ممنوعیت فروش هواوی و ZTE در آمریکا

24
0
ممنوعیت فروش هواوی و ZTE

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دیگر به تجهیزات نظارتی و مخابراتی چند شرکت چینی از جمله هواوی و ZTE مجوز فروش نمی‌دهد. پیش‌تر این شرکت‌ها امکان فروش محصولات خود در آمریکا را داشتند، اما حالا دیگر نمی‌توانند به‌صورت قانونی این وسایل را وارد ایالات متحده کرده و در این کشور به فروش برسانند. در این خبر به بررسی ممنوعیت فروش هواوی و ZTE می پردازیم.

ممنوعیت فروش هواوی و ZTE

دولت ترامپ چند سال پیش شرکت‌های چینی مثل هواوی را به تهدید علیه امنیت ملی آمریکا متهم و آنها را به فهرست سیاه وزارت بازرگانی این کشور اضافه کرد. این اقدام اگرچه مشکلاتی را برای چینی‌ها به‌وجود آورد، اما مانع از فروش محصولات این شرکت در ایالات متحده نشد. ولی حالا FCC اعلام کرده که هواوی، Hytera ،Hikvision ،ZTE و Dahua امکان فروش محصولات آینده خود را در خاک این کشور نخواهند داشت.

«جسیکا رزن‌ورسل»، رئیس این کمیسیون در بیانیه‌ای می‌گوید: «FCC با اطمینان از عدم فروش تجهیزات ارتباطی غیرقابل‌اطمینان در مرزهای کشور متعهد به حفظ امنیت ملی ماست.» این قانون البته شامل حالی محصولات فعلی موجود در بازار نخواهد شد.

تجهیزات چینی نباید برای مصارف دولتی بازاریابی شوند

البته کمیسیون ارتباطات فدرال فروش تمام سخت‌افزارهای این شرکت‌ها را ممنوع نکرده است. رزن‌ورسل در خصوص Hytera ،Hikvision و Dahua می‌گوید تمرکز آنها روی محصولات مرتبط با ایمنی عمومی، امنیت مراکز دولتی، نظارتی فیزیکی از زیرساخت‌های حیاتی و دیگر مسائل مربوط به امنیت ملی است. اگر این شرکت‌ها بتوانند نشان دهند که محصولات خود را برای مصرف دولتی بازاریابی نمی‌کنند، شاید بتوانند از FCC مجوز بگیرند.

ممنوعیت فروش هواوی و ZTE
ممنوعیت فروش هواوی و ZTE

کمیسیون ارتباطات فدرال این مقررات جدید را با کمک قانون تجهیزات امن سال 2021 اجرایی می‌کند. این یعنی FCC درخواست مجوز شرکت‌هایی را که در «فهرست تحت‌پوشش» خود قرار دارند، بررسی نمی‌کند. این فهرست شامل شرکت‌هایی می‌شود که به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا در نظر گرفته شده‌اند. این مقررات همچنین برای شرکت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد که نامشان در آینده به این فهرست اضافه می‌شود.

منبع : fcc

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس