معرفی و بررسی خودرو تویوتا آیگو X نسخه Undercover

82
0
خودرو تویوتا آیگو X نسخه Undercover

بر اثر همکاری مشترک میان تویوتا و Undercover، نسخه ویژه‌­ای از تویوتا آیگو X برای عرضه در بازار اروپا متولد شده است. در این پست به بررسی خودرو تویوتا آیگو X نسخه Undercover می پردازیم.

خودرو تویوتا آیگو X نسخه Undercover

تویوتا آیگو X Undercover که همزمان با نمایش مجموعه 2023 از محصولات این برند در هفته مد پاریس رونمایی شده، با تاثیر از تفکرات یک طراح ژاپنی به نام جون تاکاهاشی (Jun Takahashi) شکل گرفته است.

فلسفه طراحی تاکاهاشی که بر مبنای عدم انطباق و شکستن کلیشه­‌ها و البته ایجاد تعادل استوار شده، اکنون کوچکترین محصول تویوتا در اروپا که در سال 2021 متولد شده را تزئین کرده است.

بخش اعظم بدنه تویوتا آیگو X نسخه Undercover با طیف سفارشی از رنگ خاکستری تزئین شده، درحالی‌که رنگ مشکی، بخش انتهایی بدنه را پوشانده است. رنگ قرمز مرجانی، یکی از پره‌­های رینگ 18 اینچی مشکی این خودرو را تزئین کرده است، درحالی‌که این رنگ را می­‌توان در جزئیات برخی نقاط دیگر بدنه هم مشاهده کرد.

خودرو تویوتا آیگو X نسخه Undercover
خودرو تویوتا آیگو X نسخه Undercover

از قرمز مرجانی برای تزئین کابین تویوتا آیگو X نسخه Undercover هم استفاده شده، چراکه جزئیات صندلی‌ها، حاشیه کفپوش‌ها و استیکرهای سقفی نیز با همین رنگ تزئین شده است.

در پس زمینه تصاویر رسمی تویوتا آیگو X Undercover، فضایی خیالی را مشاهده می­‌کنیم که ترکیبی از پاریس و توکیو را به نمایش می­‌گذارد.
آقای تاکاهاشی از تویوتا آیگو X نسخه Undercover به عنوان نخستین تجربه خود در صنعت خودرو یاد کرده و همکاری با تویوتا را عملی عاطفی با معنای عمیق توصیف کرده است.

تادائو موری سرپرست بخش طراحی تویوتا در اروپا هم ضمن تمجید از انتقال زبان طراحی جون تاکاهاشی به صنعت خودرو، از همکاری با Undercover تمجید کرده است.

همانطور که قبلا اشاره شد، تویوتا آیگو X به عنوان کوچکترین و ارزان‌ترین محصول خودروساز ژاپنی در اروپا، از سال 2005 تاکنون در قاره سبز حضور دارد. نسل‌های اول و دوم این خودرو تحت همکاری مشترک با پژو و سیتروئن تولید می­‌شد، درحالی‌که از نسل سوم، تویوتا آیگو X به هویت مستقل رسیده و از هاچ‌بک به کراس‌­اور تغییر ماهیت داده است.
تویوتا قصد دارد فقط 5 هزار دستگاه از آیگو X نسخه Undercover را در اروپا عرضه کند. قیمت این مدل اعلام نشده است، ولی مطمئنا رقمی بالاتر از قیمت پایه 17 هزار دلاری تویوتا آیگو X در این منطقه خواهد بود.

bama

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس