فروش سهام تسلا به میزان 6.9 میلیارد دلار توسط ایلان ماسک

59
0
فروش سهام تسلا

به گزارش رویترز، ایلان ماسک که به تازگی با یک نبرد حقوقی بسیار پرهزینه بر سر پیشنهاد خرید توییتر (NYSE:TWTR) دست و پنج نرم می کند، طی یک هفته گذشته حدود 6.9 میلیارد دلار از سهام تسلا (NASDAQ:TSLA) را فروخته است. در این خبر به بررسی فروش سهام تسلا می پردازیم.

فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک

ماسک با انتشار یک توییت، ضمن اشاره به اهمیت جلوگیری از فروش اضطراری سهام برای تامین منبع مالی مورد نیاز جهت خرید احتمالی توییتر، درباره این اقدام خود گفت که فعلاً دست از فروش سهام تسلا برمی دارد. وی در ادامه افزود در صورتی که مجبور به بستن قرارداد توییتر نشود، دوباره سهام تسلا را خریداری خواهد کرد.

اسناد منتشر شده SEC حاکی از آن هستند که ماسک در تاریخ 5 تا 9 آگوست (14 تا 18 مرداد) حدود 7.9 میلیون سهم از کمپانی تسلا را به ارزش حدود 6.9 میلیارد دلار فروخته و اکنون حدود 155 میلیون سهم به ارزش 32 میلیارد دلار را در اختیار دارد.

گفتنی است که پیش از این، ماسک در ماه آوریل (فروردین) پس از اعلام تصمیم خود مبنی بر خرید سهام توییتر، حدود 8.5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخته بود. در حال حاضر قرار است دو طرف این دعوی ماه اکتبر (مهر ماه) برای حل و فصل درگیری خود در دادگاه حاضر شوند. احتمال می رود در نهایت ماسک یا با خرید اجباری توییتر یا با جریمه سنگین به دلیل لغو قرارداد مواجه شود.

منبع: investing

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس