ساخت ابرکامپیوتر ChatGPT توسط ماکروسافت

52
0
ساخت ابرکامپیوتر ChatGPT

مایکروسافت در دو مطلب در وبلاگ خود توضیحات جذابی را درباره ابرکامپیوتر تأمین‌کننده توان ChatGPT ارائه کرده است. این شرکت می‌گوید برای ساخت این ابرکامپیوتر هزاران واحد پردازشی گرافیکی (GPU) از شرکت انویدیا را در پلتفرم رایانش ابری Azure به هم متصل کرده است. در این پست به بررسی ساخت ابرکامپیوتر ChatGPT توسط ماکروسافت می پردازیم.

ساخت ابرکامپیوتر ChatGPT توسط ماکروسافت

با این کار، OpenAI موفق شد مدل‌های قدرتمندتر خود را با سرعت بالاتری آموزش بدهد و ابزارهایی مثل چت‌بات ChatGPT و بینگ چت را بسازد. «اسکات گوتری»، معاون واحد هوش مصنوعی و خدمات ابری مایکروسافت به بلومبرگ می‌گوید این شرکت صدها میلیون دلار روی این پروژه هزینه کرده است. این رقم شاید برای مایکروسافت ناچیز باشد، اما از عزم این شرکت برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در حوزه هوش مصنوعی حکایت دارد.

مایکروسافت همین حالا مشغول کار روی بهبود توانایی‌های هوش مصنوعی Azure است و می‌خواهد با تراشه‌های انویدیا H100 و A100 Tensor Core و شبکه Quantum-2 InfiniBand این کار را انجام دهد. طبق اعلام این شرکت، سیستم‌های جدید Azure به OpenAI و سایر شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر بپردازند.

«اریک بوید»، معاون سازمانی Azure AI می‌گوید: «متوجه شدیم که به ساخت خوشه‌های هدفمند با تمرکز بر پردازش‌های آموزشی حجیم نیاز داریم و OpenAI یکی از اولین مشتریانی بود که این نیاز را برایمان اثبات کرد. ما از نزدیک با آن‌ها همکاری کردیم تا ببینیم این شرکت در حین ساخت محیط آموزش مدل خود به چه چیزهایی نیاز دارد.»

این شرکت چند ماه پیش اعلام کرد که با OpenAI وارد همکاری جدیدی به ارزش 10 میلیارد دلار شده است و مدتی بعد از نسخه جدید بینگ با چت‌بات هوش مصنوعی GPT-3.5 پرده برداشت.

microsoft

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس