مهمترین خبرهای ۱۶ تیر ۱۴۰۲

116
0
مهمترین خبرهای ۱۶ تیر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱۶ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱۶ تیر ۱۴۰۲

ادعای آمریکا: سپاه یک کشتی تجاری را توقیف کرد

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد یک کشتی تجاری توسط سپاه پاسداران ایران در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس توقیف شده است. نیروی دریایی آمریکا گفت که این کشتی احتمالاً در فعالیت‌های قاچاق دست داشته است.

ادعای اتحادیه اروپا: ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه گسترش یافته

مهمترین خبرهای ۱۶ تیر ۱۴۰۲

اولوف اسکوگ نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد به ابراز نگرانی درباره ادعای مشارکت نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین پرداخت و مدعی شد که ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه «نه تنها متوقف نشده که گسترش یافته است»

تردز نیامده فیلتر شد

اپلیکیشن اینستاگرام تردز (Instagram Threads) از سوی شرکت متا منتشر شد اما برای کاربران ایرانی از همین ابتدا فیلتر است.

وزیر نفت با وزیر انرژی عربستان دیدار کرد

وزارت نفت اعلام کرد: وزیر نفت ایران و وزیر انرژی عربستان طی دیدار و مذاکراتی فشرده و طولانی در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین درباره وضع بازار نفت و سرمایه‌گذاری در این صنعت گفت‌وگو کردند.

اطلاعیه سازمان بنادر درباره نفتکش «ریچموند ویجر»

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: نفتکش ریچموند ویجر با پرچم باهاما پس از برخورد با شناور ایرانی با ۷ نفر خدمه، بدون توجه به قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی و هشدارها و اخطارهای ناو نیروی دریایی ارتش با تغییر مسیر خود، وارد آب‌های عمان و متواری شد. بر اثر این سانحه، شناور ایرانی از پاشنه دچار آب‌گرفتگی و ۵ نفر از خدمه آن شناور دچار مصدومیت شدید شدند.پس از صدور حکم قضایی، توقیف نفتکش متخلف به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان ضابط قضایی در دستور کار قرار گرفت.

ممانعت از حضور خاتمی برای خواندن خطبه عقد دختر شمخانی

جواد امام گفت: دختر آقای شمخانی خودشان علاقه‌مند بودند و اصرار داشتند تا خطبه عقدشان توسط آقای خاتمی جاری شود. آقای شمخانی هم از ایشان درخواست کرده بودند تا به مراسم‌شان رفته و در آنجا خطبه عقد جاری شود. اما متأسفانه قبل از آن اطلاع داده بودند که به صلاح نیست و ماشینی که فرستاده بودند و قرار بود تا ایشان را از منزل به سمت مجلس عقد دختر آقای شمخانی ببرد نیز نروند.

مرگ دردناک مرد میانسال در برخورد با قطار مترو در تهران

مرد ۶۰ساله یک جفت کفش نو خریده و در ایستگاه کنار سکو ایستاده بود تا قطار برسد اما به‌دلیل ازدحام شدید ناگهان جعبه کفشی که در دست داشت از دستش روی ریل افتاد. پس از این اتفاق مرد میانسال به جای اینکه از مأموران مستقر در مترو کمک بخواهد، خودش برای برداشتن کفش از روی ریل اقدام کرد که ناگهان قطار رسید و با مرد میانسال برخورد کرد.

وزیر کشور: حتی کودکان هم در ایران به مسایل سیاسی آگاهی دارند

مهمترین خبرهای ۱۶ تیر ۱۴۰۲

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: حتی کودکان هم در ایران به مسایل سیاسی آگاهی دارند. این موضوع برای جمهوری اسلامی یک نقطه مثبت است که مردم به سیاست فکر کنند، برخی این نظر را دارند که مردم ایران در حوزه سیاست، جزو آگاه ترین ها در جهان هستند.

حضور رئیسی در «تردز» همزمان با فیلترینگ این شبکه اجتماعی

درحالیکه تردز تنها چندین ساعت پس از شروع به کار، در ایران فیلتر شد، اکانت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در همان روز نخست در این شبکه اجتماعی راه اندازی شد.

احضار کاردار سفارت انگلیس به وزارت خارجه

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به ادامه اقدامات و اظهارات مخرب و مداخله جویانه انگلیس، خانم الیزابت مارش کاردار سفارت انگلیس در تهران در غیاب سفیر، پنج‌شنبه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

تغییر قانون عمره: زنان می‌توانند بدون ولی مرد به عمره بروند

پس از پایان مناسک حج، عربستان صدور روادید عمره را در حالی از سرگرفته که با هدف تسهیل و جذب حداکثری زائران از جمله زنان، در برخی قوانین بازنگری کرده است. بر اساس قوانین بازنگری‌شده عمره، اکنون زنان می‌توانند بدون ولی مرد (مُحرِم) به عمره بروند. علاوه‌بر این، مقررات جدید به عمره‌گزاران اجازه می‌دهد تا با تنوع فرهنگی عربستان آشنا شوند و در کنار تجربیات مذهبی و فرهنگی، از مکان‌های گردشگردی این کشور دیدن کنند.

حکم اعدام دو تن از عاملان حمله به حرم شاهچراغ تأیید شد‌

مهمترین خبرهای ۱۶ تیر ۱۴۰۲

پس از قطعیت احکام مجازات اعدام ۲ تن از عاملین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، رئیس کل دادگستری استان فارس از اجرای این حکم در آینده نزدیک خبر داد.

تایید حکم ۱۰ سال تبعید و ۶ سال حبس سهند نورمحمدزاده

وکیل سهند نورمحمدزاده گفت: هنوز حکم را دقیق به ما نداده‌اند، ولی قطعا درخواست اعاده دادرسی و اعمال مواد ۴۷۷ و ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری خواهیم کرد. برای ما غیرقابل باور است که یک شعبه دیوانعالی کشور، در یک پرونده و یک موضوع، ظرف ۲ سه ماه، دو حکم متفاوت صادر کرده است.

وزیر ارشاد: ما با روسیه برای ساخت نظم جدید بین‌المللی همراه هستیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه “تمدن غربی رو به افول است” گفت: ملت‌های ایران و روسیه در شکل‌گیری نظم نوین بین‌المللی بر پایه احترام متقابل، شکوفایی ارزش‌های انسانی، آزادی بیان و پرهیز از هرگونه سلطه‌پذیری نقش مهمی دارند.

تایید بازگشت رئیس واگنر به روسیه

مهمترین خبرهای ۱۶ تیر ۱۴۰۲

رئیس‌جمهور بلاروس تایید کرد رئیس گروه نظامی واگنر به روسیه بازگشته و در سن پترزبورگ حضور دارد. پیش‌تر «فونتانکا» سایت خبری معتبر در سن پترزبورگ گزارش داد «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر که ماه گذشته میلادی در پی شورش مسلحانه علیه ساختار نظامی روسیه به بلاروس رفته بود، به روسیه بازگشته تا سلاح‌های خود از جمله یک اسلحه دستی شخصی‌سازی شده را جمع‌آوری کند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس