معرفی تبلت SAMSUNG GALAXY TAB S8 و S8 PLUS

98
0
تبلت GALAXY TAB S8

سال‌هاست که به دنبال تبلتی برای تکمیل گوشی اندرویدی خود بوده‌اید، انتخاب‌های شما بسیار کم بوده است. در واقع، بازار تبلت‌های اندرویدی آنقدر گزینه‌های قانع‌کننده ارائه کرده است که حتی بسیاری از علاقه‌مندان به اندروید توصیه می‌کنند اگر تبلت می‌خواهید، فقط یک آیپد بخرید. در این مقاله به بررسی تبلت SAMSUNG GALAXY TAB S8 و S8 PLUS می پردازیم.

مشکل خرید آی‌پد در صورتی که صاحب گوشی اندرویدی هستید این است که بسیاری از یکپارچه‌سازی‌های( ترکیب های) سیستمی را که با استفاده از آیفون و آی‌پد به همراه دارند از دست می‌دهید.

برنامه هایی که در تلفن خود دارید باید دوباره در تبلت خریداری شوند، چیزهایی در سطح سیستم مانند قابلیت hotspot هات اسپات تلفن خود از تبلت را دریافت نمی کنید، و این دو دستگاه هرگز آنقدر متصل یا منسجم (چسبیده)احساس نمی شوند که گویی هر دو یک پلت فرم را اجرا می کنند.

تبلت SAMSUNG GALAXY TAB S8 و S8 PLUS

اینجاست که جدیدترین Tab S8 و S8 Plus سامسونگ خودنمایی می کنند. اگرچه ظاهر و عملکرد آن‌ها بسیار شبیه به مدل های قبلی تبلت‌های سامسونگ است و هنوز هم همان چمدان‌ها را دارند سامسونگ در توسعه یکپارچه‌سازی پیشرفت کرده است و یک اکوسیستم خاص خود، بین دستگاه‌هایش که ممکن است دلیل کافی برای انتخاب تبلت سامسونگ به جای iPad باشد، اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید و از هدفون‌های بی‌سیم سامسونگ استفاده می‌کنید.

تبلت GALAXY TAB S8
تبلت GALAXY TAB S8

این بدان معنا نیست که سامسونگ در این ترکیب سازی (ادغام ها) به اندازه اپل پیش رفته است، همچنین نمی‌توان گفت که تبلت‌های اندرویدی قدیمی – یعنی مجموعه کوچک‌تری از برنامه‌های بهینه‌شده – در اینجا کاربرد ندارند. Tab S8 و S8 Plus نیز تبلت های گران قیمتی هستند که به ترتیب از 699.99 دلار و 899.99 دلار شروع می شوند، قبل از اینکه لوازم جانبی مانند قاب یا کیبورد را اضافه کنید. اما آن‌ها نگاهی اجمالی به اکوسیستم اندروید اولی که قبلاً واقعاً وجود نداشته است را در اختیار ما قرار می‌دهند.

ویژگی های مثبت  Tab S8

.نمایشگر عالی

.عملکرد تند

.طرح های نازک و سبک

.ادغام مفید با سایر دستگاه های سامسونگ

چیزهای منفی Tab S8

. اکوسیستم برنامه تبلت اندروید هنوز ناهموار است

. برچسب های گران قیمت

. بدون شارژر داخل جعبه

. هیچ گزینه ای برای cellular وجود ندارد

ویژگی های مثبت  S8 Plus

. نمایشگر عالی

. طرح های نازک و سبک

.ادغام مفید با سایر دستگاه های سامسونگ

.دارای آپشن cellular

چیز بد S8 Plus

.اکوسیستم برنامه تبلت اندروید هنوز ناهموار است

.برچسب های گران قیمت

.بدون شارژر داخل جعبه

تفاوت‌های سخت‌افزاری بین Tab S7 / S7 Plus 2020 و نسخه‌های Tab S8 امسال به شرح زیر است:

پردازنده جدید Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1.

. پشتیبانی از Wi-Fi 6E

. دوربین جلو با وضوح بالاتر

. لنز بهبود یافته در دوربین پشت

. تأخیر کمتر در S Pen

Tab S8 استاندارد فقط در تنظیمات Wi-Fi موجود است. Tab S8 Plus را می توان با اتصال (cellular) سلولی 5G خریداری کرد. عجیب است که این در سراسر خط یکنواخت نیست.

صفحه نمایش

از نظر دیداری، تبلت های جدید مشابه مدل های قبلی هستند. آنها با همان صفحه نمایش LCD 11 اینچی 120 هرتزی یا OLED 12.4 اینچی 120 هرتزی عرضه می شوند و همان بلندگوهای چهارگانه Dolby Atmos را دارند. درست مانند قبل، سخت افزار چشمگیر است و هر یک از تبلت ها تجربه تماشای ویدیویی عالی را ارائه می دهند. عملکرد هم خیلی خوبه، با پاسخگویی صاف، بارگذاری سریع برنامه، و هیچ مشکلی برای “ jelly scrolling ” یافت نشد. قیمت این تبلت‌ها مانند تبلت‌های ممتاز است و آن را دوست دارند، که چیز خوبی است.

بین این دو، Tab S8 کوچکتر را بهتر است، چون که در دست گرفتن راحت تر و برای انواع کارهایی که در تبلت انجام می دهیم راحت تر است، مانند خواندن کتاب یا مقالات خبری. اگر تبلت بهتری برای تماشای فیلم می خواهید، صفحه نمایش OLED S8 Plus’ دارای لبه است، هرچند که کاملاً به اندازه آیپد پرو 12.9 اینچی اپل نیست.

تبلت GALAXY TAB S8
تبلت GALAXY TAB S8

هر دو مدل دارای صفحه نمایش با نسبت تصویر 16:10 هستند که برای لپ تاپ های با صفحه نمایش بزرگتر از تبلت ها مناسب تر است. این باعث می‌شود که هنگام مرور وب‌سایت‌ها در حالت افقی احساس باریکی کنند و وقتی در جهت عمودی نگه داشته می‌شوند، به طرز عجیبی بلند می‌شوند.

Tab S8 دارای همان اسکنر اثر انگشت است که در دکمه خواب/بیداری خود مانند Tab S7 تعبیه شده است. به طور مشابه، Tab S8 Plus دارای همان اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش Tab S7 Plus است. هر دو در آزمایش خوب کار کردند، اگرچه هیچ کدام به اندازه ورود به سیستم تشخیص چهره روان یا سریع استفاده نمی شوند. (شما می توانید ورود به سیستم چهره را در هر تبلت فعال کنید، اما به اندازه اسکنر اثر انگشت یا Face ID اپل ایمن نیست.) هیچ یک از تبلت ها جک هدفون 3.5 میلی متری ندارند و برای تمام ورودی/خروجی خود فقط به یک پورت USB-C متکی هستند.

حافظه

هر کدام از مدل ها را می توان با 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی مناسب داشت. و بر خلاف آی پد، خط Tab S8 از افزایش فضای ذخیره سازی کارت microSD (تا 1 ترابایت) پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید بعد از این واقعیت، موارد بیشتری را به آن اضافه کنید.

قلم

هر دو با قلم S Pen سامسونگ در جعبه عرضه می‌شوند که بهبود یافته است تا امسال کمی پاسخگوتر باشد. ما S Pen را بسیار دوست داریم، به خصوص برای یادداشت برداری با دست روی صفحه. در مقایسه با Apple Pencil نوک نرم تری دارد که باعث کاهش لغزندگی هنگام نوشتن بر روی شیشه می شود و به این معنی است که نیازی به قرار دادن محافظ صفحه نمایش خاصی روی Tab S8 مانند iPad نیست . و این دو برابر عالی است که هزینه آن 129 دلار بیشتر از هزینه تبلت نیست. اگر به دنبال چنین دیدگاهی هستید، پیشنهاد می‌کنم ویدیوهای برد کلبو را در YouTube در مورد خط S8 را ببینید. اما برای یادداشت برداری دست نویس، علامت گذاری اسکرین شات یا صرفاً ماهیت (پیمایش )نرم افزار تبلت در طول روز، S Pen عالی است.

قلم S به صورت مغناطیسی به نواری در پشت تبلت برای شارژ و ذخیره سازی متصل می شود (اگرچه فقط در صورتی شارژ می شود که با جهت خاصی باشد – عجیب و غریب). قلم به عنوان یک دستگاه ورودی بدون هیچ شارژی کار خواهد کرد – شارژ کردن آن به شما امکان می‌دهد آن را از طریق بلوتوث به تبلت متصل کنید و از عملکردهای اضافی مانند کنترل‌های حرکتی هوا استفاده کنید که ما هرگز واقعاً از آن استفاده نکرده‌ابم. آهنرباهای پشت تبلت که قلم S را در جای خود نگه می‌دارند، قوی نیستند،و از آنجایی که خودکار از پشت بیرون می آید، به راحتی می توان آن را در کیف خود گذاشت. برخی از قاب‌های سامسونگ به صورت مغناطیسی به پشت تبلت‌ها متصل می‌شوند و پوششی روی قلم S Pen قرار می‌دهند که آن را بسیار بهتر در جای خود نگه می‌دارد،اما چنین موردی بین 70 تا 80 دلار هزینه خواهد داشت.

تبلت GALAXY TAB S8
تبلت GALAXY TAB S8

در مورد موارد، تب S8 و S8 Plus با گزینه های مشابه Tab S7 سازگار هستند. ما توانستم کاور صفحه کلید باریک را با قیمت 139.99 دلاری / 159.99 دلاری برای هر دو اندازه آزمایش کنیم،که یک طرح folio (فولیو) را با صفحه کلید بدون trackpad (ترک پد) جفت می کند. صفحه‌کلید خوب کار می‌کند – به لطف پین‌های pogo که به آن اجازه می‌دهد با تبلت ارتباط برقرار کند، دردسر جفت‌سازی بلوتوث وجود ندارد یا نیازی به شارژ وجود ندارد اما دلم برای در دسترس بودن trackpad ترک پد تنگ شده بود. همچنین فقط یک زاویه دید را فراهم می کند، که محدود کننده است و قاب پشتی دارای سوراخی برای عبور قلم S Pen به جای کاور است تا آن را در جای خود نگه دارد. اگر می خواهید پول بیشتری خرج کنید، شما می توانید هر سه این مشکلات را با کاور صفحه کلید 199.99 دلاری / 229.99 دلاری برطرف کنید، که نسبت به زمانی که آن را با مدل های Tab S7 آزمایش کردم بدون تغییر است و با مجموعه ای از محدودیت های خاص خود همراه است (یعنی استفاده از آن در یک محل بسیار حساس و مشکل است).

جالب است که نه Tab S8 با قیمت 700 دلار و نه Tab S8 Plus با قیمت 900 دلار، brick شارژی (شارژر) در جعبه ندارند. حتی اگر آنها از شارژ سریع تا 45 وات پشتیبانی می کنند. اگرچه این مورد در بین تلفن های رده بالا رایج شده است، اینها اولین تبلت هایی هستند که دیدم و شارژر داخل جعبه ندارند.

با بسیاری از سخت افزارهایی که از نسل گذشته منتقل شده اند، بزرگترین پیشرفت ها را می توان در نرم افزار مشاهده کرد.

سامسونگ واقعاً نمی‌تواند مشکل همیشگی اندروید برنامه‌های بهینه‌شده ضعیف را که یا به خوبی روی صفحه‌نمایش‌های بزرگتر قالب‌بندی نمی‌کنند، از میانبرهای صفحه‌کلید پشتیبانی نمی‌کنند یا با حالت نرم‌افزار Dex به سبک دسکتاپ سامسونگ به خوبی کار نمی‌کنند، برطرف کند. بنابراین سامسونگ وقت خود را صرف بهینه سازی برنامه های خود کرده و Tab S8 و S8 Plus را به خوبی با گوشی های سامسونگ بازی می کند.

بسیاری از چیزهایی که سامسونگ توسعه داده است برای دارندگان آیفون و آیپد آشنا خواهد بود. ما توانستیم از راه دور قابلیت هات اسپات موبایل Galaxy Z Fold 3 خود را از منوی تنظیمات Tab S8 روشن کنم. Galaxy Buds Pro گلکسی بادز پروی که در گوشم داشتم، بسته به دستگاهی که صدا را پخش می‌کرد، به‌طور خودکار بین Tab S8 و Fold 3 من جابه‌جا شد. سامسونگ حتی از ویژگی Handoff اپل استفاده می کند که به شما امکان می دهد از یک برنامه در دستگاه دیگری استفاده کنید، اگرچه در حال حاضر فقط به مرورگر سامسونگ و برنامه های یادداشت محدود شده است و با هیچ برنامه شخص ثالثی کار نمی کند.

اگر PC (رایانه شخصی) ویندوزی دارید، می توانید از مدل های Tab S8 به عنوان نمایشگر خارجی استفاده کنید. درست مانند ویژگی Sidecar اپل. حتی می توانید از کیبورد با چندین دستگاه استفاده کنید، هر چند تغییر بین آنها شامل جفت شدن بلوتوث است و تقریباً به اندازه ویژگی جدید کنترل جهانی اپل یکپارچه نیست.

برنامه های خود سامسونگ، مانند اینترنت، مرورگر آن، بهینه شده اند تا روی صفحه نمایش های بزرگتر به خوبی کار کنند. می توانید tab (برگه ها) و تاریخچه را بین تلفن و تبلت خود به راحتی تطبیق دهید (همگام کنید)، و مرورگر در بارگذاری و کار با وب‌سایت‌های دسکتاپ روی تبلت به خوبی کار می‌کند. از آنجایی که تعداد کمی از برنامه‌های اندرویدی که ماا به طور منظم استفاده می‌کنیم، بهینه شده‌اند تا روی صفحه تبلت به خوبی کار کنند، در نهایت زمان زیادی را در مرورگر سپری کردم، به خصوص زمانی که کیبورد را وصل کرده بودم.

تبلت GALAXY TAB S8
تبلت GALAXY TAB S8

سایر برنامه‌های موجود، مانند تقویم سامسونگ، برخی از برنامه‌های مایکروسافت مانند Outlook و Office (که هر دو از قبل نصب شده‌اند) روی نمایشگر بزرگ به خوبی کار می‌کنند. برنامه‌های Google بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند یا از دست می‌روند، و برنامه‌های فعال و سازنده که ما به آنها اعتماد داریم، مانند Slack و Asana، فقط نسخه های افتضاح و طولانی برنامه های تلفن خود هستند و به هیچ وجه از صفحه نمایش بزرگتر استفاده نمی کنند. بدیهی است که تجربه شما بسته به برنامه‌هایی که قصد استفاده از آن را دارید متفاوت خواهد بود، اما به جرات می‌توان گفت که اندروید در مقایسه با اکوسیستم برنامه تبلت اپل هنوز راه زیادی در پیش دارد.

سامسونگ برداشت خاص خود را از چندوظیفه ای دارد که بر اساس توانایی اصلی اندروید برای اجرای دو برنامه در کنار هم در حالت تقسیم صفحه ساخته شده است. در مدل‌های Tab، می‌توانید صفحه را به سه صورت تقسیم کنید، به علاوه یک برنامه شناور در بالا اضافه کنید تا چهار برنامه را به طور همزمان مشاهده کنید. استفاده از آن می تواند کمی گیج کننده و دست و پا گیر باشد، اما چیزی کمتر از رویکرد عجیب آیپد در انجام چند وظیفه ای نیست.

فراتر از آن، سامسونگ حالت DeX خود را نیز دارد که یک محیط دسکتاپ مانند برای اجرای برنامه های اندرویدی ویندوزی را فراهم می کند. این به معنای پر کردن شکاف بین یک سیستم عامل تلفن همراه مانند اندروید و یک سیستم عامل سنتی دسکتاپ مانند ویندوز است. اگرچه DeX طرفداران خود را دارد (سلام، بله، شما را در نظرات می بینم)، ما هرگز نتوانستیم با آن به خوبی کنار بیایم، و این در Tab S8 تغییر نکرده است.

اگرچه برنامه‌های سامسونگ در DeX به خوبی کار می‌کنند، بسیاری از برنامه‌های اندروید نمی‌دانند وقتی به حالت پنجره‌ای وارد می‌شوند، با متن‌های کوچک، طرح‌بندی‌های عجیب و غریب، و گاهی اوقات حتی نمی‌توانند راه‌اندازی شوند، چه کاری انجام دهند. محدودیت‌های عجیب دیگری نیز وجود دارد، مانند ناتوانی در استفاده از نشانگر ماوس برای انتخاب متن در مرورگر یا یک برنامه – اقدامی که ما بارها در روز به عنوان یک ویرایشگر انجام می‌دهیم. DeX همچنان گزینه ای برای استفاده در زمان کوتاه است، اما چیزی نیست که بخواهم برای مدت طولانی در آن کار کنم.

اندروید بسته به مورد استفاده و نیاز شما مزایایی را به همراه دارد. اگر اهل پخش بازی‌ها یا اجرای شبیه‌سازهای بازی هستید، انجام این کار در اندروید بسیار ساده‌تر از iPad است. می‌توانید یک controller کنترلر را با هر یک از مدل‌های Tab S8 جفت کنید و یک دستگاه بازی قابل حمل مناسب با صفحه نمایش عالی و بلندگوهای بسیار خوب داشته باشید.

تبلت GALAXY TAB S8
تبلت GALAXY TAB S8

از طرف دیگر، سامسونگ و اندروید هنوز در مورد سایر خدماتی که می توانند از صفحه نمایش بزرگتر بهره ببرند عقب هستند. در iPad، ما از Apple News با اشتراک News Plus برای خواندن طیف گسترده‌ای از مجلات و روزنامه‌های دارای دیوار پرداختی با هزینه ماهانه ساده استفاده می‌کنیم  چیزی قابل مقایسه نیست که ما برای Android پیدا کنیم. خوشبختانه، Tab S8 / S8 Plus به تمام خدمات پخش محبوب از جمله Netflix، HBO Max، Disney Plus، Hulu و غیره دسترسی دارند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که از دست رفته اپل تی‌وی پلاس است (می‌توانید آن را در مرورگر تماشا کنید، اما این یک تجربه پایین‌تر از یک برنامه اختصاصی است).

پس از سال ها ندیدن دلیل عالی برای خرید تبلت اندرویدی، باید اعتراف کنم که سامسونگ این بار پیشنهاد قانع‌کننده‌ای را ارائه کرده است – به شرطی که قبلاً در اکوسیستم اندروید سامسونگ باشید. Tab S8 و S8 Plus به اندازه کافی با سایر محصولات سامسونگ ادغام می شوند، آنها سخت افزار بسیار خوبی هستند، و اگر موارد استفاده خاصی دارید که توسط کنترل دقیق اپل بر روی iOS به خوبی ارائه نمی شود، این تبلت ها ممکن است همان چیزی باشند که به دنبال آن هستید.

سامسونگ هنوز کارهای زیادی برای تکمیل اکوسیستم خود دارد و امیدواریم که علاقه مجدد گوگل به تبلت های اندرویدی پشتیبانی بهتری از برنامه های شخص ثالث ایجاد کند و اینکه اگر پیکسل یا گوشی اندرویدی دیگری دارید، واقعاً نمی‌توانید از بسیاری از ادغام‌هایی که سامسونگ توسعه داده است استفاده کنید، بسیار بد است.

اما ما فکر می‌کنیم بزرگ‌ترین مانع تب S8 و S8 Plus قیمت آن‌ها است. اینها تبلت‌های ممتاز با برچسب‌های قیمتی بالا هستند – به خصوص زمانی که شروع به اضافه کردن لوازم جانبی به آنها کنید.

سامسونگ احتمالا تبلت هایی با قیمت جذاب تری را برای جایگزینی برخی از مدل های قدیمی خود عرضه خواهد کرد، و ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای آوردن برخی از این ویژگی‌های جدید به دستگاه‌های موجود خوب بوده است، 

با این حال، در حال حاضر، اگر می‌خواهید یک تجربه خوب از تبلت اندرویدی داشته باشید و علاقه‌ای به زندگی در دو پلتفرم ندارید، Tab S8 یا S8 Plus تقریباً به همان اندازه خوب هستند.

 

SAMSUNG GALAXY TAB S8 / TAB S8

تبلت GALAXY TAB S8
تبلت GALAXY TAB S8

هر دستگاه هوشمند اکنون از شما می‌خواهد قبل از استفاده از آن، با یک سری شرایط و ضوابط موافقت کنید – قراردادهایی که هیچ‌کس واقعاً آنها را نمی‌خواند. خواندن و تحلیل تک تک این قراردادها برای ما غیرممکن است. اما ما شروع به شمارش کردیم که دقیقاً چند بار باید برای استفاده از دستگاه‌ها  کلیک کنید تا از آن‌ها استفاده کنید، زیرا اینها توافق‌نامه‌هایی هستند که اکثر مردم نمی‌خوانند و قطعاً نمی‌توانند با آن‌ها مذاکره کنند.

برای Galaxy Tab S8 و S8 Plus سامسونگ، سه مورد اجباری وجود دارد که برای استفاده از تبلت باید با آنها موافقت کنید:

. قرارداد مجوز کاربر نهایی سامسونگ

. سیاست حفظ حریم خصوصی سامسونگ

. شرایط و ضوابط account (حساب) Google

علاوه بر این، چهار توافق اختیاری در هنگام راه‌اندازی تبلت ارائه می‌شود:

. شرایط و ضوابط account (حساب) سامسونگ (اگر می خواهید account (حساب) سامسونگ اضافه کنید)

. پیوند داده‌های تشخیصی و اطلاعات (پیوند دادن داده‌های تشخیصی با اطلاعات دیگر مانند جمعیت‌شناسی، علایق و اولویت‌ها)

. خدمات سفارشی سازی

. دریافت اطلاعات بازاریابی(Marketing )

در نهایت، اگر استفاده از دستیار Bixby را انتخاب کنید، یک مورد اجباری و دو مورد اختیاری وجود دارد:

. شرایط و ضوابط Bixby (Bixby همچنین به استفاده از account  حساب سامسونگ نیاز دارد)

. پیوند داده های Foursquare و Uber (هر دو اختیاری)

آمار نهایی سه قرارداد اجباری برای استفاده از تبلت، چهار قرارداد اختیاری و سه توافق دیگر در صورت انتخاب استفاده از Bixby است. برای حساب Google و حساب سامسونگ، این توافق‌نامه‌ها شامل سایر محصولاتی می‌شود که احتمالاً توافق‌نامه‌های بیشتری را شامل می‌شوند.

منبع : theverge

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس