معرفی 12 تا سایت برای فیلمبازان

182
0
سایت برای فیلمبازان

آیا به دنبال این هستید که لیست فیلم هایی که دیده اید را داشته باشید؟ دنبال به اشتراک گذاشتن تکه های اسطوره ای دیالوگ ها هستید؟ یا اینکه نمیدانید میخواهید چه فیلمی ببینید؟ در این مقاله به معرفی معرفی 12 تا سایت برای فیلمبازان می پردازیم.

همچنین مقالات زیر را درباره فیلم بخوانید:

معرفی 84 تا از بهترین فیلم های سال 2022 دنیا

بررسی جذاب ترین فیلم ها | معرفی ۱۴ فیلم که ارزش یکبار دیدن را دارند

21 بهترین فیلم برنامه نویسی که آزمایش کنندگان نرم افزار باید تماشا کنند!

سایت برای فیلمبازان

اگر یک فیلم باز هستید احتمالا مدت زمانی که با چیز های مرتبط با فیلم و سریال سپری میکنید با مدت زمانی که فیلم میبینید مساوی است. این چیز ها میتواند شامل دنبال کردن اخبار و شایعات دسته اول,   دیدن و خواندن مصاحبه های دست اندرکاران فیلم ها و یا حرف زدن با دیگر عاشقان سینما  باشه; گذراندن وقت با موضوع های مرتبط با سینما برای عشاق سینما یک سبک زندگی است.

برای کمک به عطش شما برای موضوعات مرتبط با فیلم و سینما, ما لیستی از بهترین سایت های مرتبط با فیلم و سینما آماده کردیم. همه ی این سایت ها کاملا مجانی هستند پس شما نیازی به خرید اشتراک یا دادن پول های اضافه ندارید, با خیال راحت این سایت ها را ذخیره و از آنها لذت ببرید.

سایت QuoDB

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

اگر قسمتی از دیالوگ فیلمی در ذهن شماست اما دقیق آن را بیاد ندارید,  وبسایت QuoDB به شما کمک میکند تا آن را پیدا کنید. مهم نیست که شما یک کلمه را سرچ میکنید یا یک جمله کوتاه, دیتابیس این وبسایت میلیون ها فیلم را پیدا میکند تا فیلم یا دیالوگ مورد نظر را برای شما پیدا کند.

بعد از سرچ کردن میتوانید بین تمام گزینه های مرتبط بگردید و حتی اگر نیاز بود میتوانید از فیلتری استفاده کنید تا باعث شود راحت تر گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید. همه ی نقل قول های دیالوگ در این وبسایت دارای زمان دقیق آن در فیلم هستند و میتوانید دیالوگ های قبل و بعد از آن را برای بهتر فهمیدن یا چک کردن دیالوگ ببینید.

سایت  Letterboxd

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

هیچ روش یا ابزاری بهتر از  Letterboxed برای پیگیری و داشتن لیستی از فیلم هایی که تاکنون دیده اید وجود ندارد. وقتی در حال درست کردن لیست فیلم هایتان هستید میتوانید به هر کدام نمره بدهید,  واکنش و نظرتان درباره ی فیلم را با دوستانتان به اشتراک بذارید و یا لیست هایی بسازید و با بقیه افراد به اشتراک بگذارید.

میشود گفت که Letterboxed  یک شبکه اجتماعی برای عاشقان فیلم و سینماست. این وبسایت همچنین اپلیکیشنی دارد که روی اندروید و آی او اس در دسترس هست و به شما کمک میکند که راحت تر و سریعتر کارهایتان با این وبسایت را انجام دهید.

سایت IMDb

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

اگر طرفدار فیلم و سینما هستید پس قطعا میدانید IMDb چیست. این وبسایت دیتابیس سینما روی اینترنت است و قابلیت های دیدن تریلر ها,اخواندن خبار,دیدن لیست دست اندر کاران فیلم ها و خواندن نقد های روی وبسایت را داراست.  IMDb  از سال 1993 میلادی در فضای usenet شروع به کار کرد.

این وبسایت قابلیت های زیادی دارد که ممکن است تابحال از آنها استفاده نکرده باشید.برای مثال آیا میدانستید میشود نکات جالب مرتبط با فیلم و سریال ها را در این سایت دید, واچ لیست ساخت, مراسم ها را دنبال کرد یا اگر خارج از ایران هستید برنامه های سینماهای نزدیک را دید؟

سایت Rotten Tomatoes

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

چطور میشود فهمید که یک فیلم ارزش وقت شما را دار مخصوصا حالا که برخی فیلم ها زمانشان بسیار زیاد است؟ یکی از راه های فهمیدن جواب این سوال وبسایت Rotten Tomatoes است که اکثرا بخاطر نمرات Tomatometerش آن را میشناسند(البته این وبسایت قابلیت های جذاب و بدرد بخور دیگری نیز دارد.)

Tomatometer  درصدی است که نشان میدهند چند منتقد یک فیلم یا سریال را نقد مثبتی کرده اند. درست است مه شما ممکن است در نهایت از فیلمی خوشتان بیاید که منتقدان از آن متنفر بودند(یا برعکس) اما دیدن Tomatometer  راه بدرد بخوری برای فهمیدن عیار فیلم و سریال هاست.

سایت Pick A Movie For Me

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

با زیاد شدن سرویس های استریم فیلم و سریال و سایت های دانلود که به راحتی در دسترس شما هستند, انتخاب چیزی برای تماشا کاری تقریبا ناممکن است. ممکن است زمانی که در لیست سایت هایی مانند نتفلیکس سپری میکنید بیشتر از زمانی که روی دیدن فیلم میگذارید باشد.

برای مقابله با این مشکل به سایت Pick A Movie For Me  سر بزنید. این سایت یک انجین برای پیشنهاد کردن فیلم به شماست. تنها کاری که باید انجام دهید جواب به 6 سوال است(سوالاتی مانند: مود الان شما چطور است؟ یا ژانر مورد علاقه ی شما چیست) و موتور این وبسایت فیلم هایی را به شما پیشنهاد میکند به علاوه ی  خلاصه ی داستان,تریلر و لینک برای استریم کردن فیلم ها.

سایت MoviePosterDB

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

همه ی ما میدانیم که فیلم ها نوعی از هنر هستند اما کمتر کسی به هنر پوستر فیلم ها توجه میکند. منطقی است که خیلی از ماها دیوارمان را با پوستر فیلم های مورد علاقیمان تزئین میکنیم-آنها هم خیلی از اوقات به نوبه ی خودشان مانند فیلم های مورد علاقه ی ما اسطوره ای هستند.

با کمک وبسایت MoviePosterDB شما میتوانید در بین پوستر های رسمی هزاران فیلم بگردید و از آنها استفاده کنید. این پوستر ها شامل تمام نسخه ها و پوستر هایی که برای کشور های بخصوصی بوده اند نیز میشوند. به علاوه شما میتوانید خودتان هم به آرشیو این وبسایت پوستر اضافه کنید و اگر کمبود پوستری را حس کردید آن را آپلود کنید.

سایت TV Tropes

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

فیلم ما مملو از کلیشه,کرکتر هایی با شخصیت های قبلا استفاده شده, داستان های کپی از فیلم های قدیمی ترو دیالوگ هایی هستند که آدم احساس میکند همه جا آنها را میشنود. هدف وبسایت TV Tropes  این است که این کلیشه ها را در ویکی خود که یوزر ها قابلیت ادیت آن را دارند نشان دهد. با اینکه قبلا این وبسایت سریال ها و فیلم ها را پوشش میداد اما حالا میتوانید بقیه نوع های مدیا را نیز در آن ببینید.

وبسایت TV Tropes  الکی خودش را جدی نمیگیرد. یک سر به صفحات مربوط به کلیشه ها در این وبسایت بزنید و ببینید که اکثر متن ها لحنی شوخ طبعانه دارند. این وبسایت مثال های زیادی برای نشان دادن کلیشه ها دارد که نشان میدهد بعضی اوقات فیلم و سریال ها چقدر میتوانند تکراری باشند. توجه D: : این وبسایت شما را معتاد خودش میکند پس حواستان باشد در باطلاق این وبسایت پایین نروید.

سایت JustWatch

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

وبسایت JustWatch  یک سرویسی عالی برای پیدا کردن فیلم بعدی ای که میخواهید ببینید است. این وبسایت همه ی سرویس های استریم فیلم که در منطقه شما در دسترس هستند را جمع میکند و بعد اجازه میدهد شما لیست را بر اساس علاقه ی خود(فیلتر هایی مثل سال انتشار,ژانر,سن و سال مناسب و…) و سرویس هایی که اشتراک آنها را دارید فیلتر کنید.

آیا دنبال یک تریلر روی نتفلیکس هستید؟ یا که یک کمدی بر روی دیزنی+؟ یا یک انیمیشن روی آمازون پرایم؟ وبسایت JustWatch به  شما کمک میکند. شما همچنین میتوانید فیلم هایی را دنبال کنید که وقتی روی پلتفرم مورد نظر شما قابل دسترس شدند متوجه شوید.

سایت The Internet Movie Script Database

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

برای درست کردن هر فیلم یک لشکر آدم لازم است تا روی آن کار کند, اما همه چیز اول با فیلمنامه شروع میشود. اگر میخواهید فیلمنامه ی فیلم بخصوصی را بخوانید,  وبسایت The Internet Movie Script Database  دقیقا همین امکان را برای شما ایجاد میکند.

مهم نیست که علاقه به فیلمنامه نویسی دارید یا صرفا میخواهید ببینید در آخر فیلمی که بدست شما رسیده با فیلم نامه ی اولیه چه تفاوت هایی دارد, خواندن فیلمنامه های اسطوره ای حس فوق العاده ای به شما میدهد.

سایت Nestflix

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

اگر فیلم های غیر واقعی که در بعضی جاهای فیلم و سریال ها پخش میشود را دوست دارید;  وبسایت Nestflix  مختص شماست. این وبسایت سرگرم کننده طراحی شده تا شبیه یک سرویس استریم فیلم جلوه کند,و به شما اجازه میدهد بین فیلم و سریال های غیر واقعی که داخل فیلم و سریال های واقعی نشان داده میشوند بگردید.

با اینکه شما در واقع نمیتوانید این فیلم و سریال ها را ببینید, هر یک از آنها در این وبسایت دارای آرتورکی زیبا برای تایتل آن, خلاصه ی داستان,اطلاعات دست اندرکاران,یک عکس و قسمتی از دیالوگ است.

سایت Screen Rant

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

 وبسایت Screen Rant  دارای اخبار,نقد ها,مصاحبه ها و… گوناگون است و هر لحظه محتوای جدیدی در حال اضافه شدن به این وبسایت میباشد.

Screen Rant  اکثر اوقات مایل به گذاشتن محتوای مرتبط با بلاک باستر های عظیم و فیلم و سریال های برند هایی بزرگی مانند استار وارز, مارول,دی سی و… پس برای کسانی که طرفدار هیت های عامه پسند هستند یک سایت عالی میباشد.

سایت Movieclips Trailers

سایت برای فیلمبازان
سایت برای فیلمبازان

اگر دنبال راهی برای هیجان زده کردن خودتان برای فیلمی هستید, بارها و بارها دیدن تریلر آن یکی از این راه هاست. بهترین مکان برای پیدا کردت تریلر ها یوتوب اس-چنل Movieclips Trailers  همه ی ویدیو هایی که شما در این زمینه نیاز دارید را در خود جای داده.

همچنین این چنل در کنار تریلر ها کلیپ هایی با کیفیت بالا هم از فیلم ها دارد. اگر میخواهید چیزی را در این چنل از دست ندهید فراموش نکنید که Movieclips Trailers را سابسکرایب کنید تا ویدیو های آنها در اینباکس یوتوب شما ظاهر شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس