بررسی هدفون Creative Outlier Pro و عمر باتری فوق‌العاده بالا

63
0
هدفون Creative Outlier Pro

هدفون Creative Outlier Pro در دو مورد از مهم‌ترین ویژگی ها ارائه می‌شوند: عمر باتری و ANC. با در نظر گرفتن این خصوصیات، می‌توانید مطمئن باشید که هدفون‌های Creative کار خود را در هر جایی به خوبی انجام می‌دهند و صدای به طور کلی خوب همراه با طراحی راحت را ارائه می‌دهند. در حال حاضر این هدفون ها با دو مورد از مهمترین ویژگی ها ارائه می شوند: عمر باتری و ANC. که با صدای به طور کلی خوب همراه با طراحی راحت پشتیبانی می شوند. در این مقاله قصد داریم ویژگی ها و نکات منفی و مثبت این هدفون ها را بررسی کنیم تا شما بتوانید قبل از خرید از انتخاب خود اطمینان حاصل کنید.

مشخصات فنی هدفون Creative Outlier Pro

هدفون Creative Outlier Pro
هدفون Creative Outlier Pro

برند: Creative

عمر باتری: تا 15 ساعت روی هدفون، تا 60 ساعت در کیف حمل

بلوتوث: 5.2

موارد اضافی: 4

حذف نویز: بله

کیس شارژ: بله

کدک ها: SBC، AAC

درایورها: دینامیک با پوشش گرافن 10 میلی متری

رتبه IP: IPX5

شارژ بی سیم: Qi

میکروفون: 6

وزن: 7.2 گرم / 0.25 اونس در هر هدفون

نکات مثبت هدفون Creative Outlier Pro

  • عمر باتری فوق العاده
  • ANC عالی
  • طراحی راحت
  • کیفیت کلی و صدای خوب
  • برنامه همراه مفید 

نکات منفی هدفون Creative Outlier Pro

  • برخی ممکن است هدفون ها را سنگین تر از حد انتظار بدانند
  • SXFI فقط با موسیقی آفلاین کار می کند
  • عدم تضخیص پوشیده شدن

Creative یکی از ماندگارترین نام ها در سخت افزار صوتی است. جدیدترین هدفون‌های آن، Creative Outlier Pro، تمام نکته ‌های مناسب مانند حذف نویز فعال به صورت سطح بالا و عمر باتری استثنایی را پشتیبانی می‌کنند. برای بوت کردن، آنها با کیفیت صدای درخشان ارائه می شوند.

علاوه بر این، آن‌ها راحت هستند، سریع شارژ می‌شوند و در مقایسه با سایر هدفون‌های با مشخصات مشابه، قیمت بسیار رقابتی دارند. بنابراین، ادامه مطلب در این مقاله را مطالعه کنید تا در بررسی عملی ما بدانید که در مورد هدفون های بی سیم Creative Outlier Pro چه چیزهایی نظر ما را جذب کرده است.

سبک و راحتی هدفون  Creative Outlier Pro

Creative Outlier Pro دارای طراحی هدفون نسبتا استاندارد شده ای است. آنها بیضی شکل هستند و نوعی رنگ برنزی عمیق، قهوه ای افست با روکش کمی فلزی دارند، و با همان روکش فلزی روی بدنه نیز کار شده است. وب سایت Creative به طور مطمعنی به ما اطلاع می دهد که نام رسمی این رنگ “متالیک Umber” است، اما قطعا منظور ما را متوجه شدید. این یک رنگ استاندارد است، که اشکالی ندارد، اما ممکن است این گزینه را ترجیح دهید که یک هدفون در یک رنگ کاملاً سیاه یا سفید داشته باشد. متأسفانه، این گزینه هنوز وجود ندارد، اما شاید با تکرارهای بعدی، Creative طرح های رنگی متفاوتی را ارائه دهد.

هدفون Creative Outlier Pro
هدفون Creative Outlier Pro

وزن خود هدفون ها 7.2 گرم در هر 0.25 اونس است که در مقایسه با سایر هدفون ها، قطعاً وزن سنگینی دارد. به عنوان مثال، ایرپادهای اپل 4 گرم در 0.14 اونس وزن دارند، در حالی که هدفون های Anker’s Soundcore Life P3  معادل 4.8 گرم در 0.17 اونس وزن دارند. با این حال، هنگامی که هدفون های Creative Outlier Pro را در گوش خود قرار دهید، متوجه وزن اضافی آن نمی شوید. طراحی هدفون ها به اندازه کافی متعادل است که وقتی آن ها را قرار می دهید، اطراف گوش را پشتیبانی می کند، به این معنی که وزن اضافی باعث ناراحتی در زمان استفاده نمی شود.

با این حال، چیزی که متوجه می‌شوید این است که هدفون‌ها بیشتر از چیزی که ممکن است با طراحی کمی کوچک‌تر به آن عادت داشته باشید، از گوش شما بیرون بزنند. اگر به ویژه از بیرون آمدن هدفون خود آگاه هستید یا چیزی کمی شیک تر می خواهید، Creative Outlier Pro ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. با وجود این، سبک کلی Creative Outlier Pro خوب است.

هدفون Creative Outlier Pro
هدفون Creative Outlier Pro

بخش اضافی بدنه هدفون خود محل درایورهای دینامیکی با پوشش 10 میلی متری گرافن و فناوری اضافی برای فناوری SXFI Creative است (که صدای سه بعدی را روی هدفون ها فعال می کند)، بنابراین حجم اضافی فقط برای تمایز سبک در این هدفون ها نیست.

در جعبه ی این هدفون ، سه مجموعه از نوک گوش نیز پیدا خواهید کرد، که مانند همیشه، باید آنها را تغییر دهید و سعی کنید بهترین نوک گوش را که برای گوش شما مناسب است پیدا کنید. ساختن یک مهر و موم ثابت و محکم با گوش خود بهترین راه برای تجربه خوب موسیقی و سایر انواع موارد صوتی است، بنابراین آنها را تغییر دهید و مطمئن شوید که نوک مناسب را برای خود پیدا کرده اید.

قاب و عمر باتری هدفون Creative Outlier Pro

خود کیس Creative Outlier Pro جالب است. این هدفون از همان طراحی بلند و استوانه‌ای مانند هدفون‌های قبلی Creative Outlier استفاده می‌کند که به جای چرخاندن از بالا، در واقع به سمت بیرون می‌لغزند. این استایل در درجه اول برای افراد راست دست طراحی شده است، زیرا آرم به همین شکل است، اما بدیهی است که می توانید از آن با دست چپ خود نیز استفاده کنید.

هدفون Creative Outlier Pro
هدفون Creative Outlier Pro

متوجه خواهید شد که مکانیسم قفل مغناطیسی نسبتا قوی است، اما اگر آن را نگه دارید و تکان دهید، مکانیسم کشویی آزاد می شود. می‌توانید از آن برای بیرون آوردن دانه های هدفون‌های هدفون‌تان به بیرون استفاده کنید، اما وقتی در کیف یا جیب‌تان است، بیرون نمی‌ آیند. با این حال، با توجه به اندازه قاب Creative Outlier Pro، احتمالاً در جیب شما جا نمی‌شود، به‌خصوص اگر مثلاً یک شلوار جین تنگ یا کت و شلوار بپوشید. قرار نیست این کیس را در جیب خود فرو کنید و فراموشش کنید. این طراحی لزوماً چیزی نیست که من معمولاً دنبالش می‌روم، زیرا من یک چیز کوچک‌تر را ترجیح می دهم، اما به طور کلی سبک خود کیس خوب است.

این قاب دارای عمر باتری زیاد Creative Outlier Pro است که به شما امکان پخش تا 60 ساعت با خاموش بودن ANC را می دهد که این میزان با روشن بودن ANC به 40 ساعت کاهش می یابد. به طور کلی، این موضوع سطح Creative Outlier Pro را از نظر عمر باتری بالاتر می‌برد. هدفون‌های مشابه، مانند هدفون های بی‌سیم Beats Powerbeats 4 حدود 15 ساعت پخش را ارائه می‌کنند، اما قیمتی نزدیک به 60 تا 70 دلار بیشتر دارند. مجموعه مشابه دیگر، هدفون های JVC HA-XC90T هستند که دوباره حدود 60 تا 70 دلار قیمت بیشتری دارند و حداکثر 15 ساعت پخش را ارائه می دهند.

این بدان معنی است که به طور کلی، با در نظر گرفتن هزینه هدفون های Creative Outlier Pro (که در زمان بررسی با قیمت حدود 90 دلار به فروش می رسد)، شما به راحتی یکی از بهترین هدفون ها را از نظر عمر باتری در مقابل هزینه آن دریافت خواهید کرد، که این میزان تقریبا غیرقابل مقایسه با اکثر هدفون های مشابه با قیمت مشابه می باشد.

هدفون Creative Outlier Pro
هدفون Creative Outlier Pro

می‌توانید به هدفون های Lypertek PurePlay Z3 2.0 نگاهی بیندازید که با قیمتی مشابه به فروش می‌رسند، اما ۱۰ ساعت زمان پخش دارند (اگرچه تا ۸۰ ساعت از کیف حمل شارژ با آن‌ها شارژ خواهید شد). اما به طور کلی، عمر باتری Creative Outlier Pro یکی از بهترین ویژگی های آن است و آن را از سایر هدفون ها در این قیمت متمایز می کند.

با عمر باتری قابل توجهی که این هدفون ارائه می دهد، قطعا انتظار دارید زمان شارژ باتری نیز با آن برابر باشد.  در واقع، بسته به اینکه از اتصال سیمی یا بی سیم استفاده می کنید، Creative Outlier Pro بین دو تا سه ساعت طول می کشد تا به شارژ کامل برسد. مانند بسیاری از هدفون ها، عملکرد شارژ سریع دارد که با شارژ سریع 10 دقیقه ای حدود دو ساعت می توانید از آن استفاده کنید. 

قابلیت اتصال و کدک های هدفون Creative Outlier Pro

Creative Outlier Pro از بلوتوث 5.2 استفاده می کند که جفت شدن سریع بین هدفون ها و دستگاه شما را امکان پذیر می کند. به محض باز کردن کیف حمل Creative Outlier Pro، به طور خودکار به دستگاه متصل قبلی یا هر دستگاهی که قبلاً متصل شده و به دنبال جفت شدن است و تقریباً فوراً این کار را انجام می دهد، دوباره وصل می شود. و پس از جفت شدن، اتصال Creative Outlier Pro قوی باقی می ماند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگرچه هدفون های Creative Outlier Pro از بلوتوث 5.2 استفاده می‌کنند، اما از پشتیبانی چند نقطه‌ای برخوردار نیستند، به این معنی که شما می‌توانید هر بار فقط به یک دستگاه متصل شوید. این یک نقص بزرگ نیست، و چیزی نیست که اکثر مردم از نظر ویژگی‌ها آن را لازم داشته باشند، اما به طور کلی شایان ذکر است.

هدفون Creative Outlier Pro
هدفون Creative Outlier Pro

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هدفون های Creative Outlier Pro از کدک های بلوتوث SBC و AAC استفاده می کنند. اینها کدک های بلوتوث صوتی استانداردی هستند که انتظار دارید تقریباً با هر مجموعه ای از هدفون های بی سیم پیدا کنید. کسانی که به دنبال کیفیت پخش صوتی بالاتر هستند، متوجه تفاوت آن ها با کدک هایی مانند aptX یا aptX Adaptive خواهند شد. این دو کدک صوتی جریانی با وضوح بالاتر و کارایی بهتر در نرخ بیت پایین‌تر ارائه می‌دهند، اما در کل، کدک‌های صوتی بلوتوث SBC و AAC به خوبی کار می‌کنند و موسیقی ما را با وضوح پخش می‌کنند.

کاربران قدیمی Creative Outlier متوجه از دست دادن aptX از نسخه‌های قبلی مانند Outlier Air V2 می‌شوند و با در نظر گرفتن این‌ نکته که این هدفون ها نسخه Pro هستند، به نظر می رسد که کدک های بلوتوث پیشرفته تری باید در دسترس برای آن ها باشد.

کیفیت صدای هدفون Creative Outlier و ANC

بنابراین، به این سوال بزرگ می رسیم: کیفیت صدای این هدفون های بی سیم Creative Outlier Pro چگونه هستند؟

از استفاده های قبلی از هدفون های Creative می دانیم که انتظار صدای خوب و متعادل و پر از صداهای غنی را از این هدفون داریم. و نکات مثبت Creative Outlier هیچ تفاوتی با این ندارند. صحنه کلی صدا روشن و جادار است، و باس به خوبی قرار گرفته است اما اغراق آمیز نیست. و همچنین مابقی موارد تجربه شنیداری را مختل نمی کنند.

هدفون Creative Outlier Pro
هدفون Creative Outlier Pro

یکی از مواردی که ممکن است به آن توجه داشته باشید این است که تریبل و سطح بالایی ممکن است گاهی کمی کوتاه باشند. همیشه آنطور که ممکن است به وضوح بیان نمی شود، اما هنگام گوش دادن به آهنگ هایی با بخش های هورن سریع پانچ یا موسیقی رقص با سرعت بالا، آن را خیلی آزاردهنده ندیدیم. از طریق یک میان رده با فضای کافی برای تک تک سازها و سایر جنبه های میان رده در این هدفون متعادل می شود تا بدون مشکل بدرخشند.

با این حال، اگر صدا را افزایش دهید، شروع به تجربه کمی  صداهای ناهنجار می کنید. با این حال، با توجه به این که این کار صدای آن را بسیار بلند می کند، بعید است که برای هر دوره ای از طریق Creative Outlier Pro در این سطح صدا به موسیقی یا سایر منابع صوتی گوش دهید.

کیفیت صدای کلی این هدفون ها خوب است، اگرچه نمایه صدا احتمالاً برای همه مناسب نخواهد بود. آن را به سمت باسیتر از چیزها تنظیم شده است، بنابراین اگر شما به دنبال چیزی با صدای طبیعی و متعادل، شما احتمالا باید به دنبال چیز  دیگری باشید. چیزی که ما متوجه شده ایم این است که تعادل هدفون های Creative Outlier Pro برای گفتار خوب است. من هنگام استفاده از هدفون به چندین پادکست گوش دادم، و همه آنها تمیز و دقیق به نظر می رسیدند، هر کلمه ای با دقت عالی وارد می شد و گوش دادن به آنها را لذت بخش می کرد.

البته، کار دیگری که می توانید انجام دهید (که می توانید در ادامه ی مقاله بیشتر در مورد آن مطالعه کنید) این است که برنامه Creative SXFI را فعال کنید، اما همانطور که خواهید خواند، این برنامه فقط برای صدای ذخیره شده محلی در دسترس است و با سرویس های پخش صدا کار نمی کند. . علاوه بر این، اگر از صدای Creative Outlier Pro ناراضی هستید، می توانید از برنامه Creative companion برای تغییر تنظیمات EQ در این هدفون استفاده کنید.

Creative Outlier Pro ANC

حذف نویز فعال یک ویژگی مهم است و حذف نویز فعال در هدفون Creative Outlier Pro بسیار عالی است. وقتی قیمتی را که این هدفون‌ها به فروش می‌رسانند و برخی دیگر از گزینه‌های موجود در بازار را در این نقطه قیمت در نظر می‌گیرید، باید بگویید که Creative Outlier Pro ویژگی های بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

آزمایش Creative Outlier Pro ANC در مقابل ویدیوی نویز سفید خطوط هوایی نشان می‌دهد که نسبت خوبی از نویز را مسدود می‌کند. همیشه مقداری نشتی نویز وجود خواهد داشت زیرا صدای بسیار بلندی دارد، اما در مقابل اکثر صداهای روزمره که با آنها مواجه می شوید، Outlier Pro ANC از این وقفه ها در هنگام تلاش برای تمرکز جلوگیری می کند و حالت نویز محیط کار مناسبی را انجام می دهد. من شخصاً طرفدار حالت های نویز محیطی نیستم، صرف نظر از اینکه چقدر خوب هستند. اما اگر به یک حالت نویز محیطی نیاز دارید، این هدفون ها با حداقل بازخورد کاملاً خوب کار می کند.

Creative Outlier Pro EQ را سفارشی کنید و SFXI 3D Audio را نیز امتحان کنید

برنامه Creative برای هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است. هنگامی که برنامه همراه را دانلود و نصب کردید، می توانید یک EQ سفارشی متناسب با ترجیحات گوش دادن خود ایجاد کنید یا یکی از بسیاری از گزینه های EQ یکپارچه را انتخاب کنید. جالب اینجاست که شما همچنین تنظیمات EQ را برای بازی‌های محبوبی مانند League of Legends، Overwatch و Rocket League یا EQ‌های عمومی‌تر متمرکز بر بازی برای MOBA، FPS، RPG و غیره خواهید یافت. مطمئنا این یک ویژگی خوب و کارآمد است.

برنامه Creative تنظیمات ANC ترکیبی را در خود جای داده است که می‌توانید برای تغییر دستی قدرت حذف نویز فعال، از سطح یک برای حداقل ANC به سطح پنج برای حداکثر قدرت استفاده کنید. همچنین می توانید سطح حالت محیطی را در تنظیمات حذف نویز فعال تنظیم کنید. حالت محیطی اجازه می دهد تا نویز از میکروفون ها عبور کند و هنگام استفاده از هدفون، شما را با محیط اطراف خود در تماس نگه می دارد. سطح حالت محیطی را نیز می توان از حداقل سطح یک تا حداکثر سطح پنج در هدفون تنظیم کرد.

همچنین در برنامه همراه Creative Outlier Pro، گزینه ای برای سفارشی کردن کنترل های لمسی پیدا خواهید کرد. طیف وسیعی از گزینه های مختلف وجود دارد که می توانید بین دو پرس، سه پرس، پرس های طولانی مدت و غیره انتخاب کنید. Creative Outlier Pro همچنین گزینه ای برای حالت Low Latency Mode دارد که تأخیر زمانی انتقال بلوتوث را برای صدا و تصویر همگام شده کاهش می دهد. اگر در حال تماشای چیزی در سرویس پخش ویدیو هستید و صدا به درستی با ویدیو همگام سازی نمی شود، این گزینه برای شما مفید است.

آخرین چیزی که در هدفون Creative Outlier Pro باید به آن توجه کرد این است که می‌توانید از SXFI، تجربه صوتی فضایی یکپارچه Creative که صدای سه بعدی را ارائه می‌کند نیز استفاده کنید. با این حال، ادغام با سرویس های پخش موسیقی مانند Spotify یا Apple Music یا YouTube و غیره در این حالت کار نمی کند. تنها فایل‌هایی که می‌توانید با SXFI (یک برنامه جداگانه برای Creative App، موجود برای iOS و Android) استفاده کنید، فایل‌های موسیقی محلی هستند که در دستگاه شما دانلود می‌شوند. در حال حاضر این ویژگی می تواند برای کسانی که به جای دانلود مجموعه موسیقی در دستگاه خود، به شدت به همه برنامه های پخش موسیقی به صورت آنلاین متکی هستند، تبدیل به یک مشکل شود.

هنگامی که این ویژگی راه اندازی می شود، کیفیت صدا را تغییر می دهد و مطمئناً می تواند کیفیت صدایی را که تجربه می کنید افزایش دهد.

آیا باید ایرپادهای Creative Outlier Pro بخرید؟

بهتر است به این سوال بپردازیم که آیا هدفون‌های بی‌سیم Creative Outlier Pro با ANC هیبریدی ارزش پولی را دارند که به سختی به دست آورده‌اید؟

Creative Outlier Pro در حال حاضر با قیمت 89.99 دلار به فروش می رسد و مطمعنا با این پول، نمی توانید برای یافتن ANC بهتر تلاش کنید. حذف فعال نویز در این هدفون ها نسبت به قیمت آن ها استثنایی است و بسیاری از رقبای گران قیمت خود را در این حیطه شکست می دهند.

یکی دیگر از نکات مثبت و مهم برای هدفون های Outlier Pro عمر باتری آن ها است. زمان 15 ساعتی پخش که از هدفون ها دریافت می کنید استثنایی است و البته این مورد در مقایسه با هدفون های دیگر با این قیمت و گزینه های دیگر که هزینه بسیار بیشتری دارند،بسیار شگفت انگیز است. وقتی اضافه شدن کیف حمل، که ساعت‌های دیگری را به زمان پخش موسیقی اضافه می کند و ویژگی هایی از جمله شارژ بی‌سیم، مقاومت در برابر آب IPX5 و صدای عالی را در نظر بگیرید، واضح است که Creative مجموعه درخشان دیگری از هدفون ‌های بی‌سیم را ارائه کرده است. بنابراین، آیا هدفون های Creative Outlier Pro ارزش 90 دلاری را دارند که در حال حاضر برای قیمت آن در نظر گرفته شده است؟ 

به نظر من پاسخ این سوال، کاملا بله است.

امیدواریم مواردی را که در این مقاله توصیه و بحث کرده ایم مورد پسند شما قرار گیرد! و شما را در زمینه ی بررسی و مقایسه و تصمیم به خرید این هدفون ها راهنمایی کند.
در حال حاضر شما خصوصیات مهم هدفون های Creative Outlier Pro را می دانید و زمان آن رسیده است که تصمیم خود را با توجه به نیاز ها و علایق خود در زمینه ی خرید یا عدم خرید آن ها بگیرید.

منبع : makeuseof

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس