سرعت اینترنت چهار برابر با Wi-Fi 7

57
0
سرعت اینترنت چهار برابر با Wi-Fi 7

. Wi-Fi 7 با حداکثر سرعت 40 گیگابیت در ثانیه، بیش از سه برابر سریعتر از Wi-Fi 6، سرعت های سریع تر و اتصال بهتر را به ارمغان می آورد.  سرعت اینترنت چهار برابر با Wi-Fi 7 را در ادامه بخوانید.

. Wi-Fi 7 از پهنای باند کانال بیشتر پشتیبانی می کند و امکان انتقال کارآمدتر داده و افزایش قابل توجه توان عملیاتی را فراهم می کند. 

. Wi-Fi 7 عملکرد چند لینکی را معرفی می‌کند، دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌ها را در چندین باند فرکانسی به طور همزمان ارسال و دریافت کنند، قابلیت اطمینان را بهبود می‌بخشد و تأخیر را کاهش می‌دهد. 

Wi-Fi 7 رسماً اینجاست، ما را وارد نسل بعدی اینترنت بی‌سیم کرده و سرعت وای‌فای بسیار سریع‌تر و اتصال بهتری را نسبت به قبل به ارمغان می‌آورد. 

Wi-Fi Alliance رسماً Wi-Fi 7 را در CES 2024 معرفی کرد و در حالی که بسیاری از مشخصات استانداردهای جدید Wi-Fi به صورت آنلاین در حال پخش است، اعلامیه Wi-Fi Alliance در نهایت آنچه را که می‌توانیم از جدیدترین و بهترین‌ها انتظار داشته باشیم، نشان می‌دهد. وای فای. 

وای فای 7 چیست؟ 

Wi-Fi Alliance در 8 ژانویه 2024 در نمایشگاه CES 2024 از Wi-Fi 7 رونمایی کرد و به طور رسمی آخرین نسخه Wi-Fi را به جهان عرضه کرد. همیشه انتظار می رفت که Wi-Fi 7 در اوایل سال 2024 عرضه شود، بنابراین عرضه آن در ژانویه غیرمنتظره نیست، اما به این معنی است که سازندگان و مصرف کنندگان سخت افزار می توانند به درستی از فناوری جدید Wi-Fi استفاده کنند. 

Wi-Fi 7 به‌روزرسانی‌های مهمی را در فناوری Wi-Fi به ارمغان می‌آورد، به ویژه سرعت وای‌فای که می‌توانید انتظار داشته باشید از آن در خانه و جاهای دیگر استفاده کنید، همراه با بهبود پهنای باند و مقدار کلی داده‌ای که می‌توان به چندین دستگاه ارسال کرد. همزمان. ارتقاء Wi-Fi 7 عبارتند از: 

. Wi-Fi سریعتر: Wi-Fi 7 طوری طراحی شده است که حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه و 46 گیگابیت در ثانیه [PDF] ارائه می کند، که بیش از سه برابر سریعتر از 9.6 گیگابیت بر ثانیه Wi-Fi 6 است. 

. کانال‌های Wi-Fi 320 مگاهرتز: Wi-Fi 7 از پهنای باند کانال گسترده‌تر، تا 320 مگاهرتز، در مقایسه با حداکثر 160 مگاهرتز در Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند. این امکان انتقال کارآمدتر داده‌ها را فراهم می‌کند و می‌تواند به میزان قابل توجهی توان عملیاتی را افزایش دهد. 

. عملکرد چند لینکی: MLO دستگاه ها را قادر می سازد تا داده ها را در چندین باند فرکانسی به طور همزمان ارسال و دریافت کنند، قابلیت اطمینان را بهبود می بخشد و تأخیر بین دستگاه های شما را کاهش می دهد. MLO یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌های Wi-Fi 7 است، زیرا میزان پردازش داده‌های موجود بین روتر و دستگاه‌های شما را به شدت افزایش می‌دهد. 

. مدولاسیون سفارش بالا: Wi-Fi 7 با 4K QAM (مدولاسیون دامنه چهارگانه) عرضه می شود که یک پله بالاتر از 1024-QAM مورد استفاده در Wi-Fi 6 است. این بدان معناست که داده های بیشتری را می توان با هر سیگنال منتقل کرد و نرخ کلی داده را افزایش داد. ، به معنای اتصالات اینترنتی با احساس سریع تر. 

سایر ارتقاء Wi-Fi 7، مانند 512 block-ack فشرده و دسترسی به uplink فعال، همچنین ظرفیت شبکه Wi-Fi 7 را افزایش داده و تأخیر را کاهش می‌دهد. 

Wi-Fi 7 چگونه مقایسه می شود؟ 

از نظر سرعت مستقیم، Wi-Fi 7 تا چهار برابر سریع‌تر از نسل قبلی خود، Wi-Fi 6E که در سال 2021 راه‌اندازی شد، خواهد بود. شایان ذکر است که این یک حداکثر آزمایشگاهی کامل است و نه چیزی که در خانه خود به دست می آورید. با این حال، افزایش سرعت کلی Wi-Fi قابل توجه خواهد بود، به خصوص زمانی که دستگاه های دیگر در خانه شما همگی از یک فناوری Wi-Fi 7 استفاده می کنند. 

علاوه بر این، Wi-Fi 7 از باند Wi-Fi “جدید” 6 گیگاهرتز استفاده می کند و پهنای باند بیشتری را به شبکه خانگی شما ارائه می دهد. باند وای فای 6 گیگاهرتز با Wi-Fi 6E معرفی شد و برای کاهش تراکم شبکه در باندهای وای فای سنتی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز طراحی شده است. باند اضافی و سرعت اضافی Wi-Fi 7 باید در کل شبکه شما تقویت شود. 

پرش به K QAM4 همچنین به Wi-Fi شما کمک می‌کند سریع‌تر از قبل احساس شود. Wi-Fi 6/6E هر دو از 1024-QAM استفاده می کنند، در حالی که Wi-Fi 7 از 4096-QAM برای ارائه تا 20 درصد نرخ انتقال داده بالاتر استفاده می کند. در ارتباط، تعداد جریان‌های فضایی از هشت به 16 با وای‌فای 7 دو برابر می‌شود، که بار دیگر توان داده را افزایش می‌دهد. 

تعیین سرعت Wi-Fi 7 و مقایسه آن با Wi-Fi 6/6E همیشه آسان نیست، زیرا به اتصال اینترنت شما نیز بستگی دارد. با این حال، پیشرفت‌های کلی Wi-Fi 7 باید اینترنت با احساس سریع‌تری را به دستگاه‌های شما ارائه دهد. 

آیا ارزش خرید روتر Wi-Fi 7 را دارد؟ 

در حال حاضر، نیازی به عجله ندارید و روتر دارای Wi-Fi 7 را خریداری کنید. در حالی که مشخصات Wi-Fi 7 روی کاغذ عالی است، راه اندازی رسمی استاندارد جدید Wi-Fi به تازگی اتفاق افتاده است و دستگاه های زیادی وجود ندارد که از فناوری جدید پشتیبانی کنند. 

برای مثال، روتر TP-Link BE19000 Wi-Fi 7 و روتر ASUS RT-BE96U Wi-Fi 7 برای ماه‌هاست که در دسترس هستند. اما تا زمانی که دستگاه‌های دیگری در شبکه خود نداشته باشید که واقعاً می‌توانند از Wi-Fi 7 استفاده کنند، احتمالاً به بهترین وجه از روتر Wi-Fi موجود خود استفاده می‌کنید. 

به طور مشابه، برخی از تلفن های هوشمند در حال حاضر از Wi-Fi 7 پشتیبانی می کنند، مانند OnePlus 12، Vivo S18 Pro و ASUS ROG Phone 8 Pro، اما برای عملکرد صحیح به به روز رسانی نیاز دارند. 

در حال حاضر، عجله‌ای برای خرید روترها، تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های جدید Wi-Fi 7 وجود ندارد – اگرچه اگر می‌خواهید سخت‌افزار خود را ارتقا دهید و می‌خواهید سخت‌افزار خود را در آینده مقاوم کنید، مطمئناً ارزش بررسی دارد. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس