کروم‌ بوک‌ های گیمینگ روی سرویس‌های ابری مانند Stadia و GeForce Now تمرکز خواهند کرد.

103
0
کروم‌ بوک های گیمینگ

موج اول کروم‌ بوک‌ های گیمینگ تأکید زیادی بر سرویس های بازی ابری مانند Google Stadia و Nvidia GeForce Now خواهند داشت.

به طور سنتی، هنگام خرید رایانه ای برای بازی، می خواهید رایانه ای بخرید که دارای ویندوز باشد تا کتابخانه بازی موجود خود را به حداکثر برسانید. در همین حال، کروم‌بوک ها حتی در نظر گرفته نمی‌شوند، مگر اینکه تنها بازی هایی که می‌خواهید بازی کنید برای اندروید ساخته شده باشند.

در سال های اخیر، با به وجود آمدن سرویس های بازی ابری مانند Google Stadia و GeForce Now، کروم‌بوک ها به ماشین های بازی شگفت‌آوری تبدیل شده‌اند. به لطف در دسترس بودن Steam در کروم‌بوک های سطح بالا، این تعادل حتی بیشتر تغییر می‌کند.

در اوایل سال جاری، ما برای اولین بار گزارش دادیم که برخی از شرکای OEM Google – از جمله احتمالا HP و Lenovo – روی کروم‌بوک های گیمینگ کار می‌کنند، با صفحه‌کلیدهای RGB، که نشانه واقعی یک دستگاه برای «گیمرها» است. اکنون جزئیات اضافی در مورد اینکه چه چیزی این Chromebook های بازی را از دستگاه ChromeOS معمولی شما متمایز می کند، داریم.

در چند ماه گذشته، گوگل تلاش زیادی کرده است تا مطمئن شود سازندگان کروم‌بوک می توانند یک مدل خاص را به عنوان «دستگاه بازی ابری» علامت گذاری کنند. اگر این مورد فعال باشد، چیزهای زیادی در مورد تجربه ChromeOS تغییر خواهد کرد.

برای شروع، فهرستی متفاوت از برنامه های از پیش نصب شده را خواهید دید. این کروم‌بوک ها با پیوستن به مجموعه معمول برنامه های Google، همراه با برنامه ای برای «پلتفرم بازی ابری» عرضه می‌شوند. ما موفق شدیم تأیید کنیم که این برنامه میانبری برای Nvidia GeForce Now است که در سال 2020 پشتیبانی رسمی از ChromeOS را دریافت کرد. GeForce Now حتی یکی از برنامه های آغازینی خواهد بود که به نوار پایین ChromeOS شما پین می‌شود.

این موقعیت جسورانه برای GeForce Now به عنوان یک سرویس شخص ثالث است، به خصوص که گوگل پلتفرم بازی ابری خود، Stadia را اجرا می کند. با توجه به این نکته، Stadia که از سال گذشته روی Chromebook‌ ها از قبل نصب شده است، یک برنامه پین‌شده در آن Chromebook های بازی نیز خواهد بود.

به‌علاوه، هنگام راه‌اندازی کروم‌ بوک‌ های گیمینگ، در پایان مراحل راه‌اندازی، صفحه‌ای متفاوت خواهید دید. در اینجا، به همراه یک گرافیک جدید از یک کنترلر بازی، تشویق می‌شوید «برای شروع بازی آماده شوید». اما جالب تر، توضیح جدیدی درباره استفاده از برنامه Explore ChromeOS برای یافتن بازی هایی برای بازی کردن است.

برای شروع بازی، پس از راه‌اندازی، برنامه Explore را باز کنید. از آنجا به صد ها بازی دسترسی داشته باشید، پیشنهادات بازی را ببینید و یک تجربه بازی همه جانبه را دریافت کنید.

امروزه، Explore با نکات و ترفندهای مفید در مورد دستگاه جدید شما، به سادگی به عنوان دروازه ای برای شروع کار با ChromeOS برای اولین بار عمل می کند. Explore همچنین میزبان انواع «هدیه‌ها» است که به خریداران اخیر Chromebook اجازه می‌دهد در برنامه ها و بازی های محبوب صرفه جویی کنند.

بر اساس متن بالا، به نظر می رسد که برنامه Explore ChromeOS یک تجربه بازی همه جانبه را به دست خواهد آورد، اگرچه تصور اینکه در این مرحله چگونه به نظر می رسد دشوار است.

راه‌انداز ChromeOS بازی هایی را که برای بازی از طریق سرویس هایی مانند Stadia و احتمالاً GeForce Now در دسترس هستند، به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد این یک کاندیدای اصلی برای این ویژگی است که فقط در این کروم‌بوک های مخصوص بازی ابری در دسترس است. اما خوشبختانه اینطور نخواهد بود و به همه دارندگان Chromebook اجازه می‌دهد از دسترسی آسان تر به بازی ها لذت ببرند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس