3 کاری که می توانید با اکسل انجام دهید که ChatGPT نمی تواند انجام دهد

78
0
کاری که می توانید با اکسل انجام دهید که ChatGPT نمی تواند

آیا کنجکاو هستید که اکسل چه کاری می تواند انجام دهد که ChatGPT نمی تواند انجام دهد؟ در اینجا چند چیز وجود دارد که می توانید با اکسل به دست آورید که دستیار هوش مصنوعی مورد علاقه شما نمی تواند انجام دهد. کاری که می توانید با اکسل انجام دهید که ChatGPT نمی تواند.

اکنون می توان از هوش مصنوعی برای اهدافی بیش از هر زمان دیگری استفاده کرد. در حالی که قبلاً دور از دسترس بود، کارهایی مانند ایجاد آثار هنری با کیفیت بالا و نوشتن برنامه های وب اکنون امکان پذیر است.

با پیشرفت‌هایی که با سرعت هشداردهنده‌ای در حال افزایش هستند، نگران این باشید که شغل شما ممکن است در خطر اتوماسیون باشد. علیرغم توانایی‌های شگفت‌انگیزی که برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT قبلاً نشان داده‌اند، هنوز مکان‌هایی وجود دارد که انسان‌ها می‌توانند از آنها پیشی بگیرند. در اینجا سه ​​کاری وجود دارد که می توانید با استفاده از اکسل انجام دهید که هنوز برای ChatGPT دور از دسترس هستند.

1. استفاده از اکسل برای ذخیره سازی گزارش های بلند مدت و ورود داده ها

برای کسانی که نگران این هستند که هوش مصنوعی برای کارشان بیاید، امیدی وجود دارد که چند کار مشترک وجود داشته باشد. به دست آوردن شایستگی بیشتر در VBA اکسل و دنیای گسترده ابزارهای تجزیه و تحلیل خودکار می تواند به شما در بازار کار کمک کند.

ChatGPT می تواند انواع داده ها و اطلاعات گزارش کلی را تولید و تجزیه و تحلیل کند. با این حال، چیزی که هنوز بر آن مسلط نشده است، ذخیره آن اطلاعات برای بیش از یک جلسه است. این بدان معناست که بهره‌گیری حداکثری از مجموعه داده‌های در حال تکامل همچنان نیازمند قالب‌بندی و پاکسازی داده‌ها توسط انسان است.

علیرغم استنباط‌های بی‌شک دقیقی که ممکن است هوش مصنوعی بتواند مجموعه‌ای از داده‌ها را انجام دهد، ورود مجدد آن اطلاعات در هر جلسه هنوز به‌طور باورنکردنی زمان‌بر و مشکل‌ساز است. این بدان معناست که هنوز مکانی برای تهیه گزارش‌های ضدعفونی‌شده با فرمت بالا، انجام تعمیر و نگهداری مورد نیاز و ذخیره داده‌ها برای استفاده طولانی‌مدت وجود دارد.

همچنین به این معنی است که علیرغم بهترین تلاش‌های ChatGPT، مگر اینکه یک رابط مشتری ایجاد کنند که به طور خاص برای استفاده‌های چند جلسه‌ای طراحی شده باشد، یک انسان همیشه ملزم به آپلود مجدد داده‌های مرتبط است.

علاوه بر ذخیره سازی ساده و ورود داده ها، همیشه یک بازار آزاد برای تجزیه و تحلیل خودکار مکرر در دسترس است که فراتر از توانایی فعلی ChatGPT است. در حالی که استفاده از ChatGPT برای تجزیه و تحلیل روند فروش مفید است، دریافت هشداری که شما را از تغییر گسترده بازار مطلع می کند بسیار راحت تر است.

بسیاری از شرکت ها خدمات تخصصی ارائه می دهند که به شما امکان می دهد داده های فروش تولید شده توسط Excel خود را از طریق یک API برای نظارت بر داده ها در زمان واقعی متصل کنید. با انجام این کار در زمان وارد کردن دستی داده ها به چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT صرفه جویی می شود. همچنین نیاز به چنین تحلیل های دست و پا گیر را به طور کامل از بین می برد، در حالی که همچنان مشاغل مورد نیاز انسان را حفظ می کند.

در حالی که ایجاد یک گزارش واحد می تواند مفید باشد، روندهای مفید در دوره های زمانی طولانی بیشتر قابل مشاهده هستند. ساخت داشبورد برای تجسم روند داده ها و برافراشتن پرچم های قرمز بلافاصله در صورت بروز مشکل هنوز یک مهارت بسیار ارزشمند است.

2. ایجاد گزارش قابل تنظیم در اکسل

در حالی که ایجاد یک گزارش واحد با ChatGPT ساده است، مجموعه ای از داده های منجمد شده در زمان همیشه مفید نیست. یکی از قوی‌ترین توانایی‌هایی که اکسل به ما این توانایی را می‌دهد تا گزارش‌هایی ایجاد کنیم که خواننده می‌تواند فوراً آن را سفارشی کند.

به جای صرف زمان برای ایجاد یک گزارش هزینه جداگانه برای هر بخش در شرکت خود، می توانید از اکسل برای ایجاد یک گزارش سفارشی در سراسر شرکت استفاده کنید. افزودن یک کشویی که داده ها را بر اساس مقدار در یک ستون فیلتر می کند، انجام سریع و ساده است.

می تواند یک گزارش هزینه اساسی را ایجاد کند که بتواند چندین بار در کل یک سازمان استفاده شود. انجام این کار شما را از ایجاد گزارش های یکبار مصرف با تمرکز بر یک دوره زمانی در یک بخش نجات می دهد. این به کاربران امکان می دهد اطلاعات را بر اساس کاری که در حال حاضر انجام می دهند فیلتر کنند.

افزودن چند کنترل می‌تواند تجربه پیچیده‌تر و ظریف‌تری را برای شخصی که گزارش شما را می‌خواند ایجاد کند. سفارشی کردن بازه‌های زمانی، اضافه کردن محدودیت‌هایی برای حذف موارد پرت، یا محاسبه داده‌های سفارشی در گزارش‌های خود را در نظر بگیرید.

داشبوردهای مبتنی بر داده تقریباً همیشه یک مکمل ارزشمند برای سیستم های گزارش دهی هستند که مقادیر زیادی اطلاعات را ذخیره می کنند. اگر قادر به ایجاد داشبوردی هستید که به راحتی بتواند حجم زیادی از داده ها را مدیریت کند، احتمالاً همیشه به طور سودمندی در کار خواهید بود. وقت بگذارید و یاد بگیرید که چگونه از برخی از عملکردهای باطنی تر اکسل استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که خوانندگان شما می توانند گزارش های شما را مطابق با نیازهای دپارتمان خود تنظیم کنند.

با افزودن برخی ویژگی های ساده اکسل، گزارش های خود را مفیدتر کنید. اطمینان حاصل کنید که گزارش‌های شما می‌توانند بازه‌های زمانی متغیر را بکشند، مشکلات احتمالی را به طور خودکار برجسته کنند، و داده‌ها را برای ذخیره‌سازی طولانی‌مدت و انعطاف‌پذیری سالم‌سازی کنند.

3. فرم های آسان برای استفاده در اکسل

فرم ها یکی دیگر از گزینه های عالی اکسل برای کسانی است که به دنبال ارزشی هستند که ChatGPT نمی تواند ارائه دهد. وارد کردن اطلاعات به صورت دستی می تواند زمان بر و خسته کننده باشد. دادن این گزینه به کاربران نهایی برای وارد کردن داده ها به صورت مستقل، زمان و انرژی بیشتری را برای تجزیه و تحلیل نتایج صرف می کند.

برنامه‌های هوش مصنوعی ممکن است بتوانند به شما بگویند چگونه همه موارد را در یک فرم پر کنید، اما کاربرپسند کردن آن داستان دیگری است. ایجاد یک صفحه‌گسترده ساده برای تجزیه و تحلیل داده‌های ارائه‌شده، فرآیندی بسیار ساده‌تر از این است که کاربر نهایی داده‌ها را در اختیار شما قرار دهد، فقط برای اینکه شما آن را برای تجزیه و تحلیل در اختیار یک ابزار هوش مصنوعی قرار دهید.

جفت کردن کمی VBA اولیه با لیست گسترده کنترل‌های اکسل، امکان ایجاد فرم‌های پیچیده شگفت‌آور را فراهم می‌کند. پیوند دادن صفحات گسترده مختلف با فرم ها یک مهارت ساده و در عین حال ارزشمند است. ChatGPT ممکن است قادر به تفسیر داده‌ها باشد، اما ارائه یک راه امن برای وارد کردن داده‌ها به کاربرانتان هنوز دور از دسترس است.

برای کسانی که به دنبال ترکیب فرم‌ها و ذخیره‌سازی طولانی‌مدت داده هستند، جستجوی راه‌های مختلف برای صادرات داده‌ها از اکسل ضروری است. یادگیری نحوه انتقال داده ها از فرم ورودی به پایگاه داده SQL می تواند به عایق بندی شغل شما و ضروری نگه داشتن کار شما کمک کند.

ChatGPT هنوز قرار نیست شما را از شغل خود خودکار کند

اکسل وظایف زیادی دارد که هنوز فراتر از محدوده ChatGPT و گروهی از حذفیات مبتنی بر یادگیری ماشین هستند. با پیشرفت‌های جدید که با سرعت هشداردهنده‌ای در حال افزایش است، نگرانی از این که اتوماسیون ممکن است شغل بعدی شما را هدف قرار دهد بسیار آسان است.

با وجود تمام پیشرفت‌هایی که هوش مصنوعی داشته است، بسیاری از موقعیت‌ها هنوز به یک انسان نیاز دارند. محدودیت‌هایی مانند ذخیره‌سازی کوتاه‌مدت و نیاز به اجرای مجدد داده‌ها برای تولید گزارش‌های متعدد همچنان ابزارهایی مانند ChatGPT را کم می‌کند.

یادگیری نحوه ایجاد گزارش‌ها و فرم‌های قابل تنظیم که ورود داده‌ها را در اکسل فعال می‌کند، می‌تواند به حفظ شغل شما کمک کند. برای کسانی که نگران این هستند که موقعیت آنها ممکن است با اتوماسیون روبرو شود، هنوز مهارت های اکسل زیادی از محدوده توانایی هوش مصنوعی برای آینده قابل پیش بینی وجود دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس