شرکت هواوی در تلاش است تا سرعت شبکه 5.5G را به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برساند

24
0
سرعت شبکه 5.5G را به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه

غول بزرگ فناوری، شرکت هواوی، در تاریخ 18 ژوئیه رویداد بزرگ خود را تحت عنوان Win-Win Innovation Week برگزار کرد و در این رویداد از برنامه‌های خود برای توسعه شبکه 5.5G گفت. Wang Tao ، مدیر اجرایی هواوی و مدیر کمیته مدیریت کسب و کار گفت که توسعه فناوری 5.5G باعث می شود تا مردم ارتباطات بسیار سریعتری را در دنیای مجازی با یکدیگر داشته باشند‌ و به سمت تعامل بی‌درنگ با دنیای مجازی حرکت کنند و از سرعت بالای ۱۰ گیگابیت بر ثانیه بهره مند شوند. سرعت شبکه 5.5G را به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می خواهند برسانند.

فناوری 5.5G نه‌تنها طیف وسیعی از امواج را پوشش می دهد بلکه بازدهی بسیار بالایی نیز خواهد داشت و باعث ایجاد تحول بزرگی در بخش کسب‌وکارها خواهد شد،کسب و کار 5.5G فراتر از ارتباطات است و سناریوهای تجاری خلاقانه را امکان پذیر می کند. و در ادامه ما شاهد ظهور کسب‌وکارهای نوآورانه جدید خواهیم بود‌.

هواوی ادعا کرده است که فناوری 5.5G باید در شش بخش باعث ایجاد تغییراتی شود

سرعت شبکه 5.5G را به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه
سرعت شبکه 5.5G را به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه

Wang Tao و Gao Quanzhong بیان کرده اند که این 6 بخش شامل بازسازی طیفی، بهبود uplink، ارتقا فناوری اینترنت اشیا، یکپارچکی synaesthesia، بهبود در شبکه خودران L4 و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. از طرفی، ظرفیت این شبکه باید تا ۱۰ برابر افزایش یابد و دقت آن در مقیاس سانتی‌متر دقیق باشد.

مدیر هواوی و رئیس موسسه Xu Wenwei اشاره کردند که فناوری 5.5G درواقع نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم خواهد بود و به همین دلیل که بر پایه شبکه 5G شکل خواهد گرفت لازم خواهد بود که با همه دستگاه‌های 5G سازگار باشد. همچنین، این فناوری باید قادر به استفاده از باند فرکانسی زیر ۱۰۰ هرتز باشد و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی در این بخش داشته باشد. این فناوری همچنین تمرکز خود را روی توسعه عمودی صنایع خواهد گذاشت تا دریچه های تازه ای به روی این صنعت گشوده شود.

ژانگ پینگ، یکی از اساتید آکادمی مهندسی چین و رئیس موسسه نوآوری Zhongguancun، گفت که 5.5G اساسا بر گسترش vertical industries تمرکز دارد و قابلیت‌های این شبکه نیز می‌تواند به این صنعت کمک بیشتری کند. هواوی به طور قابل توجهی در راستای توسعه 5.5G تلاش می کند و در تلاش است تا این استاندارد را محبوب کند. به علاوه که این شرکت در این زمینه از همتایان غربی خود بسیار جلوتر است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس