مهمترین خبرهای ۱۹ تیر ۱۴۰۲

71
0
مهمترین خبرهای ۱۹ تیر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱۹ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱۹ تیر ۱۴۰۲

قطعی چند روزه آب در زاهدان

در چند روز گذشته قطعی‌های مکرر آب در شهر زاهدان سبب بروز مشکلات عدیده و نارضایتی‌ها و گلایه‌هایی از جانب مردم شده است. یکی از ساکنان خیابان نصر زیبا شهر می‌گوید: قطعی مکرر آب امان مان را بریده است، حتی با پمپ هم آب نداریم، گا‌ها از صبح تا شب آب نداریم. یکی از ساکنان خیابان دانشگاه زاهدان نیز گفت: در این گرمای هوا کولر‌های آبی هم کار نمیکند مجبوریم در ایستگاه‌های مختلف آب در صف‌های طویل ساعت‌ها بمانیم تا آب مورد نیاز برای مصرف روزانه خود را فراهم کنیم.

ثبت احوال: دارندگان برخی اسم و فامیل‌ها باید نام خود را تغییر دهند

انتخاب نامهایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌گردد و همچنین عناوین و القاب و نامهای زننده و مستهجن یا نامتناسب با جنس ممنوع است. تشخیص نامهای ممنوع با شورایعالی ثبت احوال است و این شورا نمونه‌های آن را تعیین و به سازمان اعلام می‌کند. عبدالعزی، سعید بهزاد، سرتیپ و سلطانعلی از جمله نام هایی هستند که بید تغییر کنند.

مصدومیت ۹ نفر به دلیل سقوط از تاب زنجیری در اصفهان

مهمترین خبرهای ۱۹ تیر ۱۴۰۲

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹ نفر در شهربازی پارک ناژوان بخاطر حادثه سقوط تاب زنجیری مصدوم شدند. وی افزود: ساعت ۱۸ و ۴۸ دقیقه عصر به‌دلیل بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی شهربازی پارک ناژوان ۹ نفر نوجوان حدود ۱۳ تا ۱۵ سال مصدوم شدند.

دیوان عدالت اداری حکم معاون رئیسی را باطل کرد

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال حکم “میثم لطیفی” رییس سازمان اداری استخدامی کشور داد؛ لطفی شهریور ۱۴۰۰ با حکم رییس‌جمهور به ریاست سازمان اداری و استخدامی منصوب شده بود. لطیفی در واکنش به حکم دیوان عدالت اداری درباره حضور اعضای هیات علمی در مناسب اجرایی تصریح کرد: دولت مردمی گرفتار حاشیه نخواهد شد. وی تصریح کرد: اجرای عدالت هزینه دارد. دولت مردمی گرفتار حاشیه نخواهد شد. قانون فصل الخطاب است. از مسیر قانونی پیگیری می‌کنیم.

دستیار وزیر خارجه: ایرانیان دارای طلا هم ثروتشان افزایش خواهد یافت

مهمترین خبرهای ۱۹ تیر ۱۴۰۲

سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه می گوید: به صحنه آمدن پولی با پشتوانه طلا توسط بریکس که مورد حمایت ۴۱ کشور با اقتصادهای بزرگ و تاثیرگذار است دلار و یورو را تضعیف خواهد کرد و به سود کشورهایی مانند ایران خواهد شد و دراین میان ایرانیان دارای طلا ثروتشان افزایش خواهد یافت. گفتنی است، روسیه روز گذشته اعلام کرد که گروه بریکس ارز جدیدی با پشتوانه طلا معرفی خواهد کرد.

ضرغامی مردم می‌گویند شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می‌گویند آقا شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است.

عقب‌نشینی شورای رقابت در مقابل مونتاژکاران؛ قیمت‌ها افزایش یافت

شورای رقابت در جلسه شماره ۵۸۴ خود که روز شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد، قیمت‌های جدید ۲۸ خودروی مونتاژی را اعلام کرد. این قیمت‌ها از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۲ لازم‌الاجراست و «عطف به ما سبق نمی‌شود.» فیدیلیتی از ۸۳۷ به ۹۹۰ میلیون رسید و دیگنیتی پرایم از ۹۶۹ میلیون به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون افزایش یافت.

عوارضی ۳۰۰ هزار تومانی آزادراه تهران -شمال؟

مهمترین خبرهای ۱۹ تیر ۱۴۰۲

هزینه عبور از قطعات یک و دو آزادراه تهران شمال که سازنده آن دولت و بنیاد مستضعفان هستند به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد که هزینه رفت و برگشت از این آزادراه با احتساب قطعه ۴ برای هر خودرو به بیش از ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد و قرار بر این است که گیت‌های عوارضی یکپارچه سازی شوند. محمود ملازینل، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های شرکت ساخت درباره نرخ عوارضی جدید باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران شمال اظهار داشت: تردد عمومی باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران شمال از روز گذشته برقرار شده، اما هنوز عوارضی برای باند دوم اعمال نشده و کمیته مربوطه نرخ پیشنهادی برای عوارضی باند رفت قطعه دوم (عوارضی به غیر از تونل البرز) را بررسی کرده و نرخ بررسی شده به صورت محرمانه برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شده، اما هنوز نرخ عوارضی از سوی وزیر راه تایید نشده است.

بازداشت شماری از متحصنان حجاب در مقابل قوه قضائیه

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از دادستان مؤمن و انقلابی کل کشور خواست تا هرچه سریع‌تر دستور آزادی متحصنان جلوی ساختمان قوه قضائیه را صادر کند. وی تأکید کرد: امروز برای همه این سوال است چرا کسی که کشف حجاب کرده آزادانه در جامعه می‌چرخد، اما یک مطالبه‌گری که خواسته اش بحق است، ولی روش مطالبه اش شاید جای بحث باشد براحتی بازداشت می‌شود؟! او خاطر نشان کرد: این روش برخورد با آمران به معروف و ناهیان منکر که همواره حامی نظام، انقلاب و رهبری بودند، مناسب نیست و سبب ناراحتی متدینان می‌شود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس