رویداد I/O 2023 و بررسی هوش مصنوعی

52
0
رویداد I/O 2023

با ظهور ابزارهای مختلف هوش مصنوعی، گوگل به‌عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های جهان سعی دارد بار دیگر ثابت کند همچنان رهبر بازار هوش مصنوعی است. در این پست به رویداد I/O 2023 و بررسی هوش مصنوعی می پردازیم.

بررسی رویداد I/O 2023

سال ۲۰۲۲ شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌ی هوش مصنوعی بودیم. برنامه‌های هنری ساخت تصاویر مثل Lensa و موتورهای تولید متن مثل Article Forge و حتی چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT هرکدام سروصدای زیادی ب‌پا کردند. نیویورک تایمز می‌گوید این پروژه‌ها توجه گوگل را به خود جلب کردند، به‌طوری‌که غول جستجوی اینترنت می‌خواهد تعهدش به هوش مصنوعی را بار دیگر نشان دهد.

بنیان‌گذاران گوگل یعنی لری پیچ و سرگئی برین در ماه سپتامبر چندین جلسه پشت درهای بسته با مدیران شرکت برگزار کردند تا راه‌هایی برای تسلط دوباره‌ی این شرکت در فضای هوش مصنوعی ایجاد کنند. بنیان‌گذاران غول جستجوی اینترنت از سال ۲۰۱۹ به فعالیت خود در گوگل و شرکت مادر آن یعنی آلفابت پایان داده بودند و به‌همین دلیل حضور آن‌ها در جلسه‌ی مذکور تأکید می‌کند این شرکت به‌طور جدی تحولات جدیدی را در فناوری هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد.

فقط در یکی از اسلایدشوهای نمایش داده‌شده در جلسه‌ی اخیر گوگل، بیش‌از ۲۰ محصول جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی ارائه شده است که این شرکت تصمیم دارد آن‌ها را در کنفرانس I/O ۲۰۲۳ درمعرض دید عموم قرار دهد. ازجمله این محصولات می‌توان به استودیو ساخت و ویرایشگر تصویر، نسخه‌ی جدید A.I. Test Kitchen۷، برنامه‌های خرید و فروش، قابلیت جدید یوتیوب برای افزودن پس‌زمینه‌ی هوشمند به ویدیوها بدون پرده‌ی سبز، ابزار خلاصه‌سازی ویدیوهای بلند و چند برنامه‌ی دیگر اشاره کرد. این شرکت همچنین برنامه‌ی جدیدی برای گوشی‌های پیکسل ارائه خواهد داد که می‌تواند با هوش مصنوعی، تصویرزمینه ایجاد کند.
علاوه‌براین، گوگل قصد دارد خدمات هوش مصنوعی را دراختیار شرکت‌های نرم‌افزاری قرار دهد که محصولاتی مثل ابزارهای تولید تصویر، مرورگر وب و برنامه‌نویسی را ارائه می‌دهند. اگر این گزارش واقعیت داشته باشد، قطعاً گوگل قصد دارد بار دیگر قدرت خود را در هوش مصنوعی به رخ رقبا بکشد و ثابت کند همچنان در این زمینه برترین شرکت جهان است.

reviewgeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس