مقایسه AirPods Pro با AirPods Pro 2: آیا باید ارتقا دهید؟

49
0
مقایسه AirPods Pro با AirPods Pro 2

نسل دوم AirPods Pro به بازار آمده اند، اما آیا ارزش پول شما را دارند؟ مقایسه AirPods Pro با AirPods Pro 2 را در ادامه میخوانید.

همچنین بخوانید: بررسی کامل مشکلات ایرپادهای اپل و چگونگی رفع آنها

اپل در سال 2019 از AirPods Pro اصلی رونمایی کرد. این ایرپاد ها یک گام به جلو نسبت به ایرپاد های استاندارد بودند که دارای نوآوری هایی مانند حذف نویز فعال (ANC)، حالت شفافیت و اولین طراحی هدفون بی سیم داخل گوشی اپل بودند. و با نسل دوم AirPods Pro، اپل با بهبود ANC، شفافیت تطبیقی، عمر باتری بیشتر و کنترل ‌های بهبودیافته، آن را به ۱۱ افزایش داد.

هر دو مدل AirPods Pro عالی هستند. اگر نسل اول AirPods Pro را دارید، لزوماً نیازی به بیرون رفتن و ارتقا ندارید. اما اگر در مورد مقایسه این دو مدل کنجکاو هستید، در زیر نگاهی دقیق به آنها انداخته ایم.

مقایسه AirPods Pro با AirPods Pro 2: طراحی و کیس شارژ

بزرگترین تغییری که بین نسل اول و دوم AirPods Pro مشاهده خواهید کرد، قاب شارژ است. با شروع از اصول اولیه، کیس اکنون از طریق کانکتور MagSafe آیفون یا شارژر Apple Watch شارژ می شود. این علاوه بر شارژ سیمی از طریق کابل لایتنینگ است. کیس اصلی AirPods Pro از شارژ بی سیم استاندارد پشتیبانی می کند. اما اگر AirPods Pro خود را بعد از اکتبر 2021 خریداری کردید، این کیس برای پشتیبانی از شارژ MagSafe نیز اصلاح شد.

متاسفانه سرعت شارژ بین کیس های نسل اول و دوم یکسان است (شارژ سریع وجود ندارد). اما، حداقل شما راه های بیشتری برای شارژ آن دارید!

فراتر از شارژ، کیس تغییرات قابل توجهی در مورد Find My داشت. در حالی که نسل اول AirPods Pro از Find My Tracking پشتیبانی می‌کرد، تنها زمانی کار می‌کرد که AirPods خارج از کیس و در محدوده دستگاه‌ های شخصی اپل شما قرار داشت. اما با AirPods Pro 2، هم هدفون و هم کیس قابلیت Find My را دارند. و برای اینکه قدمی جلوتر برداریم، اپل یک اسپیکر و یک تراشه U1 را برای ردیابی دقیق و آسان، حتی زمانی که نزدیک آن نیستید، به کیس اضافه کرده است.

همچنین شایان ذکر است که اگرچه می ‌توانید نسل دوم AirPods Pro خود را در یک قاب نسل اول قرار دهید، و بالعکس، نرم ‌افزار اپل به آنها اجازه شارژ شدن نمی ‌دهد. پس از تلاش برای انجام این کار، هشداری در آیفون خود دریافت می کنید که می گوید AirPods شما در جعبه اشتباهی قرار گرفته اند و آنها را دوباره در قاب اصلی قرار می دهید.

مقایسه AirPods Pro با AirPods Pro 2: کیفیت صدا

کیفیت صدا بسیار ذهنی و شخصی است. متأسفانه، اپل نمودار های پاسخ فرکانسی را به ما نمی دهد تا بتوانیم به آنها مراجعه کنیم. با این حال، طبق اعلامیه ایرپاد پرو 2 اپل، ایرپاد پرو 2 دارای درایور ها و تقویت کننده های بهبود یافته برای تجربه صدای کلی بهتر است.

به ‌عنوان کسی که از نسل اول AirPods Pro به مدت سه سال استفاده می‌ کردم، صدای آن ‌ها را متعادل، اما فاقد بخش سه‌ گانه، با صدایی غیر تهاجمی و دوستانه توصیف می ‌کنم. با نسل دوم AirPods Pro، می توانم بگویم که اپل تریبل و باس را تقویت کرده است تا صدایی متعادل تر ایجاد کند.

به گفته اپل، EQ تطبیقی ​​اپل، که سعی می ‌کند EQ را برای جبران نحوه قرارگیری AirPods در گوش ‌های شما تنظیم کند، نیز بهبود یافته است. اما در عمل، این به سختی در AirPods Pro قابل توجه است. Adaptive EQ در AirPods Max بزرگتر اپل قابل توجه تر است زیرا تنوع بیشتری در نحوه پوشیدن آنها وجود دارد.

لغو نویز

یکی از ویژگی ‌های بارز AirPods Pro و چیزی که آن ‌ها را از خط استاندارد AirPods متمایز می‌ کند، لغو فعال نویز (ANC) است. هر دو نسل اول و دوم AirPods Pro دارای ANC هستند، اما اپل الگوریتم های خود را با مدل نسل دوم بهبود بخشیده است. اپل ادعا می کند که AirPods Pro 2 تا دو برابر بهتر از نسخه اصلی عایق صدا را ارائه می دهد.

و با توجه به تجربه من در داشتن هر دو مدل نسل اول و دوم، می توانم تأیید کنم که ANC در AirPods Pro جدیدتر بسیار بهتر است. به عنوان مثال، اگر صدای زمزمه کم موتور هواپیما در نسل اول ایرپاد پرو شنیده شود، نسل دوم تقریباً به طور کامل این صدا را خاموش می کند. گفتن اینکه آیا نسل دوم دو برابر بهتر است یا نه، سخت است، اما قطعاً یک پله بالاتر از نسخه اصلی هستند.

AirPods Pro 2 همچنین دارای شفافیت تطبیقی ​​است که در حالت شفافیت صدا های بسیار بلند را کاهش می دهد. به عنوان مثال، اگر در خیابان راه می ‌روید و از کنار یک محل ساخت و ساز رد می‌ شوید، AirPods Pro 2 صدای جک چکش بلند را به سطح راحت‌ تری کاهش می ‌دهد. AirPods Pro اصلی هنوز دارای یک حالت شفافیت عالی است که به نظر واقعی می رسد، اما حجم صدا های بلندتر را کاهش نمی دهد.

مقایسه AirPods Pro با AirPods Pro 2: کنترل ها

هر دو نسل ایرپاد پرو از حسگر های نیرو در ساقه هدفون ها استفاده می کنند. به‌ طور پیش ‌فرض، با یک کلیک صدای شما پخش یا متوقف می ‌شود یا به تماس تلفنی پاسخ می ‌دهد یا قطع می ‌کند. یک دوبار کلیک به جلو پرش می شود و یک کلیک سه بار به عقب باز می گردد. و یک کلیک و نگه داشتن بین حالت های ANC و شفافیت تغییر می کند.

با این حال، AirPods Pro جدید یک ترفند در آستین خود دارد. علاوه بر ژست ‌های کلیکی، اپل یک ژست کشیدن انگشت جدید را نیز در نظر گرفته است. این به شما امکان می ‌دهد صدا را با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین روی قسمت لمسی ساقه تغییر دهید. کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین مقداری از پیش تعیین شده بالا می رود، به این معنی که اگر می خواهید میزان صدا را به میزان قابل توجهی تغییر دهید، باید چندین بار تند بکشید.

نسل اول AirPods Pro فاقد کنترل فیزیکی حجم صدا است و از شما می خواهد که آیفون خود را دراز کنید یا از سیری برای تغییر صدا استفاده کنید. بنابراین اگر برای تغییر در آنجا فریاد زده اید، ممکن است شما را به ارتقاء سوق دهد.

عمر باتری

در حالی که عمر باتری در نسل اول AirPods Pro بسیار خوب است – ۴.۵ ساعت با ANC روشن و ۲۴ ساعت در مجموع با قاب شارژ – نسل دوم AirPods Pro آن را ارتقا می ‌دهد. آنها 25 درصد باتری بیشتری اضافه می کنند تا با فعال کردن ANC تا 6 ساعت و با کیس شارژ حدود 30 ساعت شارژ داشته باشند.

البته، در آن زمان ها فرض می شود که AirPods Pro و کیس شما کاملاً جدید با باتری های تازه هستند. تخریب باتری در همه باتری ‌های قابل شارژ اتفاق می ‌افتد، و از آنجایی که از AirPods و کیس خود استفاده می ‌کنید، باید به نکاتی برای جلوگیری از از دست دادن سریع باتری AirPods خود اعتماد کنید. با این حال، بهتر است با موارد بیشتری شروع کنید، چیزی که با AirPods Pro 2 دریافت می کنید.

مقایسه AirPods Pro با AirPods Pro 2: قیمت

هر دو مدل AirPods Pro با قیمت 250 دلار به فروش می ‌رسند، اما از آنجایی که نسل اول AirPods Pro دیگر توسط اپل فروخته نمی ‌شوند و چندین سال است که در دسترس هستند، اغلب می ‌توانید آنها را با قیمتی با تخفیف پیدا کنید. اغلب اوقات، می توانید مجموعه جدیدی از نسل اول AirPods Pro را با قیمت 199 دلار پیدا کنید. یا اگر به دنبال صرفه جویی در پول هستید، گاهی اوقات آنها را با قیمت حدود 150 دلار بازسازی شده می بینید.

اگر چه، یافتن مجموعه جدیدی از نسل اول AirPods Pro ممکن است دشوار باشد، زیرا اکثر خرده فروشان بزرگ به ارسال منحصراً جوانه های نسل دوم روی آورده اند. اگر نمی ‌خواهید 250 دلار برای هدفون ‌های جدید خرج کنید، پیدا کردن یک جفت استفاده‌ شده یا بازسازی ‌شده، یا پیدا کردن نسل اول AirPods Pro جدید با قیمتی تخفیف‌ خورده، ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

آیا باید ایرپاد خود را به AirPods Pro 2 ارتقا دهید؟

اگر به طور کلی از نسل اول AirPods Pro خود راضی هستید و هیچ شکایتی در مورد آنها ندارید، دلیل واقعی برای انتخاب نسل دوم وجود ندارد. با این حال، اگر متوجه شده اید که عمر باتری در حال کم شدن است یا اگر مشتاق ANC بهتر بوده اید، نسل دوم AirPods Pro می تواند خرید عاقلانه ای باشد.

حتی در این صورت، باید از خود بپرسید که آیا می ‌خواهید 250 دلار دیگر برای مجموعه ای از هدفون ‌های بی ‌سیم واقعی خرج کنید. این به ویژه اگر مجموعه فعلی شما خیلی قدیمی نباشد برایتان صادق است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس