معرفی بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو در سال 2022 برای رایانه شخصی و مک

83
0

با مطالعه ی این مقاله بهترین نرم افزار ویرایش ویدیوی رایگان را پیدا کنید تا در پروژه ی خود بدرخشید. بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو را در ادامه معرفی کرده ایم.

انتخاب بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو، ابزارهای قدرتمند پس از تولید را بدون استفاده از حساب بانکی را در دستان شما قرار می دهد.

فقط به این دلیل که ویرایشگر های غیرخطی ممتاز مانند Adobe Premiere Pro استانداردهای صنعتی را تعیین می کنند، به این معنی نیست که باید روی بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای حرفه ای ها سرمایه گذاری کنید. امروزه، برخی از بهترین ویرایشگر های ویدیوی رایگان موجود برای تولیدات نمایشی در صفحه نمایش بزرگ استفاده می ‌شوند.

بنابراین، چه سازنده محتوا باشید که ویدیو ها را برای YouTube ویرایش می ‌کند، چه یک تأثیرگذار که کلیپ ‌ها را برای رسانه ‌های اجتماعی برش می ‌دهد، یا یک فیلم ‌ساز مستقل که به دنبال دستیابی به نتایج درجه یک هالیوود است، ویرایشگر های ویدیوی رایگان زیادی وجود دارد که می ‌توانید امتحان کنید. و اگر تازه شروع کرده اید، ما بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو را برای مبتدیان نیز رتبه بندی کرده ایم.

برای کمک به شما برای یافتن ابزار های مناسب برای گردش کار خلاقانه ‌تان، بهترین نرم ‌افزار ویرایش ویدیوی رایگان را برای PC و Mac آزمایش کرده ‌ایم – صرف نظر از بودجه، هر سطح مهارت، هر رایانه ویرایش ویدیویی که استفاده می ‌کنید.

معرفی 3 مورد از بهترین ویرایشگر های ویدیوی امروز

ما بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو را آزمایش، بررسی و رتبه بندی کرده ایم. اگر از پرداخت هزینه ویرایشگر ویدیوی خود خوشحال هستید، اینها سه انتخاب برتر ما هستند – که ابزار های ویرایش حرفه ای را به خانه یا استودیو می آورند.

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو: Adobe Premiere Pro

Adobe Premiere Pro یک برنامه استاندارد صنعتی ویرایش ویدیو است که استفاده از آن واقعاً آسان است. و هنگامی که در Creative Cloud مشترک می شوید، به طور یکپارچه با برنامه های Adobe مانند After Effects ادغام می شود. در بررسی 5 ستاره خود، متوجه شدیم که این یک نیروگاه ویرایش ویدیوی پایدار با لیست عظیمی از ویژگی‌ های طراحی شده برای کمک به شما در ساخت پروژه‌ های حرفه‌ ای است.

بهترین ویرایشگر ویدیویی: CyberLink PowerDirector

PowerDirector یک ویرایشگر ویدیویی ممتاز است که با مدل‌ های قیمت‌ گذاری مادام العمر و اشتراک، هزینه ‌ها را پایین نگه می ‌دارد. این یک ابزار پر از ویژگی است که به افراد مبتدی، متوسط ​​و حرفه ای به طور یکسان پاسخ می دهد. با آزمایش نرم‌ افزار، متوجه شدیم که می ‌توانید هر چیزی از یک برش ساده تا یک پروژه واقعاً پیچیده پر از افکت ‌ها، عناوین، انتقال‌ های نرم و جلوه‌ ها ایجاد کنید.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای مک: Final Cut Pro

ممکن است دقیقاً به سمت پایان حرفه ‌ای بازار باشد، اما Apple Final Cut Pro یک ابزار نرم ‌افزار ویرایش ویدیوی آسان است و جدول زمانی «بدون ردیابی» آن فوق ‌العاده بصری است. شما هزینه آن را یک بار از قبل پرداخت می کنید، بنابراین می تواند در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه باشد. با بررسی مثبت این ابزار، آن را یک نرم افزار فوق العاده قدرتمند برای ویرایش ویدیو نامیدیم.

1.بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو: Blackmagic’s DaVinci Resolve

بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو به طور کلی

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، لینوکس

دلایل خرید

+ دارای ویژگی های غنی و رایگان

+ ادغام با ابزار VFX Fusion

+ در دسترس بودن چند پلتفرم

+ در تولید فیلم و تلویزیون حرفه ای استفاده می شود

دلایلی برای اجتناب از خرید

-می تواند برای تازه واردان پیچیده باشد

به عنوان بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو به طور کلی، Blackmagic’s DaVinci Resolve یک ویرایشگر ویدیوی سخت است. نه تنها به دلیل تعداد زیادی از ویژگی ‌ها، از قابلیت‌ های ویرایش ویدیوی پیشرفته، تا یک سیستم جلوه‌ های ویژه قدرتمند مبتنی بر گره، ویژگی ‌های گسترده تصحیح رنگ، و ابزار های صوتی سطح حرفه‌ ای، بلکه همه چیز به صورت رایگان در دسترس است. بله شما آن را درست خواندید. هیچ وابستگی ای وجود ندارد. شما می توانید آن را برای مک، لینوکس یا ویندوز دانلود کنید و هیچ چیزی مدیون Blackmagic نخواهید بود.

این پلتفرم با کسب 4.5 ستاره در بررسی خود، بهترین ویرایشگر ویدیو را برای حرفه ای ها و کسانی که در مورد ویرایش جدی هستند، به عنوان “فوق العاده قدرتمند، به طور منظم به روز می شود، به ارمغان آورده است و علاوه بر همه اینها، رایگان است. بسیاری از نرم افزار های رقیب را شرمنده می کند. نقطه ضعف این است که قدرت بسیار زیاد منجر به یک رابط کاربری پیچیده می شود. اما اگر در مورد ویرایش ویدیو جدی هستید، این نباید شما را تحت تأثیر قرار دهد.”

همچنین می ‌توانید استودیوی قدرتمندتر Resolve را با پرداخت هزینه دریافت کنید – 295 دلار برای یک مجوز دائمی، و از آن به بعد، همه ارتقا های آینده رایگان هستند. این نرم ‌افزار حتی شامل نرم ‌افزار VFX خودش است، Fusion – که یکی از بهترین جایگزین‌ های Adobe After Effects برای طراحان است.

بنابراین چه چیزی مانع استفاده همه از آن می شود؟ خوب، این یک نرم افزار بسیار پیچیده است که به طور بالقوه می تواند تازه واردان به این حرفه را بترساند. اما اگر در مورد ویرایش ویدیو جدی هستید، قطعاً باید این نرم ‌افزار را امتحان کنید. به احتمال زیاد پشیمان نخواهید شد

2. Lightworks

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان برای مبتدیان

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: ویندوز، macOS، لینوکس

دلایل خرید

+ ویژگی ها و افکت های قدرتمند

+ رابط کاربری بسیار قابل تنظیم

+ ویرایش چند آهنگ

دلایلی برای اجتناب از خرید

-منحنی یادگیری تندتر از برخی نرم افزار ها

-فقط خروجی در فرمت MPEG

Lightworks یکی از بهترین ابزار های نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان است – و با کمی شجره نامه همراه است. به وب ‌سایت آنها بروید و خواهید دید که چقدر به فیلم‌ های بلند حرفه ‌ای متعددی که با آن بریده شده‌ اند افتخار می ‌کنند.

اما این با نسخه Pro است. گزینه Free همان رابط را به شما ارائه می دهد، اما ابزار های محدودتری دارد. این چیزی بود که ما در بررسی خود برجسته کردیم و اشاره کردیم که “Lightworks یک ویرایشگر ویدیوی رایگان عالی با ابزار های متعدد برای رضایت بیشتر ویرایشگر های ویدئویی معمولی است، اگرچه اگر ویژگی های پیشرفته تری می خواهید، باید برای امتیاز آن هزینه کنید.”

با این حال، اجازه ندهید که شما را منصرف کند: بیشتر ویژگی ‌های حرفه ‌ای واقعاً برای کاربران حرفه‌ ای طراحی شده‌ اند، و اگر یک آماتور، علاقه ‌مند یا تازه کار هستید، زمان بسیار خوبی برای یادگیری متد‌ ها با آن خواهید داشت.

همه چیز کاملاً شهودی است، و پنجره‌ های راهنمای متنی جدید شما را به طور مؤثر در اولین قدم ‌هایتان راهنمایی می ‌کنند.

تنها نقطه ضعف اصلی نسخه رایگان عدم توانایی در خروجی گیری محصول نهایی شما بیش از 720p است. ما متوجه می شویم که اگر 4K یک ویژگی حرفه ای در نظر گرفته شود، اما 1080p واقعا این طور نیست؟

ببینید چگونه یک ویرایشگر ویدیویی به بهترین وجه برای مبتدیان و حرفه ای ها در برابر رقیب برتر خود در Adobe Premiere Pro vs Lightworks قرار می گیرد.

3.بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو: HitFilm

بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای آماتور ها و کارشناسان به طور یکسان

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: Windows, macOS

دلایل خرید

+ ابزار های درجه حرفه ای

+ قابل تمدید (با هزینه)

+ آموزش آنلاین عالی

دلایلی برای اجتناب از خرید

-سیستم مورد نیاز بالا

-منحنی یادگیری شیب دار

برترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو HitFilm قدرتمند، حرفه ای و چند پلتفرمی است. سطوح اشتراکی وجود دارد که شامل ابزار های پیشرفته تر است و همچنین به شما امکان دسترسی به یک کتابخانه رسانه ای گسترده را می دهد.

اما می‌توانید یاد بگیرید که تمام دکمه‌ های قرمز رنگ «ارتقای» را که در سرتاسر رابط کار می ‌کنند نادیده بگیرید و به ساخت ویدیو های خود ادامه دهید.

اگر با نرم افزار ویرایش ویدیو تازه کار هستید، از تمام آموزش های ارائه شده مستقیماً از داخل یکی از بهترین برنامه های ویرایشگر ویدیوی رایگان قدردانی خواهید کرد. کاربران موجود بیشتر ابزار هایی را که به آن عادت کرده ‌اند، پیدا خواهند کرد، البته در یک رابط اصلاح‌شده (و نام جدید HitFilm Express است که به سادگی با HitFilm جایگزین شده است).

تنها نقطه ضعفی که با آخرین نسخه (2022.1) احساس می کنیم این است که به نظر می رسد ویژگی های جدید زیادی وجود ندارد، یا حداقل بسیاری از ویژگی های جدید که سعی نمی کنند شما را برای ارتقا به یکی از سطوح اشتراک ترغیب کنند.

با این حال، این ویژگی ‌های قدرتمندی را که در حال حاضر وجود دارد، کم نمی‌ کند، که همچنان می ‌توانید از آن ‌ها برای ایجاد ویدیو های ساده یا چشمگیر، همه به صورت رایگان استفاده کنید. اکنون این قیمتی است که نمی توانید آن را شکست دهید. تنها چیزی که باید در نظر داشت این است که HitFilm به یک کامپیوتر کمی قوی تر و یکی از جدید ترین سیستم عامل ها، خواه ویندوز یا مک نیاز دارد.

4.بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو: Shotcut

بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای فیلتر ها و جلوه ها

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: ویندوز، macOS، لینوکس

دلایل خرید

+ انتخاب عالی از ویژگی ها، فیلتر ها و جلوه ها

+ از پخش مستقیم پشتیبانی می کند

+ واردات رسانه را آسان می کند

دلایلی برای اجتناب از خرید

-رابط اسپارتان

-ابزار Voiceover بارها و بارها از کار افتاد

یکی از بهترین ابزار های نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان که منبع باز و چند پلتفرمی است، Shotcut است.

بسیاری از بهترین برنامه‌ های ویرایشگر ویدیوی رایگان می ‌توانند چیز های زیادی را به دلخواه بگذارند، و به این ضرب المثل قدیمی صحت می ‌افزایند که «آنچه را برای آن هزینه می ‌کنید، دریافت می ‌کنید». با این حال، Shotcut این روند را کاهش می ‌دهد. بله، چند اشکال ساده و تصمیمات طراحی وجود دارد، اما این برای هر نرم افزاری – پولی یا رایگان – صادق است.

در حین آزمایش این نرم افزار، بررسی ما آن را به عنوان یک رقیب قوی در زمینه ویرایش ویدیو ستایش کرد، Shotcut ممکن است با رابط کاربری خیره کننده شما را شگفت زده نکند، اما همه چیز هایی که برای ویرایش یک ویدیوی ساده نیاز دارید برای گرفتن آن وجود دارد.

همانطور که در حال حاضر وجود دارد، Shotcut یک بسته ویرایش ویدیوی بسیار قوی و پایدار است (فقط زمانی که جدیدترین ویژگی VoiceOver را امتحان می ‌کردیم از کار افتاد). و دارای ویژگی ‌های متعددی است، از جمله نشانگر ها، نقشه‌ برداری مجدد زمان و استفاده سخاوتمندانه از توانایی ‌های فریم کلید.

این رابط به خودی خود بسیار انعطاف ‌پذیر است و به شما امکان می ‌دهد بخش ‌ها را جا به ‌جا کنید و حتی آنها را به پنجره‌ های شناور تبدیل کنید – اساساً تمام تلاش خود را می ‌کند تا به شما کمک کند همانطور که دوست دارید کار کنید. اگر به دنبال بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان هستید، مطمئناً این یکی را امتحان کنید.

5. ACDSee Luxea Video Editor

بهترین برای مبتدیان جدی و متوسط

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: ویندوز

دلایل خرید

+ قابل دسترس و آسان برای استفاده

+ عالی برای کاربران مبتدی و متوسط

+ ابزار های پیشرفته ویرایش ویدیو و VFX

دلایلی برای اجتناب از خرید

-فقط ویندوز

– نسخه رایگان مقدمه و تگ را به فیلم ها اضافه می کند

– به اندازه کافی برای حرفه ای ها قدرتمند نیست

در حالی که ACDSee دارای سابقه طولانی و پر سابقه با مجموعه ای از برنامه های خلاقانه است، ویرایشگر ویدیوی رایگان آن ممکن است در رادار شما نباشد. اما باید باشد. Luxea Video Editor یکی از در دسترس ترین ابزار های نرم افزار ویرایش ویدیو در بازار است. احتمالاً برای فیلمبرداران و ویرایشگران حرفه ای که ممکن است به سرعت از نرم افزار پیشی بگیرند، کافی نیست. اما برای مبتدیان و افراد متوسط ​​که نیاز به ایجاد سریع ویدیو های حرفه ای و عالی و محتوای رسانه های اجتماعی دارند، عالی است.

با این حال، آن مانع کم برای ورود فریبنده است. در زیر ظاهر، Luxea کاملاً با ویژگی های پیشرفته، از دارایی های طراحی سهام گرفته تا ابزار های VFX و درجه بندی رنگ، بسته بندی شده است. و، مانند ابزار اصلی، این موارد فوق ‌العاده ساده هستند که روی فیلم شما اعمال می ‌شوند، حتی اگر قبلاً آن را امتحان نکرده باشید. Luxea ممکن است ابزار های درجه یک هالیوود را ارائه نکند – احتمالاً هیچ برنده بهترین فیلم در اینجا ایجاد نخواهد شد – اما گنجاندن و عملکرد آنها برای یک ویرایشگر ویدیوی رایگان بسیار چشمگیر است.

ما همچنین دریافتیم که پیشنهاد ACDSee در ویرایش ویدیو در رایانه‌ های شخصی و لپ ‌تاپ ‌های ارزان قیمت عالی است. سیستم مورد نیاز نسبتاً کم است و وقتی ابزار را روی یک لپ ‌تاپ اصلی خانگی آزمایش کردیم، مشکلی با آن نداشتیم.

نسخه رایگان تمام ویژگی ‌های ارتقاء پرمیوم، پولی (قابل اشتراک ماهانه/سالانه یا مجوز مادام العمر) را حفظ می ‌کند. تنها نقطه ضعف این است که Luxea یک مقدمه و تگ به همه ویدیو های صادر شده اضافه می کند.

6.بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو: اپل iMovie

بهترین برای کاربران مک

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: مک، iOS

دلایل خرید

+ استفاده فوق العاده ساده

+ رابط کاربری شیک

دلایلی برای اجتناب از خرید

-فقط مک

-ویژگی ها اغلب به اندازه کافی به روز نمی شوند

Apple iMovie برای Mac قبلاً یک قطعه عالی از برنامه ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مصرف کنندگانی بود که دانش کمی از ویرایش ویدیو داشتند. اما لیست ویژگی‌ هایی که این موضوع را واقعی می ‌کند، تقریباً برای سال‌ ها ثابت مانده است، و این به بزرگترین نقطه ضعف آن تبدیل شده است: از آخرین به‌ روز رسانی بزرگ iMovie بسیار طولانی می‌ گذرد.

البته هنوز هم می ‌توانید ویدیو های خود را با آن ویرایش کنید، با استفاده از رابط شیک و ساده ‌اش، و سازگاری آن با iMovie برای iOS و حتی Final Cut Pro این امکان را به شما می ‌دهد که ویرایش را در تلفن خود شروع کنید و یکپارچه به مک خود ادامه دهید. این یک نقطه فروش بزرگ است، اما آیا کافی است؟

نرم افزار ویرایش ویدیو برای همه کاربران مک رایگان است و اگر در مورد این هنر کنجکاو هستید، می توانید کارهای بسیار بدتری انجام دهید. اما شما همچنین می توانید بهتر را نیز انجام دهید.

7. Adobe Premiere Rush

بهترین برنامه رایگان برای ویرایش ویدیو های موبایل و دسکتاپ

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، iOS، اندروید

دلایل خرید

+ استفاده بسیار ساده است

+ در دسترس بودن چند پلتفرم

+به خوبی با سایر برنامه های Adobe بازی می کند

دلایلی برای اجتناب از خرید

-ویژگی های حق بیمه پشت اشتراک

Adobe Premiere Rush یک ابزار مفید و سرگرم کننده است اگر در بازار بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان برای اندروید، iOS، ویندوز یا مک هستید.

در طرح شروع رایگان Premiere Rush، می ‌توانید هر تعداد ویدیو که دوست دارید ایجاد و به اشتراک بگذارید، اما به ویژگی ‌های رایگان محدود هستید. ویژگی‌ های ممتاز پشت یک اشتراک پولی Creative Cloud قفل شده ‌اند.

همانطور که از Adobe انتظار می ‌رود، که Premiere Pro استاندارد صنعتی آن برای تعریف نوار برای ویرایشگر های ویدیوی مدرن رشد کرده است، استفاده از Premiere Rush یک تجربه ساده و شیک است. در بررسی عملی خود، متوجه شدیم که برنامه ویدیویی “یک رابط کاربری زیبا و تمیز با ویژگی های ویرایش بسیار ساده دارد. یک گیره گیر که برای ساختن ویدیو های کوتاه برای رسانه های اجتماعی عالی است.”

و این جذابیت اصلی Adobe Premiere Rush است – سرنخ در نام آن است. ابزار ویرایش ویدیو برای کار در چندین پلتفرم طراحی شده است: شروع در آیفون، ادامه در رایانه شخصی، صیقل دادن در اندروید و تنظیم دقیق در مک.

از آنجایی که همه چیز به صورت آنلاین ذخیره می شود، می توانید به راحتی از یک دستگاه به دستگاه دیگر بپرید (البته تا زمانی که آنها به همان حساب Creative Cloud مرتبط باشند). این انعطاف پذیری عالی و گردش کار کارآمد را ارائه می دهد.

اگر به تجربه کامل ارتقا دهید، طیف خوبی از ابزار ها، از تصحیح رنگ گرفته تا عناوین، پوشش ‌ها، انتقال‌ ها و حتی نقشه‌ برداری مجدد زمان را خواهید یافت. به آن مانند پاسخ ادوبی به iMovie اپل فکر کنید، و دور از دسترس نخواهید بود.

ما تمایل داشتیم که ویژگی های بیشتری را برای کاربران رایگان مشاهده کنیم. اما ما نمی توانیم شکایت کنیم. استفاده از آن آسان است، با یک رابط کاربری ساده، و گزینه های قیمت گذاری واضح هستند. این ابزار فقط با اشکال عجیب و غریب گاه و بیگاهی که با آن مواجه می ‌شویم، خدشه‌ دار می‌ شود، زمانی که یک کلیپ به دلایلی از لغو انتخاب خودداری می ‌کند و ما را از انتخاب دیگری برای ایجاد تغییرات در آن باز می ‌دارد. اگرچه ناامید کننده بود، اما راه اندازی مجدد برنامه این مشکل را برطرف کرد، و ما فقط دو بار در حین آزمایش نرم افزار با آن مواجه شدیم.

8.بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو: Canva Video

بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای نمایش اسلاید و کلیپ های رسانه های اجتماعی

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: وب، ویندوز، مک، iOS،
  • اندروید

دلایل خرید

+ فوق العاده ساده برای تسلط

+کتابخانه مناسب از طرح‌ ها و عناصر موجود

+ مناسب برای اینفلوئنسر ها، مدیران رسانه های اجتماعی و بازاریابان محتوا

دلایلی برای اجتناب از خرید

– ویرایشگر ویدیوی پرچرب نیست

-جلوه ها و فرمت های خروجی محدود

-جریان کاری سخت در پروژه های بزرگتر

Canva Video نرم افزار ویرایش ویدیوی بسیار ساده و خوشمزه ای است که برای تیم های بازاریابی، مشاغل کوچک و اینفلوئنسر های آنلاین که به دنبال برش کلیپ ها در چند ثانیه هستند ایده آل است. این یک ویرایشگر ویدیوی کاملاً رایگان نیست، مانند DaVinci Resolve یا Lightworks – در اینجا انتظار ابزار ها، ویژگی ‌ها و جلوه ‌های ویرایش در سطح هالیوود را نداشته باشید. برای شروع فقط می توانید فیلم ها را به MP4 و GIF صادر کنید.

آنچه Canva Video در آن برتری دارد این است که به مبتدیان (یا کسانی که عجله دارند) کمک می کند تا ویدیو های کوتاه با ظاهری حرفه ای و دارایی های رسانه های اجتماعی ایجاد کنند که به راحتی قابل اشتراک گذاری باشد. رابط تقریباً مشابه ابزار طراحی گرافیک آنلاین محبوب این شرکت است که به کشیدن، رها کردن و تغییر اندازه عناصر از پیش ساخته شده و قابل تنظیم روی بوم متکی است. اگر در بیست سال گذشته به نرم افزار ویرایش نگاهی انداخته باشید، با چیدمان و عملکرد آن کاملاً آشنا خواهید بود (از جهاتی ما را به یاد نسخه مدرن Windows Movie Maker می‌اندازد).

برنامه رایگان ویرایشگر ویدیو، ویرایشگران با تجربه یا کسانی که به قدرت های استاندارد صنعتی Premiere Pro یا Final Cut نیاز دارند را راضی نمی کند. ارائه آن نتایج بسیار اساسی است، حتی با اشتراک Pro یا Enterprise. اما به عنوان یک ابزار سریع و کثیف برای ایجاد رسانه های بصری و انیمیشن برای شبکه های اجتماعی شما، یکی از بهترین ها است.

9.بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو: Adobe Express Video Editor

بهترین برای کلیپ های سریع

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: وب

دلایل خرید

+ استفاده بسیار آسان

+ دارایی های رسانه رایگان گنجانده شده است

دلایلی برای اجتناب از خرید

-برخی دارایی ها پشت اشتراک CC Express قرار دارند

-برای پروژه های بزرگ به اندازه کافی مناسب یا قدرتمند نیست

ویرایشگر ویدیوی آنلاین رایگان Adobe Express از همان پارچه (یا حداقل تقریباً یکسان) مانند Canva Video بریده شده است. و در حالی که در عملیات به اندازه کافی نزدیک است، به اندازه رقیب خود روان نیست.

فریب نام Adobe را نخورید – این جایگزینی برای Premiere Pro، Premiere Elements یا حتی ویرایشگر ویدیوی موبایل Premiere Rush نیست. مانند برنامه ویرایشگر ویدیوی رایگان Canva، بهترین استفاده از آن برای برش کلیپ های کوتاه و ساده برای رسانه های اجتماعی یا ایجاد نمایش های اسلاید است.

با این امتیاز، نرم ‌افزار ویرایش ویدیوی رایگان – که فقط در وب در دسترس است و نمی ‌توان آن را در برنامه‌ های موبایلی Adobe Express که کاملاً بر روی طراحی متمرکز شده است دسترسی داشت – مورد تحسین بسیاری قرار می ‌گیرد.

در طول مدتی که با ویرایشگر ویدیوی رایگان کار کردیم، آن را برای مبتدیان و متخصصان کم وقت که به محتوای بصری سریع نیاز دارند ایده آل یافتیم. با رابط کاربری فوق ‌العاده ساده و تجربه کاربری پیشرفته Adobe، برنامه مبتنی بر فضای ابری ویرایش فیلم، اضافه کردن عنوان، موسیقی و حتی روایت صدا را بسیار آسان می‌ کند.

با این حال، در تلاشی برای ساده ‌سازی ، گاهی اوقات این فرآیند را بی ‌رحمانه می ‌دیدیم – و در واقع آپلود و پردازش ویدیو ها نام «اکسپرس» را به سخره می ‌گیرد.

با این حال، نسخه رایگان مجموعه‌ ای از تصاویر استوک، نمونه‌ های موسیقی و گرافیک را در خود جای می ‌دهد تا به فیلم ‌های شما کمک کند از صفحه نمایش نشان داده شوند. اگر اشتراک Adobe Creative Cloud Express را انتخاب کنید (و کاربران قدرتمند ممکن است بعد از مدتی آن را ضروری بدانند)، همچنین قفل کتابخانه گسترده ‌تری از دارایی‌ های Adobe Stock را باز خواهید کرد.

10. OpenShot

بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان با پشتیبانی از ایموجی

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، لینوکس

دلایل خرید

+رایگان و متن باز

+ چند پلت فرم

+ بهبود ها و به روز رسانی های جدید

دلایلی برای اجتناب از خرید

-نسخه رسمی مک مشکلاتی دارد

-حتی استفاده از برخی ابزار های ساده گیج کننده است

ویرایشگر ویدیوی منبع باز و رایگان OpenShot قادر به کار بر روی ویندوز، لینوکس و (از طریق راه حل ساخت روزانه) مک است.

در بررسی عملی ‌مان، گفتیم که «اکثراً با هر نسخه جدید قدرت به قوت می ‌رسد»، اما برخی از عناصر ممکن است با «روش ‌های گیج‌ کننده انجام کار ها» گیج ‌کننده باشند.

رابط کاملاً اصلی است و برای بوت شدن بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم است. تعداد فزاینده ‌ای از افکت ‌ها خواهید داشت که بسیاری از آنها در هر جریان کاری مفید هستند. انیمیشن بسیار انعطاف پذیر است و بسیاری از پارامتر ها قابل فریم کلیدی هستند. آخرین نسخه همچنین به شما امکان می دهد ایموجی ها را روی ویدیو های خود رها کنید، و آن را به یکی از بهترین برنامه های ویرایشگر ویدیوی رایگان برای اینستاگرام و دیگر پلتفرم های رسانه اجتماعی به شدت بصری تبدیل می کند – حداقل کمی شخصیت به فیلم ها اضافه می کند.

با این حال، همه اینها چهره های خندان نیستند. یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به انتقال است که هنوز درست کار نمی کند. ما متوجه شدیم که آنها نیز بسیار پیچیده هستند.

در جای دیگر، به نظر می ‌رسد نرم ‌افزار ویرایش فیلم ‌ها مشکل دارد که به کاربران مک اجازه دهد آن فیلم‌ ها را ویرایش کنند. در حال حاضر، ساخت رسمی دارای مشکلاتی است که کاربران اپل را ملزم به استفاده از آخرین دیلی بیلد می کند.

با این حال، این نرم افزار قادر به مدیریت اکثر فرمت های ویدئویی است و پیشرفت های جدید در جدول زمانی، ویرایش را سریع تر و لذت بخش تر از قبل می کند.

شما نمی توانید آن را از نظر قیمت شکست دهید، اما مطمئناً می توانید از نظر ویژگی ها آن را شکست دهید. این واقعاً بستگی به آنچه که به دنبال آن هستید و میزان ابزار هایی که برای ساخت ویدیو خود نیاز دارید دارد.

11.بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو: Microsoft Video Editor 2020

بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای کار های اساسی

مشخصات فنی

  • سیستم عامل: ویندوز

دلایل خرید

+ همراه با رایانه های شخصی ویندوز

+ رابط کاربری بسیار ساده

+ جلوه های سه بعدی سرگرم کننده

دلایلی برای اجتناب از خرید

-خیلی ابتدایی

– گردش کار ویرایش ناخوشایند

Microsoft Video Editor یک ابزار ویرایشی است که به عنوان بخشی از برنامه Photos همراه با رایانه شخصی شما ارائه می شود. ممکن است فکر کنید عجیب است که ابزار ویرایش ویدیوی رایگان درون یک برنامه متمرکز بر فهرست‌ نویسی و تصحیح رنگ تصاویر شما وجود دارد، اما این چیزی است که ما داریم.

و در واقع، جایگزین مایکروسافت برای Apple iMovie بسیار اساسی است. می ‌توانید کلیپ‌ های ویدیویی را وارد کنید (اگرچه نه آن‌ هایی که در قالب ‌های مدرن مانند HEVC هستند – فقط در صورتی می ‌توانید با آن ‌ها کار کنید که امتیاز را بپردازید – معلوم می ‌شود که بهترین چیز ها در زندگی رایگان نیستند)، آنها را کوتاه کنید، تقسیم کنید، اضافه کنید. جلوه ها، عنوان، از این دست چیز ها.

رابط کاربری در بهترین حالت بسیار قدیمی و در بدترین حالت دست و پا گیر به نظر می رسد. اما هنوز هم این امکان برای شما وجود دارد که با آن چیزی نیمه مناسب تولید کنید. حتی امکان ایجاد پروژه های عمودی نیز وجود دارد (به عنوان مثال 9:16 به جای 16:9). اما اگر منصف باشیم، محصولات رقیب رایگانی وجود دارند که بهتر هستند و خدمات بیشتر ارائه می دهند، مانند عدم پرداخت هزینه برای استفاده از فرمت های مدرن.

در نهایت، برای کاری که انجام می دهد خوب است. و یکی از بهترین نرم افزار های رایگان ویرایش ویدیو برای رایانه های شخصی ارزان قیمت است. اما دلیل خوبی وجود دارد که ابزار Windows Movie Maker را بدون هیچ جذابیتی (یا نوستالژی) دوبله کردیم.

بهترین گزینه های ویرایشگر ویدیوی رایگان

بازبین ‌های متخصص ما ساعت ‌ها به آزمایش و مقایسه محصولات و خدمات می ‌پردازند تا بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

Adobe Spark

اگر نیاز به کوتاه کردن یک ویدیو دارید و به واترمارک اهمیتی نمی دهید، Adobe Spark می تواند کار را به سرعت و به راحتی آنلاین انجام دهد. استفاده از نسخه اصلی رایگان است، اما برای حذف واترمارک و انجام کار های پیشرفته ‌تر ویرایش ویدیو، به یک حساب پرمیوم نیاز دارید.

EZGif

هنگامی که نیاز دارید یک ویدیو را به یک نسبت تصویر خاص برش دهید، این ابزار آنلاین ساده می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. برای فایل ‌های خیلی بزرگ مناسب نیست، اما می ‌توانید ابعاد را تنظیم کنید، از فهرستی از پیش‌ تنظیم ‌ها انتخاب کنید و ناحیه برش را خودتان قرار دهید.

اگر کاربر قبلی Adobe هستید، ما بهترین جایگزین های Adobe Premiere Pro را در دیگر مقالات خود معرفی کرده ایم.

چگونه بهترین نرم افزار ویرایش فیلم رایگان را برای خود انتخاب کنیم

هنگام انتخاب بهترین نرم افزار ویرایش ویدیوی رایگان برای شما، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

قصد دارید چه نوع ویدیویی بسازید و برای کجاست؟ بین ویرایش سریع ویدیو های خانگی که در تلویزیون تماشا می کنید و ویرایش چیزی برای نتفلیکس یا توزیع سینما، دنیایی تفاوت وجود دارد.

شما باید در نظر داشته باشید که نرم افزار باید در چه فرمت هایی صادر شود، چه سطح کیفیتی برای خروجی نیاز دارد، مانند HD، 4K یا 8K، و اینکه آیا می تواند در صورت نیاز، نوع نرم افزار VFX مورد نظر را ارائه دهد. . اگر قصد همکاری دارید، برنامه شما باید با برنامه های دیگران نیز سازگار باشد. به عنوان بخشی از این، اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ یا رایانه ویرایش ویدیو شما قادر به اجرای ابزار است.

سطح مهارت شما نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آیا با تجربه هستید یا یک برنامه ساده تر که شما را گام به گام در کل فرآیند راهنمایی کند مفید تر خواهد بود؟ آیا می خواهید بر روی هر پیکسل کنترل کامل داشته باشید یا ترجیح می دهید رایانه بیشتر کار را انجام دهد؟ آیا نیاز دارید که اپلیکیشن خود تا چه حد آینده نگر باشد؟

به یاد داشته باشید که اکثر، اگر نگوییم همه، برنامه های ویرایش ویدیوی رایگان محدود هستند، در حالی که همه ویرایشگر های سطح بالا مقرون به صرفه نیستند. به این فکر کنید که آیا یک گزینه رایگان برای شما بهترین است یا اینکه پرداخت کمی بیشتر برای عملکرد کمی بیشتر را دارد.

همچنین به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر بتوانید انجام دهید، بیشتر می خواهید انجام دهید. آیا برنامه انتخابی شما می تواند با تخیل شما رشد کند؟

سوالات متداول در زمینه ی ویرایشگر های ویدئویی رایگان

آیا نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان به اندازه کافی خوب است؟

میتونه باشه. فیلم‌ هایی که در iMovie اپل ساخته شده ‌اند، در طول سال‌ ها، جمعیت را در جشنواره‌ های فیلم مجذوب کرده‌ اند، و برخی افراد تنها با استفاده از آن و آیفون، فیلم‌ های کاملاً خوبی ساخته‌ اند.

برنامه های ویدیویی رایگان زیادی وجود دارد، اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. عملکرد، به‌ویژه رمزگذاری و خروجی گیری، همیشه در میان افراد مهم وجود ندارد، و اغلب متوجه می ‌شوید که ویژگی ‌ها تنها در صورتی در دسترس هستند که خرید های درون ‌برنامه ‌ای داشته باشید یا اصلاً وجود نداشته باشند. برخی از آنها یک واترمارک عظیم را روی هر چیزی که شما خروجی می دهید می چسبانند. تعداد کمی از آنها هر نوع پشتیبانی فنی را ارائه می دهند. ویژگی ‌های سطح حرفه ‌ای به ندرت ارائه می ‌شوند زیرا این برنامه ‌ها برای حرفه‌ای‌ های ویدیو طراحی نشده ‌اند.

ارزش این را دارد که در اینجا کمی متین باشیم و بین نرم افزار تجاری رایگان و نرم افزار منبع باز رایگان تفاوت قائل شویم. اولی اغلب یک نسخه کوتاه از یک محصول کامل است که به صورت رایگان ارائه می شود به این امید که برادر بزرگ آن را بخرید. دومی معمولاً یک محصول کامل است که توسط افراد یا تیم هایی از داوطلبان بدون انتظار هیچ گونه پاداش مالی در دسترس است. در حالی که اقدامات منبع باز ممکن است گاهی اوقات فاقد جلا و یا کاربر پسند بودن نرم افزار های تجاری باشد، ممکن است بدون نیاز به هزینه کردن، تمام ویژگی های مورد نیاز شما را ارائه دهند.

چرا باید به نرم افزار های رایگان اهمیت بدهم؟

ویدیو راک اند رول جدید است: جایی که بچه‌ ها قبلاً رویای ستاره ‌های راک بودن را در سر می ‌پرورانند، حالا رویای این را دارند که وبلاگ ‌نویس یوتیوب باشند. در همین حال، ویدیو به زبان اینترنت تبدیل شده است، از کلیپ ‌های وایرال و پاسخ‌ های ویدیویی گرفته تا فیلم‌ های مستقل و ارائه ‌های شرکتی براق.

چیزی که تقریباً همه آنها در آن مشترک هستند ویرایش است. این می تواند کوتاه کردن ساده برای بریدن یک کلیپ در محل مناسب باشد، یا می تواند شامل ترکیب چند کلیپ با هم، تغییر موسیقی متن و اضافه کردن یک سری جلوه های ویژه باشد. برای انجام این کار ها به یک برنامه ویرایش ویدیو نیاز دارید.

آیا باید برای ویرایشگر ویدیوی ممتاز هزینه کنم؟

برای بیان کورکورانه بدیهی، ویرایشگر های ویدیوی ممتاز معمولاً مزایایی دارند که نسخه‌ های رایگان ندارند. این مزایا معمولاً به‌صورت منابع به دست می ‌آیند: منابعی برای توسعه برنامه‌ هایی که بیشترین کارایی را از سخت ‌افزار سطح بالا کاهش می ‌دهند، منابعی برای ایجاد جلوه‌ های بهتر، منابعی برای رفع اشکال ‌های توقف نمایش، منابعی برای اطمینان از کارکرد برنامه بر روی جدید ترین سخت افزار، منابع برای صیقل دادن رابط و ایجاد فایل های راهنما و دستورالعمل ها و همه چیز هایی که از نرم افزار های حرفه ای انتظار دارید. اما البته، این بهایی دارد.

اگر یک حرفه ای هستید، زمان پول است، بنابراین برای صرفه جویی در زمان پول خرج می کنید، چه زمانی که برای رندر کردن فیلم خود طول می کشد و چه زمانی که نمی توانید صرف فریاد زدن “چرا خدا، چرا؟” زمانی که برنامه دقیقاً کاری را که شما می خواهید انجام نمی دهد یا در اواسط ویرایش از کار می افتد.

هدف برنامه‌ های رایگان برای کاربرانی با بخشش ‌تر و کم ‌توجه ‌تر است. این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند کار های بزرگ انجام دهند. آنها می توانند. اما آنها اغلب یک رویکرد دست در دست دارند که بر اصول اولیه تمرکز دارد و به شما امکان دسترسی به جزئیات دقیق را نمی دهد. آنها ممکن است به جای اینکه “استیون اسپیلبرگ اکنون به این نیاز دارد!” رویکرد بدون سازش، و اثرات آنها ممکن است ساده تر از موارد حرفه ای باشد.

به چه ویژگی های نرم افزار ویرایش ویدیو توجه کنم؟

این بستگی به نوع ویرایشی دارد که می خواهید انجام دهید. به عنوان مثال، اگر فقط کلیپ های جشن تولد 90 سالگی عمو جورج را با هم ترکیب می کنید، ممکن است به جلوه های بصری نیاز نداشته باشید. اما چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ابتدا، این برنامه از چه فرمت ها و رزولوشن هایی پشتیبانی می کند؟ آیا می تواند بدون تبدیل از فیلم دوربین شما استفاده کند؟ آیا می ‌تواند به مکان ‌هایی که می ‌خواهید فیلم تمام ‌شده ‌تان را به اشتراک بگذارید خروجی بگیرد؟

آیا به ویژگی هایی مانند صفحه سبز یا تصویر در تصویر نیاز دارید (اگر یوتیوبر هستید، احتمالاً پاسخ آنها مثبت است)؟ آیا می توانید مستقیماً با رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، اگر این مورد شماست؟

از چند آهنگ می توانید استفاده کنید؟ آیا می ‌توانید فیلم و صدا را از چندین فایل بیرون بکشید و در صورت نیاز بین آنها مبادله کنید، یا باید ابتدا مقداری پیش ‌تولید انجام دهید، زیرا برنامه فقط می ‌تواند چند آهنگ را به طور همزمان مدیریت کند؟

آیا برنامه دارای ویژگی ‌های هوشمندی است که ویرایش روزمره را آسان ‌تر کند، مانند برش هوشمند کلیپ‌ ها یا حالت ‌های ویرایش ساده؟ آیا اضافه کردن عنوان، انتقال بین صحنه ها یا تنظیم رنگ ها آسان است؟

اگر یک برنامه تلفن همراه است، آیا می توانید پروژه خود را برای ادامه ویرایش در یک معادل دسکتاپ برنامه منتقل کنید؟

حرفه ای ها از کدام برنامه ها استفاده می کنند؟

این به تعریف شما از “حرفه ای ها” و صنعت یا بخشی که به آن فکر می کنید بستگی دارد. به هالیوود یا یک استودیوی تلویزیونی بزرگ بروید و تقریباً مطمئناً ویرایش در Avid Media Composer Ultimate انجام می شود.

در آژانس ‌های تبلیغاتی، استودیو های فیلم مستقل و کسب ‌و کارهایی که فیلم ‌های YouTube را می ‌سازند، احتمالاً Adobe Premiere Pro CC یا Apple Final Cut Pro X و برنامه ‌های مرتبط مانند Adobe’s After Effects، یک برنامه گرافیک ‌های متحرک و جلوه ‌های بصری را مشاهده خواهید کرد – در بالا ببینید خوب ما به آنها امتیاز می دهیم. اینها ابزار های بسیار بسیار خوبی هستند که برای اجرا بر روی رایانه های بسیار بسیار خوب طراحی شده اند.

اکثر کاربران یوتیوب از کدام نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان استفاده می کنند؟

به طور کلی یوتیوب ‌بر ها تمایل دارند به سراغ برنامه‌ های ساده، موثر و مقرون به صرفه بروند. یکی از بهترین برنامه های رایگان Lightworks است که می توانید آن را برای دستگاه های ویندوز، مک و لینوکس دریافت کنید. صادرات یوتیوب و دسته ای از جلوه های بیدرنگ واقعاً چشمگیر را یکپارچه کرده است. در مقایسه با چیزی مانند Microsoft Photos کاملاً وحشتناک به نظر می رسد اما یادگیری آن زمان زیادی نمی برد و یک برنامه ویرایش واقعاً خوب است.

بسیاری از گزینه های خوب دیگر نیز وجود دارد. برنامه رایگان DaVinci Resolve بسیار خوب است، به خصوص در مورد تصحیح رنگ، در حالی که HitFilm به خصوص برای مبتدیان و ویرایشگران باتجربه قدرتمند و خوب است، پس از عبور از منحنی یادگیری.

چگونه نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان را آزمایش می کنیم

نرم ‌افزار ویرایش ویدیوی رایگان ممکن است به اندازه نرم ‌افزار های پولی درگیر نباشد، اما بسیاری از بهترین ‌ها هنوز پر از ویژگی ‌هایی هستند که ارزش یک امتحان کردن عمیق را دارند. بنابراین، هنگام آزمایش نرم ‌افزار ویرایش ویدیوی رایگان، از ابتدایی ‌ترین و پرکاربرد ترین ویژگی‌ های آن فراتر می‌ رویم.

طبیعتاً، ما هنوز با رابط کاربری آن شروع می کنیم و بررسی می کنیم که استفاده از آن برای مبتدیان و همچنین کاربران متخصص چقدر آسان (یا دشوار) است. از این گذشته، حتی حرفه ‌ای ‌ها نیز به یک جریان کاری بدون محدودیت نیاز دارند تا بتوانند تمرکز بیشتری روی فرآیند خلاقانه داشته باشند.

ما ابزار های موجود آن را بررسی می ‌کنیم، ابزار های مهم را آزمایش می‌ کنیم تا ببینیم چگونه در برابر ابزار هایی که در ویرایشگر های ویدیویی پولی مانند Premiere Pro عمل می ‌کنند، و همچنین فیلتر ها و جلوه‌ های موجود را بررسی می ‌کنیم. ما همچنین یادداشت می کنیم که چه تعداد از آنها رایگان هستند و چه تعداد از آنها در پشت دیوار پرداخت هزینه گیر کرده اند. تعدادی از برنامه ‌های رایگان معمولاً همراه با نرم‌افزار bloatware ارائه می ‌شوند، بنابراین ما حتماً در بررسی خود ذکر می ‌کنیم که آیا آن برنامه خاص همراه آن است یا خیر.

در نهایت، ما قدرت خروجی گرفتن آن را آزمایش می ‌کنیم، از میزان کارآمدی آن در خروجی گرفتن یک ویدیو گرفته تا تعداد فرمت ‌های ویدیویی که در دسترس است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس