راه اندازی خبرنامه در واتساپ

38
0
راه اندازی خبرنامه در واتساپ

وب‌سایت‌ها و شرکت‌های مختلف، هر روز تعداد زیادی خبرنامه به صندوق ایمیل‌ مشترکان خود ارسال می‌کنند و موضوعات گسترده‌ای را در این ایمیل‌ها پوشش می‌دهند. در این پست به بررسی ویژگی راه اندازی خبرنامه در واتساپ می پردازیم.

راه اندازی خبرنامه در واتساپ

ظهور SubStack به بسیاری از روزنامه‌نگاران این امکان را داده است که مشاغل اتاق خبر خود را رها کرده و کاری را برای خود شروع کنند. بدین‌ترتیب فهرست اشتراک‌های کاربران در سرویس‌های خبرنامه همچنان درحال رشد است اما همگام شدن با حتی یک‌چهارم از آن‌ها، به دریافت صدها ایمیل روزانه منجر خواهد شد که این موضوع دردسرهایی را برای کاربران به‌دنبال خواهد داشت.

اکنون به‌نظر می‌رسد واتساپ درحال برنامه‌ریزی برای ورود به دنیای خبرنامه‌ها است. این پیام‌رسان درحال‌حاضر روی ساخت ابزار خبرنامه‌ی خصوصی کار می‌کند.

برنامه‌های واتساپ برای ورود به خبرنامه‌ها اکنون دردست توسعه قرار دارد و احتمالاً در به‌روزرسانی‌های بعدی آن ارائه خواهد شد.
واتساپ درحال‌حاضر با ویژگی Broadcast به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های موردنظر خود را به‌طور همزمان برای افرادی زیادی ارسال کنند. این ویژگی بسیار جذاب است زیرا می‌توانید با آن، به‌طور همزمان گفت‌وگوهایی را با چندنفر باز کنید. به‌نظر می‌رسد تفکر کنونی این پیام‌رسان با قابلیت خبرنامه گسترش خواهد یافت.

درحال‌حاضر جزئیات زیادی درمورد قابلیت خبرنامه‌ی واتساپ دردسترس نیست و همچنین این احتمال وجود دارد که برنامه‌ی پیام‌رسان تصمیم خود را درمورد این ویژگی جدید تغییر دهد و حتی پروژه را لغو کند. اکنون باید دید این اپلیکیشن برای ورود به صنعت درحال رشد اما کوچک خبرنامه، چه سازوکاری اتخاد خواهد کرد و این اقدام چه معنایی برای شرکت مذکور دارد.

واتساپ دو میلیارد کاربر فعال روزانه دارد. حتی اگر بخش کوچکی از این پایگاه کاربران به خبرنامه‌ها علاقه‌مند باشند، این پلتفرم می‌تواند طی یک ماه به بزرگ‌ترین پخش‌کننده‌ی خبرنامه تبدیل شود. ازطرفی درحال‌حاضر بسیاری از مردم از ویژگی ‌Broadcast این پلتفرم برای تبلیغ خبرنامه‌های خود استفاده می‌کنند. همان‌طور که افراد بیشتری شروع به‌ خواندن خبرنامه می‌کنند، احتمالاً این بازار رشد خواهد کرد و درنتیجه این شرایط برای شرکت‌هایی مثل Substack، اتفاق بدی نیست.
واتساپ می‌تواند با ارائه‌ی قابلیت دسترسی به همه‌ی خبرنامه‌ها، تجربه‌ی جذابی از تعامل با این ویژگی به کاربران خود ارائه دهد. بدین‌ترتیب این برنامه می‌تواند تحلیل‌های پیچیده‌تری به کسانی که این خبرنامه‌ها را می‌نویسند ارائه دهد.

ازطرف دیگر واتساپ می‌تواند با ارائه‌ی ویژگی خبرنامه‌، کاربران را مجبور کند زمان بیشتری در این برنامه صرف کنند. همان‌طور که این پیام‌رسان درحال توسعه‌ی ویژگی‌های تجاری جدید است، در بخش خبرنامه‌ها نیز می‌تواند راهکاری برای خدمت‌رسانی بهتر به برندهای دیگر ارائه دهد.

techcrunch

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس