مهمترین خبرهای 14 خرداد 1402

57
0
مهمترین خبرهای 14 خرداد 1402

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 14 خرداد 1402 بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 14 خرداد 1402

لغو شناوری زمان شروع به کار ادارات در تهران

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی، بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ماه سال جاری، ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و قاعده شناوری ساعت شروع به کار در شهر تهران نیز لغو شد.

آرزو می‌کنند که نظام اسلامی نباشد؛ این می‌شود کفران نعمت

مهمترین خبرهای 14 خرداد 1402

سید محمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: ولایت فقیه و فقیه جامع‌الشرایط که حاکم نظام اسلامی است همه اینها جزو نعمت‌های معنوی خداوند برای مردم هستند. حسینی‌همدانی گفت: بعضی‌ها حرف‌هایی در فضای مجازی و این‌طرف و آن‌طرف می‌زنند و آرزو می‌کنند که نظام اسلامی نباشد، نظام غیر از نظام ولایت‌فقیه باشد، دنبال دموکراسی غربی و این‌جور مسائل هستند. این می‌شود کفران نعمت. سختی‌ها و مشکلات و مسائلی که سر جایش است آن‌ها را انکار نمی‌کنیم. مسیر را دارم می‌گویم؛ مسیری که دوران طاغوت طی شد و مسیری که الان طی می‌شود.

هشدار وزارت راه به افرادی که اطلاعات سکونت ندهند

ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی اظهار داشت: اطلاعات کاملا هوشمند به دست آمده‌ و اطلاعات دقیق سکونت و اقدامات ٧٣ میلیون نفر ایرانی در سامانه ثبت شده است و این هشدار می‌دهیم که اگر سرپرست خانوار در این سامانه نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نکنند، مشمول جرایم می‌شوند.

وزیر خارجه عربستان هفته آینده در تهران

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم به نقل از منابع سیاسی لبنانی اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان هفته آتی به ایران سفر خواهد کرد. این منابع که موثق توصیف شده اند بیان کردند که وی حامل پیام ملک سلمان، پادشاه عربستان به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است. منابع خبری اعلام کردند که این پیام درخصوص گسترش روابط میان دو کشور است.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه ۳ دهک اول به یک شرط

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ۱۳خرداد‌ماه و به‌منظور حمایت از خانوار‌های کم‌درآمد اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰درصد مبلغ یارانه، ۲۰درصد افزایش می‌یابد.

آخرین خبر‌ها از سیل گرمی و بیله سوار

مهمترین خبرهای 14 خرداد 1402

بارش باران و وقوع سیلاب شدید باعث وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و تأسیسات شهرستان گرمی و بیله سوار شده است. به گفته فرماندار بیله سوار سیل روز‌های اخیر حدود پنج هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی، حمل و نقل، تاسیسات زیربنایی و طرح‌های تولیدی این شهرستان خسارت وارد کرد.

توضیح ظریف در مورد جمله «خودمان انتخاب کردیم»

محمدجواد ظریف نوشت: چند سال پیش در برابر پرسشی سخت، پاسخ دادم: «خودمان انتخاب کردیم». بسیاری از آن سخن رنجیدند. او ادامه داد: نه تنها ما مردم بلکه نخبگان ما کدامیک را بیشتر نکوهش می‌کنند: آن‌ها که با آرزوی بازپس‌گرفتن سرزمین از دست رفته در قرارداد گلستان، بخش‌های بیشتری از سرزمین و حتی استقلال ایران را به باد دادند، یا آن‌ها که با قرارداد ترکمانچای دست‌کم قسمتی از سرزمین تازه از دست رفته را بازپس گرفتند؟ برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید «انتخاب کنیم» که آرزوهایمان را در چارچوب امکانات دنبال کنیم.

ائتلاف‌ جدید دریایی ایران با عربستان

مهمترین خبرهای 14 خرداد 1402

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از شکل‌گیری ائتلاف های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خبر داد و گفت: ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشور‌های منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق به‌زودی شکل می‌گیرد.

دیدار چندین باره رابرت مالی و سفیر ایران در سازمان ملل

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: دیپلمات‌ها و تحلیلگران می‌گویند که راب مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، چندین بار با امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل که پیش از اعزام به نیویورک در ماه سپتامبر، یکی از مقامات ارشد شورای عالی امنیت ملی بود، دیدار کرده است. تصور می‌شود که این گفتگو‌ها اولین تماس مستقیم بین مقامات آمریکایی و ایرانی از زمانی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بحران را در سال ۲۰۱۸ با خروج از برجام کلید زد.

تکنولوژی‌هایی آمده که سنین ما آرام آرام اصلا آنها را نمی‌فهمند

سید حسن خمینی گفت: تصدی مسئولیت‌های مختلف را باید به جوانان داد. یعنی فقط به عنوان یک موتور محرکه نباید از آنها استفاده کرد. به خصوص در دوره‌ای که تکنولوژی‌هایی جلو آمده که سنین ما آرام آرام اصلا آنها را نمی‌فهمند و مثلا باید چند جلسه توضیح برای آنها بگذارید که متوجه شوند هوش مصنوعی چیست، آنچه که یک جوان با آن زندگی می‌کند را ممکن است سنین بالاتر اصلا درکی از آن نداشته باشند.

صدور هشدار سفر به ایران توسط باکو

مهمترین خبرهای 14 خرداد 1402

جمهوری آذربایجان با صدور هشدار سفر به شهروندان خود توصیه کرد در سفر به ایران احتیاط کنند و فقط در صورت لزوم سفر کنند. باکو در هشدار مذکور در اشاره به حادثه حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران در ژانویه که با انگیزه شخصی انجام شد، آن را بار دیگر «اقدام تروریستی» خواند و همچنین با اشاره به محدود شدن نمایندگی دیپلماتیک این کشور در ایران (تعطیلی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در پی این حمله)، به شهروندانش توصیه کرد در صورت لزوم سفر به ایران، محتاط باشند.

محسن رضایی: اقتصاد ایران با دستور‌های اخیر رهبری ۲۰ سال جلو می‌افتد

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اگر مجلس، دولت و قوه قضاییه دست به دست هم دهند و تفویض اختیاری که رهبری به سران سه قوه داده‌اند، را مدنظر داشته باشند، ۲۰ سال اقتصاد کشور جلو کشیده می‌شود و تحولات بزرگی در ایران به وجود می‌آید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس