معرفی خودرو فورد F-150 شلبی نسخه Centennial

56
0
خودرو فورد F-150 شلبی نسخه Centennial

شرکت شلبی، تولد صد سالگی کارول شلبی را جشن گرفته و به همین مناسبت، خودرو فورد F-150 شلبی نسخه Centennial معرفی کرده است. این نسخه ویژه براساس فورد F-150 Lariat SuperCrew مدل ۲۰۲۳ ساخته شده است.

خودرو فورد F-150 شلبی نسخه Centennial

این پیکاپ با وجود کاپوت رم با ورودی‌های هوا و جلوپنجره شلبی، چهره تهاجمی‌ای به خود گرفته است. اجزای اضافه رنگی، ورودی‌های هوا روی گلگیر و نشان Centennial Edition روی بدنه آن خودنمایی می‌کنند. پله‌های کناری بدنه برقی هستند و رینگ‌های ۲۲ اینچی آن با تایرهای BFG KO2 پوشیده شده است.

شلبی تصاویر زیادی را از فضای داخلی منتشر نکرده است؛ اما جزئیات قرمز رنگ، نشان روی کنسول مرکزی، پلاک حاوی شماره و کفپوش‌های شلبی دیده می‌شود‌.

در بخش فنی و عملکرد، ارتقاهایی مانند روتورهای جدید و سیستم اگزوز Borla وجود دارد. بزرگ‌ترین تغییر، سیستم تعلیق اصلاح‌شده آن است، که بالابر BDS و فنرهای فاکس ۲.۵ با فناوری بای‌پس داخلی دارد.

این پیکاپ از یک پیشرانه V8 آشنا با حجم ۵ لیتر نیرو می گیرد و ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت را توسط گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به سیستم چهار چرخ محرک می‌فرستد.

اگر این پیشرانه به اندازه کافی هیجان‌انگیز نیست، می‌توان موتور سوپرشارژ را انتخاب کرد، که ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد. علاوه بر سیستم سوپرشارژ، این پکیج شامل ورودی هوا، فیلتر هوا با جریان بالا و لوله ورودی هوا فیبر کربنی است. علاوه بر این، یک مبدل حرارتی آلومینیومی و انژکتورهای جریان بالای سوخت نیز وجود دارد.

صد دستگاه ار این پیکاپ برای بازار آمریکا ساخته می‌شود. قیمت پایه آن نیز برابر ۱۲۹,۴۹۵ دلار است. برای نسخه سوپرشارژی آن باید ۱۳۸,۴۹۵ دلار پرداخت. این قیمت‌ها شامل هزینه خود پیکاپ نیز می‌شود و نسخه ویژه از طریق نمایندگی‌های فورد در دسترس است. توجه داشته باشید که شروع قیمت یک دستگاه F-150 رپتور برابر ۷۶,۷۷۵ دلار است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس