سریال ضعیف سرگیجه در پلتفرم نماوا

88
0
سریال سرگیجه

با وجود این که تنها دو قسمت از سریال سرگیجه در پلتفرم نماوا پخش شده است ، مخاطبان این سریال نقدهای جدی به داستان ، بازی ها و کارگردانی این فیلم وارد کرده اند. شخصیت های اصلی این سریال را حامد بهداد ، هومن سیدی، رعنا آزادی ور ، هادی حجازی فر ، شبنم مقدمی و پیام دهکردی به قلم محمد منعم و همایون حجازی و کارگردانی بهرنگ توفیقی ، بازی کرده اند.

داستان کلی سریال سرگیجه

این سریال به عنوان یک درام راز آلود معرفی شده است و در همان قسمت اول با وجود ریتم کند داستان می خواهد مخاطب را با معما و چالش های متفاوت درگیر کند. روند ورود و معرفی شخصیت ها به داستان مقداری سردرگم است که می توان آن را به پیچیده کردن بیشتر داستان اضافه کرده است.

شخصیت های اصلی در این داستان شرکا و صاحبان شرکتی هستند که فعالیت آنها هر چند هنوز به درستی آشکار نشده است ، اما حکایت از مبادله ارز دیجیتال بر بستر آنلاین دارد. مشکلاتی که در همان ابتدای داستان برای وبسایت شرکت پیش آمده است و سبب هک شدن کیف پول های آن ها شده است ، شرکای شرکت که دوستان قدیمی نیز می باشند را نسبت به یکدیگر بدبین کرده است.

بازی تیپیکال و تکراری حامد بهداد

حامد بهداد سریال سرگیجه
حامد بهداد سریال سرگیجه

شاید بازی کردن نقش های عصبی ، زود جوش ، حساس و غیر عادی کم کم دارد به امضای حامد بهداد تبدیل می شود. در این سریال نیز وی همچنان یک مرد عصبی و شکاک است که تحت نظر روان پزشک می خواهد خشم و عصبانیت خود را کنترل کند.

اما این بازی تکراری از حامد بهداد می تواند به کارنامه هنری وی لطمه وارد سازد ، هر چند که امید داریم با جلو رفتن داستان بازی های متفاوت تری از این بازیگر خوب کشورمان شاهد باشیم.

رعنا آزادی ور، کمی آرام تر از سمیرا در زخم کاری

رعنا آزادی ور سریال سرگیجه
رعنا آزادی ور سریال سرگیجه

هرچند که در طی این سالیان نقش های متفاوت و درخشانی را از رعنا آزادی ور شاهد بوده ایم ، بازی وی در این سریال یادآور شخصیت عصبی و مرموز سمیرا در زخم کاری است. در دو قسمت اول همان سردی ، همان مرموزی و همان نگاه های معنادار شخصیت سمیرا در زخم کاری را در این سریال شاهد هستیم.

حتی در بخشی که وی عصبانی می شود ما را بیشتر به شخصیتش در زخم کاری می برد. هر چند این بازیگر توانای کشورمان این روزها به خوبی در سریال جیران می درخشد و همه ما توانایی های وی را از فیلم پارک وی تا درباره الی به خاطر داریم .

سیگار، شاید شرط حجازی فر برای بازی است

حجازی فر سریال سرگیجه
حجازی فر سریال سرگیجه

پس از آن که هادی حجازی فر با بازی های درخشان و پی در پی خود در سینما توانسته است از اعتبار و محبوبیت خوبی برخوردار شود ، حال وی را در نقش های متفاوت تری شاهد هستیم . بازی های درخشان او برای فیلم های آتابای و ماجرای نیمروز حیرت بسیاری از منتقدان سینما را به دنبال داشته است.

این روزها همچنین شاهد بازی درخشان وی در سریال دیگری با نام خون سر در پلتفرم فیلم نت هستیم . اما وجه مشترک تمامی نقش های وی ، از سردار ماجرای نیمروز تا نعیم خون سرد یا حتی شخصیت او در فیلم ممنوعه کشیدن بیش از اندازه سیگار است.

طوری شده است که همانند که سید جواد هاشمی که نماد شهادت فیلم های ایرانی است ، حال هادی حجازی فر نماد فرد سیگاری در سینمای ایران شده است. او چه در نقش یک آدم مذهبی و چه در نقش یک کلاهبردار وجه تشابه خود را حفظ کرده و سیگار بخش جدا نشدنی از بازی وی است.

شبنم مقدمی ، در انتخاب هایش کمی دقت کند

شبنم مقدمی سریال سرگیجه
شبنم مقدمی سریال سرگیجه

شبنم مقدمی بازیگر توانمند و محبوب کشورمان ، با بازی های بسیار متفاوت خود توانسته به همه ثابت کند که از پس هر نوع نقشی بر می آید. بازی درخشان وی در سینمایی زهرمار این را به خوبی به همه مخاطبان و منتقدان ثابت کرد. همچنین درخشش و بازی زیر پوستی وی در نقش فروغ در سریال بی گناه امروزه توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نموده است. در این میان شاید نقش کوتاه وی در سریال موفق خاتون و نقش همسر هادی حجازی فر در همین سریال سرگیجه از انتخاب های نادرست وی به شمار آید. در دو قسمت اول این سریال اکت ها و بازی های مصنوعی از خانم مقدمی شاهد هستیم که قبل تر از این چنین بازی از وی در خاطر نداریم. شاید جای سرکار خانم مقدمی در سریال جیران در نقش مهد علیا سبز است.

حرکات دوربین اضافه

شاید تصویربرداری پویا و پر جنب و جوش یک فیلم از نقاط قوت آن به شمار آید. دوربین متحرک به روی دوش فیلمبردار ، لانگ شات های به موقع و نگاه های درست کارگردان به همراه یک تدوین خوب می تواند نقش موثری در القا کردن حس های متفاوت بازیگران به مخاطب ایفا کند ، اما متاسفانه در این اثر با وجود تصویربرداری بسیار پویا به دلیل عدم هماهنگی بین روند داستان ، حس بازیگر و نگاه کارگردان این موضوع حتی نتیجه عکس داده است به طوری که از نظر بسیاری این حرکات دوربین و برخی لانگ شات های بی موقع اضافه است.

5/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس