شستشوی صورت برای پوست های آکنه دار

32
0
شستشوی صورت برای پوست های آکنه دار

اگرچه آکنه به دلیل پاک نکردن صورت شما ایجاد نمی‌شود، اما پاکسازی منظم گام مهمی در روتین درمان آکنه شما است. اما دقیقا چند بار در روز باید صورت خود را بشویید؟ شستشوی صورت برای پوست های آکنه دار باید در روز چند مرتبه باشد؟

شستشو دو بار در روز

عدد جادویی شستشوی صورت به طور کلی دو مرتبه است. یک پاکسازی دو بار در روز، صبح و شب، فقط برای پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی اضافی روی پوست کافی است، اما نه آنقدر که تحریک کننده باشد. اگر عرق می‌کنید یا به خصوص کثیف می‌شوید، ممکن است به پاکسازی سوم نیاز داشته باشید.

محصولاتی که برای پاکسازی صورت خود استفاده می‌کنید نیز مهم هستند. پوست صورت شما ظریف است، بنابراین نباید از پاک کننده های خشن یا صابون استفاده کنید. اگر آکنه دارید، صابون های ضد باکتری دست و صابون ها برای پوست شما خوب نیستند. هرگز برای پاکسازی صورت خود از الکل استفاده نکنید.

قوی تر همیشه به معنای بهتر نیست. در عوض، پاک کننده ای را انتخاب کنید که به پوست شما احساس تمیزی بدهد، اما بیش از حد خشک نکند.

آکنه توسط صورت کثیف ایجاد نمی‌شود

مهم است که به یاد داشته باشید که آکنه توسط صورت کثیف ایجاد نمی‌شود.

اکثر افراد مبتلا به آکنه در تمیز نگه داشتن پوست خود سخت کوش هستند – اما جوش ها همچنان اتفاق می‌افتد. این به این دلیل است که آکنه توسط عواملی کاملا مستقل از رژیم مراقبت از پوست ایجاد می‌شود.

افراد مبتلا به آکنه سلول های پوستی دارند که به درستی از بین نمی‌روند و نسبت به تحریکات ناشی از باکتری های عامل آکنه به نام پروپیونی باکتریا آکنه حساس‌تر هستند. هورمون ها نیز در ایجاد آکنه نقش دارند.

شستشوی بیش از حد می‌تواند آکنه را بدتر کند

شستن بیش از حد صورت می‌تواند به همان اندازه بد (یا حتی بدتر) از پاک نکردن آن باشد. اگر صورت خود را بیش از حد مکرر می‌شویید، ممکن است به راحتی تمام چربی های مفیدی که پوستتان برای انعطاف پذیری نیاز دارد را از بین ببرید.

شما همچنین می‌توانید گوشته اسیدی را تجزیه کنید، که یک پوشش محافظ است که ما روی پوست خود داریم که از عرق، روغن و باکتری های خوب تشکیل شده است. برای داشتن پوستی قوی و سالم به یک پوشش اسیدی قوی و سالم نیاز دارید.

اگر خیلی اوقات پاکسازی می‌کنید، به راحتی می‌توانید با پوستی خشک، قرمز، پوسته پوسته و تحریک شده مواجه شوید. احتمالاً نتیجه مورد نظر شما نیست. اسکراب نیز یک نه است. اسکراب های خشن پوست شما را سریعتر پاک نمی‌کنند، اما می‌توانند پوست شما را تحریک کرده و جوش ها را تشدید کنند.

پاکسازی به تنهایی برای آکنه کافی نیست

مراقبت از پوست خوب به حذف آلودگی، چربی اضافی و آرایش کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش انسداد منافذ کمک کند. اما پاکسازی با صابون ساده یا شستشوی صورت و آب برای از بین بردن آکنه کافی نیست.

پاکسازی دو بار در روز را به عنوان مرحله اول در روتین درمان آکنه در نظر بگیرید. مرحله دوم باید استفاده منظم از یک محصول درمان آکنه باشد.

برای جوش های خفیف، ممکن است ابتدا محصولات بدون نسخه آکنه را امتحان کنید. آنهایی که اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید دارند مؤثرترین هستند. به مدت چند هفته به طور منظم از آنها استفاده کنید و ببینید که آیا این کار به رفع برآمدگی ها و پاک کردن جوش ها کمک می‌کند یا خیر.

جوش های شدیدتر یا ملتهب تر معمولاً با محصولات آکنه خریداری شده از فروشگاه بهبود نمی‌یابند. در عوض، شما به یک داروی تجویزی آکنه از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی نیاز دارید. اینها شات بهتری در پاکسازی پوست به شما می دهند.

فقط به یاد داشته باشید، همه داروهای موضعی درمان آکنه، چه بدون نسخه و چه با نسخه، وقتی روی پوست تازه شسته شده و کاملا خشک شده استفاده شوند، بهترین کار را دارند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس