بررسی عملی ایسوس Zenbook Duo (2024): لپ‌تاپ دو صفحه‌نمایش اصلاح‌شده

76
0
بررسی عملی ایسوس Zenbook Duo

Asus Zenbook Duo با ظاهر جدید بسیاری از مشکلات من با مفهوم لپ تاپ دو صفحه نمایش را برطرف می کند. همچنین آخرین CPU اینتل را بسته بندی می کند و با قیمت شگفت انگیزی رقابتی به فروش می رسد. 

مزایا 

+دو نمایشگر 14 اینچی OLED زیبا 

+ Intel Core Ultra power 

+به طرز شگفت انگیزی براق 

+ تاچ پد فیزیکی یک تغییر دهنده بازی دو صفحه است 

+ قیمت اولیه 1499 دلار عالی 

معایب 

– عمر باتری با دستگاه دو صفحه نمایش نامشخص است 

-آرایه پورت محدود 

Asus Zenbook Duo همیشه یک لپ‌تاپ عجیب و غریب بوده است – صفحه‌کلید و صفحه لمسی را با صفحه‌نمایش لمسی به اندازه جعبه نامه به پایین‌تر از سطح عرشه فشار می‌دهد. اما برای نمایشگاه CES 2024، این شرکت قوانین را کنار گذاشته و یکی از هیجان انگیزترین لپ تاپ های لاس وگاس را ساخته است. 

چرا این را می گویم؟ اینطور نیست که لپ تاپ دو صفحه نمایش یک مفهوم جدید باشد. شرکت های دیگر نسخه های خود را دارند. اما ایسوس از نقاط قوت و ضعف این سیستم ها درس گرفته و آنها را اصلاح کرده و در عین حال قیمت را به طور شگفت انگیزی مقرون به صرفه نگه داشته است. 

ASUS ZENBOOK DUO (2024): مشخصات 

 ایسوس Zenbook Duo 
قیمت 1499 دلار (شروع) 
صفحه نمایش دو صفحه نمایش لمسی 14 اینچی 3K OLED – نرخ تازه سازی 120 هرتز، نسبت تصویر 16:10 
CPU تا Intel Core Ultra 9 185H 
GPU گرافیک مجتمع Intel Arc 
حافظه تا 32 گیگابایت LPDDR5x 
ذخیره سازی حداکثر 1 ترابایت PCIe Gen 4 
پورت ها 2x Thunderbolt 4، 1x USB 3.2 Gen 1 Type-A، 1x HDMI 2.1، 1x جک صدا 
قابلیت اتصال Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.3 
ابعاد 12.3 x 8.5 x 0.8 اینچ (با صفحه کلید بلوتوث) 
وزن 3.6 پوند (با صفحه کلید بلوتوث) 

ASUS ZENBOOK DUO (2024): قیمت و در دسترس بودن 

احتمالاً بزرگترین پیروزی برای Asus Zenbook Duo این است که قیمت آن از 1499 دلار شروع می شود. در تمام این مدت، تصور می‌کردم لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش همچنان در رده لوکس باقی می‌مانند. اما با کاهش قابل توجه هزینه های رقبای خود، ایسوس پیشنهادی بسیار وسوسه انگیز ارائه کرده است. 

در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید یکی را انتخاب کنید، ایسوس تأیید کرده است که Duo (UX8406) «بعد در سه ماهه اول» در دسترس خواهد بود. 

ASUS ZENBOOK DUO (2024): طراحی و نمایش 

اوه من، Zenbook Duo از سال‌های ناخوشایندتر خود راه طولانی را پیموده است. از صفحه نمایش لمس دوم عجیب و غریب در طبقه پایینی که برای Laptop Mag بررسی کردم، ایسوس با یک پنل OLED 14 اینچی دوم به لذیذ بودن صفحه نمایش دوگانه پرداخته است. در شخص، به نظر می رسد یک لپ تاپ نسبتاً بی ادعا (و دارای ابعادی است که مطابقت دارد)، که برای افشای این سلاح مخفی باز می شود. 

با دو نمایشگر OLED (تا این لحظه، نان و کره ایسوس) با نرخ تازه سازی 120 هرتز، همه چیز پر از رنگ های زنده و فوق العاده نرم به نظر می رسد – به خصوص در لمس. پخش تریلر GTA 6 برای صد و پنجاهمین بار، وسعت سطح کنتراست HDR را برجسته می کند، زیرا چراغ های این منطقه الهام گرفته از میامی با درخشندگی چشمگیر از صفحه خارج می شوند. 

بعلاوه، پتانسیل بهره‌وری پانل دوم نسبتاً خوشمزه است، زیرا در عرض چند ثانیه متوجه شدم که به طور طبیعی سیستم CMS این وب‌سایت را در حالی که تصویری را برای مقاله خود در صفحه بالا ویرایش می‌کردم، به پنجره پایینی می‌اندازم. فکر می‌کردم استفاده از آن به صورت عمودی مانند یک کتاب برای حجم کاری من کمی عجیب است، اما دیدن وب‌سایت‌ها روی یک صفحه نمایش بزرگ و بلند مانند این یک تغییر بازی برای دیدن همه محتوا بدون نیاز به پیمایش بود. 

از نظر طراحی، همه اینها منجر به یک سیستم براق می شود که ممکن است کمی در آرایه پورت کمبود داشته باشد (آیا اگر یک اسلات کارت SD را در اینجا بچسبانید، شما را می کشد؟)، اما برای حمل و نقل به اندازه کافی نازک و سبک است. با انداختن آن در کوله پشتی خود برای رفت و آمد بزرگ بعدی مشکلی نخواهید داشت. 

البته، اشتباه است که دستگاه‌هایی را که پیش از این عرضه شده‌اند تصدیق نکنم – نه مجموعه قبلی Zenbook Duos خود ایسوس، بلکه دستگاه‌هایی مانند HP Spectre Fold و Lenovo Yoga Book 9i. اینها دو نیروی محرکه بزرگ در پشت چسباندن یک پنل بر روی دیگری و ارائه یک صفحه کلید جداشدنی بوده اند، اما این ایسوس است که (به نظر من) به تکمیل فرمول بسیار نزدیکتر شده است. 

ASUS ZENBOOK DUO (2024): صفحه کلید و تاچ پد 

عنصر حیاتی این فرمول چیست؟ خب، این یک بیانیه ماموریت ساده است: سیستمی با این کالیبر باید به همان اندازه خوب باشد که هم یک لپ تاپ تک صفحه ای و هم یک ایستگاه کاری با دو صفحه نمایش باشد. اشتباه نکنید، Spectre Fold با صفحه‌کلید متصل به صفحه‌نمایش به‌خوبی کار می‌کند، اما بدون آن پد لمسی فیزیکی، سایر شرکت‌ها احساس لمس ناوبری/کلیک کردن در سیستم‌عامل را ندارند. 

ایسوس رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است – یک صفحه کلید با اندازه کامل و صفحه لمسی فیزیکی را در اختیار شما قرار می دهد که از طریق پین های pogo به طبقه پایین متصل می شود. همانطور که از شرکت انتظار دارید صفحه کلید تایپ کردن با عمق مناسب کلید لذت بخش است تا به هر حرف احساس خوبی از نیت بدهد و داشتن یک تاچ پد واقعی مایل ها جلوتر از رقیبش است. 

بعلاوه، یک باتری درون کیبورد دارد که در حین تست برای مدت طولانی دوام می آورد، بنابراین می توانید ساعت ها بدون هیچ مشکلی آن را به زیبایی تمام صفحه بزرگ تبدیل کنید. 

ASUS ZENBOOK DUO (2024): PERFORMANCE 

قدرت لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش کمی عجیب بوده است. اسپکتر فولد 5000 دلاری HP تنها نسل دوازدهم اینتل را در اختیار دارد. اما ایسوس با پرکردن Zenbook Duo خود با Meteor Lake، به پیشرفت خود ادامه می دهد. این بدان معناست که شما می‌توانید این را با یک Intel Core Ultra 9 185H مشخص کنید – مطمئناً همه چیز را در حالت فشرده نگه می‌دارید و واقعاً توربو قابلیت‌های هوش مصنوعی آن را با آن NPU داخلی تقویت می‌کند. 

با گرافیک یکپارچه، این ممکن است بهترین گزینه برای بازی نباشد. اما اینتل با تغییر معماری گرافیکی خود برای شبیه سازی Arc GPU خود، هجوم های بزرگی را برای مقابله با این مشکل انجام داده است. نتیجه، همانطور که از بنچمارک‌های OLED Zenbook 14 ایسوس من مشاهده می‌کنید، یک برآمدگی منظم در عملکرد است که به این معنی است که می‌توانید برخی از بازی‌های AAA را با نرخ فریم مناسب با تنظیمات وفاداری کمتر اجرا کنید. 

ASUS ZENBOOK DUO (2024): OUTLOOK 

من به عنوان یک شکاک طبیعی در مورد همه چیز، همیشه نسبت به ایده لپ تاپ دو صفحه نمایش یا سایر ایده های اولیه کمی دلسرد شده ام. اما با اصلاحاتی که ایسوس با Zenbook Duo خود در فرمول انجام داده است، فکر می‌کنم ما واقعاً به چیزی در اینجا رسیده‌ایم. 

برخی از نگرانی‌های من همچنان پابرجاست – صفحه دوم می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر طول عمر باتری 75 وات ساعتی تأثیر بگذارد، و ویندوز 11 هنوز هم در مواقعی که به این سخت‌افزار مغناطیسی واکنش نشان می‌دهد، بدون توجه به ترفندهای نرم‌افزاری که ایسوس انجام داده، کمی ناخوشایند است. 

اما این نگرانی ها با زمان بیشتری برای بررسی مناسب پاسخ داده می شود. در این بین، من هیچ تردیدی ندارم که بگویم این قطعا یکی از هیجان انگیزترین لپ تاپ هایی است که امسال از CES عرضه می شود. 

مرکز CES 2024 ما را برای همه آخرین اخبار نمایشگاه در صورت وقوع، بررسی کنید. تیم راهنمای Tom’s Guide را در لاس وگاس دنبال کنید زیرا ما همه چیز هوش مصنوعی و همچنین بهترین تلویزیون‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تجهیزات تناسب اندام، پوشیدنی‌ها و وسایل خانه هوشمند را در نمایشگاه پوشش می‌دهیم. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس