بررسی خودرو فورد F-150 لایتنینگ به عنوان پیکاپ برتر 2023

101
0
خودرو فورد F-150 لایتنینگ

تعداد اندکی از خودروها را می‌­توان یافت که بر صنعت خودروسازی یا حتی جامعه، تاثیرگذار باشند. فورد F-150 لایتنینگ یکی از این خودروهاست: نخستین پیکاپ برقی که تجاری‌سازی شده و با توجه به محبوبیت این رده از خودروها در ایالات متحده، می­‌تواند بر قیمت بنزین، آلودگی هوا و حتی گرمایش جهانی، موثر باشد. اکنون نشریه معتبر موتورترند (MotorTrend)، خودرو فورد F-150 لایتنینگ را به عنوان «پیکاپ برتر سال 2023» معرفی کرده است.

خودرو فورد F-150 لایتنینگ

خودرو فورد F-150 لایتنینگ
خودرو فورد F-150 لایتنینگ

علیرغم حضور رقبایی همچون ریویان R1T و جی‌­ام­‌سی هامر EV، باید توجه داشت که برند فورد از اعتبار بالاتری نزد بسیاری از مشتریان برخوردار است ضمن­ این‌که قابلیت‌های کاربردی و امکان استفاده روزمره فورد F-150 لایتنینگ، می­‌تواند بسیاری افراد را به خرید آن ترغیب نماید.

طراحی فورد F-150 لایتنینگ

برخلاف فرم عجیب بسیاری از خودروهای برقی که به بهانه سازگاری با آیرودینامیک ظاهری متفاوت دارند، فورد F-150 لایتنینگ از طرحی مشابه با نسخه استاندارد بهره­‌مند شده و تنها در جلوپنجره و رینگ‌ها متمایز است.

خودرو فورد F-150 لایتنینگ
خودرو فورد F-150 لایتنینگ

یکی دیگر از جذابیت­‌های فورد F-150 لایتنینگ برای مشتریان، طیف گسترده لوازم جانبی عرضه شده برای این خودرو است. درواقع هر قطعه‌­ای که قبلا برای فورد F-150 طراحی شده، اکنون برای لایتنینگ هم قابل استفاده خواهد بود.

کابین و امکانات فورد F-150 لایتنینگ

8 خروجی 120 ولت به صورت استاندارد و یک خروجی 240 ولت به صورت سفارشی، نیروی لازم برای فعالیت‌های خارج از منزل و کارگاه را تامین خواهد کرد. حتی نرم‌­افزاری توسط بخش خودروهای تجاری فورد طراحی شده است، که پیش از شروع کار، میزان شارژ موجود در باتری‌ها و نیروی لازم برای فعالیت را به اطلاع مالک خودرو می‌­رساند.

امکان کاهش یا افزایش دمای باتری و کابین پیش از شروع رانندگی، سامانه رانندگی هندزفری BlueCruise، دوربین پایش وضعیت راننده از امکانات قابل توجه در این پیکاپ برقی است.

خودرو فورد F-150 لایتنینگ
خودرو فورد F-150 لایتنینگ

فورد F-150 لایتنینگ به سامانه Co-Pilot 360 2.0 مجهز شده است، که مواردی شامل دستیار حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقطه کور، حسگر عقب و نوربالای خودکار را به همراه دارد. دوربین 360 درجه، سامانه کنترل تریلر و بسیاری موارد دیگر را نیز می‌­توان سفارش داد.

مشخصات فنی فورد F-150 لایتنینگ

با وجود سایز کوچکتر باتری ، ابعاد بزرگتر بدنه و فضای بیشتر محفظه بار نسبت به ریویان R1T، فورد F-150 لایتنینگ از شعاع حرکتی بیشتری برخوردار است، ضمن­ این‌که زمان شارژ آن فقط چنددقیقه بیشتر از R1T طول می‌کشد.

خودرو فورد F-150 لایتنینگ
خودرو فورد F-150 لایتنینگ

شاسی نردبانی و سیستم تعلیق مستقل عقب، افزایش کیفیت سواری حتی نسبت به نسخه درون‌سوز را به همراه آورده است. البته ظرفیت یدک‌­کشی فورد F-150 لایتنینگ به علت محدودیت ساختاری باتری‌ها و پیشگیری از بروز آسیب، کاهش یافته است.

قیمت فورد F-150 لایتنینگ

گذشته از تمام ویژگی‌ها، فورد F-150 لایتنینگ به گونه‌­ای قیمت‌گذاری شده، که نسبت به ارزان‌ترین رقیب، باز هم 20 هزار دلار ارزان‌تر است. بنابراین با پرداخت رقمی منطقی، صاحب یک پیکاپ برقی دوکابین می­‌شوید که به صورت استاندارد به دو موتور، سامانه چهارچرخ محرک، قفل دیفرانسیل الکترونیکی محور عقب، 8 خروجی 120 ولت و نمایشگر 12 اینچی با مسیریاب، مجهز شده است.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس