شکایت از ایلان ماسک به دلیل تبعیض جنسیتی

101
0
شکایت از ایلان ماسک

شکایت دسته جمعی دیگری علیه ایلان ماسک در زمینه اخراج دسته جمعی کارمندان توییتر به ثبت رسیده است. جدیدترین مورد به دو کارمند سابق این شبکه اجتماعی مربوط می‌شود که ادعا می‌کنند در اخراج‌های انجام شده در ماه آبان که تقریباً نیمی از نیروی کار شرکت را کاهش داد، «زنان به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار گرفتند.»

شکایت از ایلان ماسک

براساس گزارش‌های منتشر شده براساس این دادخواست، در مجموع 57 درصد از زنان کار خود را از دست داده‌اند، در حالی که این میزان برای مردان تنها 47 درصد بوده است. در ادامه این دادخواست توضیح داده شده که این اختلاف را نمی‌توان «براساس این توجیه که ماسک قصد داشته کارکنان بیشتری را در نقش‌های مرتبط با مهندس حفظ کند» توضیح داد، زیرا مهندسان زن نیز با نرخ بسیار بیشتری نسبت به همتایان مرد خود اخراج شده‌اند.

میزان مهندسان زن اخراج شده توییتر

طبق گزارش، 63 درصد از زنانی که در نقش‌های مرتبط با مهندس نقش داشته‌اند در 4 نوامبر 2022 اخراج شده‌اند، در حالی که این میزان برای کارمندان مرد، 48 درصد بوده است. ظاهراً برای نقش‌های غیرمهندسی نیز بین مردان و زنانی که شغل خود را از دست داده‌اند، «تفاوت زیادی» وجود داشته، به طوری که 51 درصد از زنان و 42 درصد از مردان تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند.

در ادامه، کارمندان سابق توییتر همچنین به چندین توییت از ماسک اشاره می‌کنند که «خصومت تبعیض‌آمیز او علیه زنان» را نشان می‌دهد و ادعا می‌کند که الزامات او برای کار به اندازه 12 ساعت در روز به عنوان بخشی از برنامه توییتر 2.0 نیز تأثیر نامناسبی بر زنان دارد، زیرا آنها اغلب مراقب کودکان و سایر اعضای خانواده هستند و بنابراین نمی‌توانند چنین خواسته‌هایی را رعایت کنند.

این چهارمین شکایت دسته جمعی است که پس از اخراج گسترده کارکنان علیه این شرکت مطرح شده است. کارمندان و پیمانکاران سابق همچنین از شرکت به دلیل نقض قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN) ایالات متحده شکایت کرده بودند که طبق آن، شرکت‌هایی که بیش از 100 کارمند دارند باید حداقل 60 روز قبل از اخراج گسترده، به کارمندان اطلاع بدهند.

یکی دیگر از کارمندان سابق این شرکت شکایتی علیه توییتر مطرح کرده بود و ادعا داشت که درخواست ماسک برای بازگرداندن همه کارمندان به دفتر، تبعیض علیه افراد دارای معلولیت است.

engadget

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس