معرفی و بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i

86
0
بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i

خودروسازی Xpeng در تاریخ ۱۰ مارس، نسخه اصلاح و تازه شده P7i را عرضه کرد. قیمت این محصول بین ۳۵,۸۸۰ تا ۴۸,۸۰۰ دلار است. P7i درواقع فیس‌لیفتی از ایکس‌پنگ P7 محسوب می‌شود، که به‌روزرسانی‌هایی در ظاهر، قدرت و لیدار جدید دارد. علاوه بر آن، برد حرکتی مدل جدید نیز ۶۱۰ و ۷۰۲ کیلومتر است. نسخه جدید در چهار تریم مختلف ارائه می‌شود؛ دو مدل با برد ۶۱۰ کیلومتری و دو مدل با برد ۷۰۲ کیلومتری. در این پست به بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i می پردازیم.

بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i

توجه داشته باشید که این خودرو در چین با نام P7i و در بازار اروپا با نام Xpeng P7 عرضه می‌شود. این خودروساز شاسی‌بلند ایکس‌پنگ G9 را نیز در ماه فوریه عرضه کرد.

طراحی ایکس‌پنگ P7i

در بخش ظاهری و استایل، P7i تفاوت زیادی با P7 ندارد. تفاوت اصلی در جزئیات بخش جلویی خودرو دیده می‌شود. چراغ‌های دوتکه همچنان باقی مانده‌اند و لیدارهای دوگانه جدید هستند. چراغ‌های جلو در نسخه جدید عملکرد و نور بهتری دارند. در مقایسه با نسخه قبلی، بازه نوردهی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i
بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i

دو رنگ جدید برای بدنه خودرو ارائه می‌شود؛ سبز Interstellar و نقره‌ای Crescent.

کابین و امکانات ایکس‌پنگ P7i

در فضای داخلی خودرو، به‌روزرسانی‌های قابل توجهی به چشم می‌خورد که شامل فرمان جدید، سیستم پاشش عطر به کابین، جالیوانی‌های قابل بلند شدن، شارژر وایرلس عمودی، شارژر ۶۰ واتی تایپ C برای سرنشینان جلو و عقب، فضای ذخیره سازی و … است.

بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i
بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i

سیستم عامل P7i از نوع Xmart OS 4.0 است و چیپ Qualcomm Snapdragon SA8155P دارد. بهبودهایی در صندلی‌ها نیز حس می‌شود و اکنون پشت‌سری‌های راحت‌تر، گرم‌کن صندلی‌های عقب و گرم‌کن فرمان دارد. برای راننده، اسپیکرهای مخفی تعبیه شده است.
برای بخش رانندگی خودکار و مستقل، سیستم‌هایی نظیر لیدار دوگانه، دستیار رانندگی نسل دوم Xpeng و XNet درنظر گرفته شده است.

تریم فول آپشن خودرو مجهز به چیپ‌های Orin-X دوگانه و ۳۱ سنسور است و سطح محاسباتی آن تا 508 TOPS است، که نسبت به 30 TOPS سطح بسیار بالایی دارد.

مشخصات فنی ایکس‌پنگ P7i

این خودرو در نسخه دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل ارائه می‌شود. حداکثر خروجی مدل تک دیفرانسیل، 270 اسب‌بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است، که شتابی برابر ۶.۴ ثانیه دارد. برد آن نیز به ۷۰۲ کیلومتر می‌رسد. حداکثر خروجی مدل دو دیفرانسیل دو موتوره برابر 465 اسب‌بخار قدرت و ۷۵۷ نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب آن به ۳.۹ ثانیه می‌رسد و ۶۱۰ کیلومتر برد دارد.

بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i
بررسی خودرو ایکس‌پنگ P7i

ایکس‌پنگ P7i براساس پلتفرم 400V ساخته می‌شود. پلتفرم 800V در شاسی‌بلند G9 به کار رفته است. قدرت شارژ آن از ۹۰ کیلووات به ۱۷۵ کیلووات رسیده است. طبق گفته XPeng، تقریبا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا از شارژ ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

برنامه تولید ایکس‌پنگ P7i

خودروی P7 پرفروش‌ترین محصول XPeng بوده و نیمی از فروش این خودروساز را در سال ۲۰۲۲ تشکیل داده است.

مهم‌ترین رقیب ایکس‌پنگ P7i، تسلا مدل ۳ و بی‌وای‌دی Seal هستند. Xpeng در ماه فوریه ۶۰۱۰ دستگاه از P7 را صادر کرد و در سال گذشته ۵۹,۰۶۶ دستگاه از آن را فروخت.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس