مایکروسافت سرفیس پرو 10: هر آنچه که تاکنون می‌دانیم

113
0
مایکروسافت سرفیس پرو 10

Surface Pro امسال 10 ساله می‌شود و انتظار می‌رود که مایکروسافت حداقل با یک مدل جدید این مناسبت را جشن بگیرد.

پرچمدار 2-in-1 آن از نسخه اصلی 2013 بسیار پیشرفت کرده است – نسخه به‌روز شده اولین Surface از چند ماه قبل. با این حال، در تمام این مدت همان طراحی اصلی را حفظ کرده است، شامل یک تبلت بزرگ با کیبورد قابل جدا شدن اختیاری.

اما با بررسی های متفاوت از سرفیس پرو ۹ سال گذشته، آیا مایکروسافت تغییرات بزرگی در جانشین خود ایجاد می‌کند؟

Surface Pro 10 چه زمانی عرضه می‌شود؟

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در چرخه به‌روزرسانی سالانه Surface Pro قرار گرفته است و فاصله دو ساله بین Pro 7 و Pro 8 تنها استثناء اخیر است:

سرفیس پرو 9 – اکتبر 2022

سرفیس پرو ۸ – سپتامبر ۲۰۲۱

سرفیس پرو ۷ – اکتبر ۲۰۱۹

سرفیس پرو ۶ – اکتبر ۲۰۱۸

با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالاً سرفیس پرو 10 در اواخر سال 2023 عرضه خواهد شد. مایکروسافت معمولاً رویدادی را در سپتامبر یا اکتبر برگزار می‌کند و این دستگاه چند هفته بعد به فروش می‌رسد.

در مقاله ای در آوریل ۲۰۲۳ در Windows Central، زک باودن اشاره می‌کند که این پنجره راه اندازی محتمل است، اما همچنین می‌گوید که «ممکن است چیزها حتی بیشتر به عقب بروند». این احتمال تاخیر Pro 10 تا سال 2024 را افزایش می‌دهد.

قیمت سرفیس پرو 10 چقدر خواهد بود؟

باز هم، قیمت گذاری دستگاه های اخیر سرفیس پرو به عنوان راهنمای مفیدی برای پرو 10 عمل می‌کند:

سرفیس پرو 9 (اینتل) – از 999.99 دلار

سرفیس پرو ۹ (5G) – از 1299.99 دلار

سرفیس پرو 8 – از 1099 دلار

سرفیس پرو 7 – از 749 دلار

سرفیس پرو 6 – از 699 دلار

همانطور که می‌بینید، قیمت ها در چند سال اخیر به طور مداوم در حال افزایش بوده است. با توجه به نرخ تورم فعلی در بسیاری از کشورها، افزایش بیشتر در Pro 10 امکان پذیر است – حتی اگر فقط ارتقاهای جزئی وجود داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که شما همچنان برای مدل های 5G مبتنی بر ARM هزینه‌ای بپردازید، علیرغم اینکه نسخه های اینتل در حال حاضر خرید بهتری برای اکثر مردم هستند. اما اگر شایعات مربوط به مدل 11 اینچی جدید مطرح شود، احتمالاً به طور قابل توجهی ارزان‌تر از نسخه 13 اینچی خواهد بود.

فقط به یاد داشته باشید، قیمت هایی که معمولاً ذکر می‌شود فقط برای تبلت است. اضافه کردن کیبورد Type Cover به Pro 9 (یک خرید ضروری برای استفاده بیشتر از آن) حداقل 129.99 دلار هزینه خواهد داشت. تجربه کامل، از جمله قلم، 299.99 دلار هزینه دارد.

نگه داشتن لوازم جانبی مشابه در پرو 10 منطقی است، اما امیدواریم امسال سالی باشد که یک Type Cover در قیمت گنجانده شده است – این در حال حاضر به اندازه کافی گران است.

در مورد مشخصات و طراحی سرفیس پرو 10 چطور؟

انتظار می‌رود سرفیس پرو 10 یک به‌روزرسانی تکراری باشد، اما آیا می‌توانیم برای اولین بار دو مدل را ببینیم؟

این چیزی است که Zac Bowden در آوریل 2023 در مقاله Windows Central می‌گوید، با یک مدل 11 اینچی جدید که به نسخه 13 اینچی موجود می‌پیوندد. سرفیس پرو 10 جمع و جورتر ظاهراً حاشیه های باریکتری خواهد داشت، اما تغییر بزرگی برای خط تولید نخواهد بود – دو نسل اول سرفیس پرو دارای صفحه نمایش 10.6 اینچی بودند.

اما برخلاف Go 4، Bowden می‌گوید سرفیس پرو 11 اینچی دارای ویژگی های ممتازی مانند صفحه نمایش 120 هرتزی است و قدرتمندتر است.

دومی تقریباً مطمئناً از پردازنده های جدید خواهد آمد. اینها احتمالاً از جدیدترین نسل سیزدهم Raptor Lake در سمت اینتل خواهند بود و بار دیگر Core i5 یا i7 را انتخاب کنید. تراشه های سری U در Pro 9 قدرتمندترین تراشه های اینتل نیستند، اما همچنان قادر به ارائه عملکرد عالی برای کارهای روزمره هستند.

چیزها در سمت ARM چندان واضح نیستند، اگرچه ممکن است همچنان شاهد به‌روزرسانی تراشه SQ3 باشیم که در Pro 9 یافت می‌شود.این به‌روزرسانی مبتنی بر Snapdragon 8cx Gen 3 کوالکام است، بنابراین منطقی است که انتظار چیزی مبتنی بر نسل 8cx Gen 4 آینده را داشته باشیم. ممکن است کوالکام آن را به موقع راه اندازی نکند.

مایکروسافت همچنان احتمالاً پشتیبانی 5G را منحصراً برای مدل ARM حفظ خواهد کرد، اما امیدواریم که NPU (واحد پردازش عصبی) راه خود را به نسخه های اینتل باز کند. برخی از ویژگی های مفید تماس ویدیویی معرفی شده در Pro 9 را فعال می‌کند.

به طور مشابه، یک پردازنده SQ4 استاندارد سریعتر USB4 را امکان پذیر می‌کند، چیزی که Snapdragon 8cx Gen 3 از آن پشتیبانی نمی‌کند. اما Thunderbolt 4 فناوری اینتل است، بنابراین در اینجا در دسترس نخواهد بود.

احتمالاً یک بار دیگر فقط گزینه گرافیک یکپارچه در سراسر خط تولید وجود خواهد داشت، اما یک GPU مجزا از Nvidia تفاوت بزرگی در مدل های سطح بالا ایجاد می‌کند.

پورت ها یکی دیگر از مواردی است که نیاز به توجه دارد. فقط دو USB-C و Surface Connect برای شارژ در Pro 9 وجود دارد، به این معنی که اکثر افراد به آداپتور یا هاب نیاز دارند. حداقل یک USB-A و HDMI تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.

خوب است که شاهد ارتقاء صفحه نمایش، به طور بالقوه به OLED یا حتی Mini LED باشیم. اما پنل های PixelSense (IPS LCD) در دستگاه های اخیر سرفیس پرو هنوز عالی هستند. همچنین نیازی به فراتر از نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز موجود در Pro 9 نیست، که بدون تخلیه سریع عمر باتری، افزایش خوبی برای روان بودن ارائه می دهد.

حسگر اثرانگشت روی Type Cover خوب خواهد بود و حداقل یک نسخه از لوازم جانبی صفحه کلید را می‌توان ضخیم تر کرد تا تجربه تایپ قانع کننده تری داشته باشد.

تجربه تبلت Windows 11 در حال حاضر بسیار خوب است، اما به احتمال زیاد قبل از راه‌اندازی Surface Pro 10 پیشرفت های بیشتری وجود دارد. طبق گفته Windows Central، یک فایل اکسپلورر، صفحه قفل و محیط دسکتاپ لمسی تر، همگی به زودی برای Windows 11 عرضه می‌شوند.

با نگاهی به آینده، سرفیس پرو بعدی تقریباً تضمین شده است که Windows 12 را دریافت کند، اگر همانطور که انتظار می رود در سال 2024 وارد بازار شود. در کنار تمرکز بر هوش مصنوعی، تجربه تبلت می تواند حتی بهتر باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس