعت نیاز دارید، Mac Studio سرمایه گذاری خوبی است.

اگر به دنبال جایگزینی برای Mac Pro فعلی اینتل هستید، شاید لازم باشد کمی صبر کنید. اپل احتمالاً در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان، یک Mac Pro با سیلیکون اپل عرضه خواهد کرد. ما می‌توانیم فرض کنیم که افزایش دیگری در سرعت پردازنده و گرافیک ارائه می دهد، اما آنچه که کاربران Mac Pro واقعا می‌خواهند، توانایی استفاده از کارت های PCI-E و انجام ارتقاء است که می توانیم آن را در مک پرو بعدی ببینیم.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس