مشخصات تلویزیون های 2023 XR سونی

70
0
مشخصات تلویزیون های 2023 XR سونی

سونی همزمان با معرفی نسل جدید تلویزیون‌های Bravia XR، از قابلیت نرم‌افزاری به نام Eco Dashboard رونمایی کرد که مشتریان را تشویق می‌کند تا مراقب محیط‌ زیست باشند. در این پست به بررسی مشخصات تلویزیون های 2023 XR سونی می پردازیم.

مشخصات تلویزیون های 2023 XR سونی

سونی سرانجام از نسل جدید تلویزیون‌های Bravia XR خود رونمایی کرد. دستگاه‌های این مجموعه هرچند شامل یک تلویزیون QD-OLED بسیار روشن می‌شوند، اما غول ژاپنی به‌طور کلی بهبودهای بسیار کمی برای دستگاه‌های خود ارائه کرده است. البته چندین ویژگی نرم‌افزاری برای Bravia XR 2023 معرفی شده که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشخصات تلویزیون های 2023 XR سونی
مشخصات تلویزیون های 2023 XR سونی

نسخه ابتدایی این مجموعه X90L نام دارد و سونی برای ساخت آن از قاب پلاستیکی به روکش آلومینیومی روی آورده است. بسته به اندازه‌های مختلف دستگاه، X90L در مقایسه با مدل قبلی خود، تا 60 درصد مناطق کم نور محلی بیشتر و 30 درصد روشنایی بیشتر را به کاربران ارائه می‌کند. همچنین مدل 98 اینچی این دستگاه در بین تلویزیون‌های جدید سونی، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش را دارد.

A80L OLED دیگر تلویزیون این مجموعه است که سونی تصمیم گرفته تا اکنون آن را در اندازه 83 اینچی عرضه کند. نسخه جدید این دستگاه با بهبودهای جزئی همراه است و سونی ادعا می‌کند که به دلیل استفاده از بلندگوهای بهبودیافته، می‌توان انتظار 10 درصد عملکرد روشن‌تر و شفافیت دیالوگ کمی بهتر را داشت.

شاید دستگاهی که می‌تواند به‌عنوان چشمگیرترین تلویزیونی سونی در سال جاری دست پیدا کند، QD-OLED A95L باشد که در اندازه‌های 77 اینچ، 65 اینچ و 55 اینچ روانه بازار خواهد شد. با این وجود، این دستگاه از پنل نمایشگر QD-OLED نسل دوم سامسونگ بهره خواهد برد که در مقایسه با مدل قبلی (A95K) تا 200 درصد اوج روشنایی بهتر را ارائه می‌کند.

قیمت و زمان عرضه هیچ‌یک از این دستگاه‌ها هنوز اعلام نشده است.

قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید تلویزیون‌های سونی

سونی همچنین از یک قابلیت نرم‌افزاری به نام Eco Dashboard رونمایی کرده که مشتریان را تشویق می‌کند تا مراقب محیط‌زیست باشند و تنظیماتی را به آن‌ها نشان می‌دهد که انرژی بیشتری جذب می‌کنند.

مشخصات تلویزیون های 2023 XR سونی
مشخصات تلویزیون های 2023 XR سونی

علاوه بر این، درست مانند سامسونگ، ال‌جی، هایسنس و شرکت‌های دیگر، سونی اکنون یک منوی تنظیمات متناسب با بازی‌ها را به مشتریان خود نمایش می‌دهد. از طریق این بخش، کاربران می‌توانند مواردی از جمله VRR، کاهش تاری حرکت و تنظیمات اکولایزر سیاه/کنتراست را تغییر دهند. همچنین گزینه‌ای برای تنظیم اندازه نمایشگر وجود خواهد داشت.

theverge

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس