معرفی و بررسی خودرو هیوندای ورنا 2023

61
0
خودرو هیوندای ورنا 2023

کمی قبل از رونمایی رسمی در 21 مارس 2023، دو تصویر از نمای خارجی نسل جدید هیوندای ورنا از طرف سازنده در اختیار رسانه­‌ها قرار گرفته است. در این پست به بررسی خودرو هیوندای ورنا 2023 می پردازیم.

خودرو هیوندای ورنا 2023

هرچند در دو تصویر مذکور فقط می‌­توان نمای جلو و جانبی نسل جدید هیوندای ورنا را مشاهده کرد، اما شباهت این خودرو به نسل جدید محصولات هیوندای شامل توسان، النترا و گرنجور کاملاً قابل تشخیص است.

فرم نواری چراغ LED جلو، جلوپنجره ذوزنقه‌­ای شکل با ابعاد بزرگ، فرم‌های شکسته روی سپر جلو و بخش پایینی درها، برآمدگی‌های روی کاپوت و فرم عضلانی روی گلگیر عقب، چهره نسل جدید هیوندای ورنا را از تمام مدل‌های پیشین متمایز کرده است.
در نمای جانبی هم با رینگ‌های بسیار بزرگ دیاموند-کات و تریم کروم مواجه هستیم، که احتمال دارد در نسخه تولیدی وجود نداشته باشد.

خودرو هیوندای ورنا 2023
خودرو هیوندای ورنا 2023

نمای عقب نسل جدید هیوندای ورنا در این تصاویر حضور ندارد، ولی از تصاویر تبلیغاتی، می­‌توان چراغ LED سرتاسری را تشخیص داد.

مشخصات فنی هیوندای ورنا

علاوه بر تغییرات اساسی ظاهری، مشخصات فنی نسل جدید هیوندای ورنا هم نسبت به قبل متحول شده است، چراکه قرار است پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 160 اسب­‌بخار قدرت در زیر کاپوت این خودرو قرار بگیرد. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا 7 سرعته DCT به چرخ‌ها منتقل می‌­شود.
البته بسته به بازار هدف، از پیشرانه‌­های موجود در نسل فعلی ورنا هم استفاده خواهد شد، از جمله پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 115 اسب‌بخار قدرت همراه با گیربکس شش سرعته دستی یا CVT خودکار که در بازار هند حضور دارد.

وضعیت هیوندای ورنا در بازار

مهمترین رقبای هیوندای ورنا در بازار هند، فولکس واگن ویرتوس، اشکودا اسلاویا، هوندا سیتی و ماروتی سوزوکی سیاز هستند.

پیش‌­فروش نسل جدید هیوندای ورنا با مبلغ 300 دلار برای مشتریان ساکن هند امکان‌پذیر است.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس