مهمترین خبرهای ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

91
0
مهمترین خبرهای ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

توضیح شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت ها

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: شرایط و قوانین انتخابات ریاست‌جمهوری با مجلس شورای اسلامی متفاوت است. اگر کسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری احراز صلاحیت نشد، به این معنا نیست که در انتخابات مجلس ردصلاحیت شود. درباره هر فردی برای هر انتخاباتی و در هر دوره‌ای براساس قانون عمل می‌کند.

احتمال تعطیلی مجدد ادارات به دلیل گرما

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا امکان تعطیلی مجدد ادارات به دلیل گرما وجود دارد؟ گفت: بله اگر دمای هوا از دامنه مشخصی بالاتر رود، به طوری که برای سلامت مردم مخاطره آمیز باشد، باز هم پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد بود. به همه مراکز درمانی به رغم تعطیلی این سه روز برای پذیرش بیماران به ویژه بیماران گرما زده آماده باش دادیم.

طالبان به جای ۸۵۰ میلیون لیتر، فقط ۱۵ میلیون لیتر آب رها کرده

مهمترین خبرهای ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: با وجودی که حاکمان افغانستان از قبول داشتن معاهده رهاسازی آب هریرود حرف می زنند اما در عمل به جای ۸۵۰ میلیون لیتر فقط ۱۵ میلیون لیتر آب رها شده است.

گشت ارشاد با قدرت کارش را شروع کند

طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به نظر من گشت ارشاد حتما بدون هیچ واهمه‌ای از خارج و یا از گفته‌های دیگران، باید کارش را شروع بکند. مسائل حل می‌شوند بدون اینکه جریمه مالی بخواهند بکنند. کسبه‌ها مجوزشان دست دولت است. ادارات وجودشان وابسته به دولت است و اگر حرفی بهشان بزنند باید اطاعت بکنند و الا کنارشون بگذارند و مجوزشان را لغو بکنند.

ضارب امر به معروف در شیراز از نیروهای فراجا است

سخنگوی پلیس گفت: با دستور فرمانده کل انتظامی کشور پرونده حمله به آمر به معروف در نارنجستان جهت بررسی تخلفات در اختیار بازرسی کل فراجا قرار خواهد گرفت. بر اساس اخبار، ضاب امر به معروف در شیراز از نیروهای فراجا است و به غیر از تشکیل پرونده قضایی برای وی، کمیسیون تخلفات بازرسی فراجا هم برای رسیدگی به اقدام وی تشکیل شده است.

توضیح وزیر کشور درباره ماجرای معاون سیاسی

وزیر کشور گفت: در خصوص معاون سیاسی وزارت کشور دولت به دنبال حداکثر تفاهم با مجلس است، در چارچوب حداکثر تفاهم با قوت حرکت می‌کنیم نمی‌خواهیم به این هماهنگی‌ها بین قوا خدشه‌ای وارد شود.

اولین توضیح عادل فردوسی‌پور درباره تعطیلی برنامه نود پس از ۴ سال

مهمترین خبرهای ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

عادل فردوسی پور گفت: شنبه ۲۴ اسفند دفاعیه دکتری را انجام دادم و خوشحال و خندان رفتم. مهمان برنامه آخر سال ما مهران مدیری بود و هفته قبل آن هم جشنواره برنامه‌های سیما بود که داوران آن مدیران رده‌بالای صداوسیما بودند. خیلی برنامه‌های کلاس A هم قرار داشتند. یک بخش نظرخواهی مردمی بود و نود با اختلاف زیاد اول شد. بخش رای مدیران رده‌بالای سازمان هم بین تمام برنامه‌ها نود را انتخاب کردند و من دو جایزه گرفتم که آنجا یک نطق انتقادی هم داشتم. روز یکشنبه به شبکه سه رفتم و جلسه گذاشتیم. همان جا گفتند نود تعطیل شده و فردا برنامه نداری. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه.

شناسایی تصاویر کشف حجاب توسط اطلاعات سپاه

دادگستری کل استان قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پیرو بند ۱۵ مصوبات ستاد عفاف و حجاب تصاویر کشف حجاب ۱۲۳ نفر توسط سیستم‌های هوشمند و گزارشات مردمی در سطح معابر عمومی استان قزوین ثبت شده است. مستندات شناسایی مابقی افراد از قبیل تصاویر برگرفته از دوربین‌های سطح شهر و یا تصاویر ارسالی مردم در اختیار سازمان اطلاعات سپاه بوده که پس از شناسایی نتیجه آن اعلام و پرونده قضایی جهت احضار و تعقیب کیفری تشکیل خواهد شد.

سخنگوی دولت: نتیجه‌ حرف روحانی ۱۰ سال بعد در اغتشاشات دیده شد

سخنگوی دولت در بخشی از نشست سیاسی دانشجویان «طرح ولایت» دانشگاه شهید بهشتی، گفت: ۱۰ سال پیش رئیس جمهور وقت اعلام می‌کند دولت مسئول بهشت و جهنم مردم نیست؛ نتیجه این نگاه در ذهن دولتمرد هشت تا ۱۰ سال بعد در کف خیابان‌ها و در اغتشاشات دیده می‌شود.

سخنگوی دولت: آدرس اشتباه تورم از «آیت الله گوگل» نگیرید

سخنگوی دولت در نشست سیاسی دانشجویان طرح ولایت در دانشگاه شهید بهشتی گفت: هر کسی گفته شاخص‌ها نشان می‌دهد افزایش تورم خواهیم داشت یا اقتصاد بلد نیست یا دروغگوست. آدرس اشتباه از «آیت الله گوگل» نگیرید.

آغاز جمع‌آوری فضای بیرونی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در مشهد

مهمترین خبرهای ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

از روز گذشته جمع‌آوری فضای بیرونی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها آغاز شده و تاکنون فضای بیرونی ۱۱۰ واحد جمع‌آوری شده است.رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد گفت: من زمانی می‌توانم پاسخگو باشم که دستورالعمل و جلسه مشخصی باشد و اطلاع خاصی به من داده شود اما من نیز مانند یک فرد عادی هستم و نمی‌دانم جریان چیست. اطلاعات کلی را شنیدم و اعضا بیان می‌کنند که در حال جمع‌آوری فضای بیرونی هستند.

آزمایش ادغام کارت های سوخت با کارت های بانکی آغاز شد

جواد اوجی، وزیر نفت گفت: ادغام کارت های سوخت با کارت های بانکی به صورت پایلوت در یکی از جایگاه های پمپ بنزین در حال آزمایش است.وی در جواب اینکه آیا این اقدام تاثیری در قیمت بنزین دارد یا نه گفت: در قیمت بنزین تاثیری ندارد و کار برای مردم راحت و تسهیل می کند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس