اپل ششمین نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 16، iPadOS 16 را راه اندازی کرد

22
0
iOS 16

اپل به مرحله ششم بتا رسیده است و نسخه ‌های جدید iOS 16 و iPadOS 16 را برای توسعه دهندگان برای آزمایش ارائه می ‌کند.

جدیدترین نسخه ها را می‌ توان توسط توسعه ‌دهندگان در طرح آزمایش بتا از طریق مرکز توسعه‌ دهنده اپل یا به ‌عنوان یک به ‌روزرسانی Over-the-air برای سخت ‌افزارهایی که قبلاً از نسخه‌ های بتای قبلی استفاده می‌ کردند دانلود کرد. انتظار می ‌رود نسخه بتای عمومی نسخه‌ ها به زودی عرضه شود و از طریق وب‌ سایت برنامه نرم‌ افزار بتا اپل در دسترس عموم قرار گیرد.

اپل پنجمین بتای توسعه ‌دهنده را در 8 آگوست ارائه کرد. چهارمین بتای توسعه‌ دهنده برای iOS 16 و iPadOS 16 در 27 ژوئیه منتشر شد، در ادامه سومین نسخه در 6 جولای و دومین نسخه از 22 ژوئن ارائه شد.

اولین نسخه بعد از سخنرانی کلیدی WWDC در 6 ژوئن وارد شد. پیش بینی می شود نسخه های عمومی نهایی در پاییز منتشر شود.

نسخه ششم برای iOS 16 و iPadOS 16 شماره ساخت 20A5349b است که جایگزین نسخه پنجم، 20A5339d می شود.

تغییرات ویژگی در iOS 16 با یک صفحه قفل جدید شروع می‌شود که به مقدار زیادی قابل شخصی سازی است است، همراه با به‌ روزرسانی‌ های حالت ‌های فوکوس، بهبود عکس‌ها، ویرایش پیام‌ها، و SharePlay، بهبود هوش دستگاه، پشتیبانی از کنترل‌ کننده پیشرفته، Apple Pay Later و سایر عناصر.

پیشرفت‌های اپل در iPadOS 16 شامل معرفی Stage Manager برای برخی از مدل‌های iPad Pro برای مدیریت بهتر پنجره‌های برنامه در نمایشگرهای متعدد، همراه با بسیاری از تغییرات iOS 16 است.

برای پنجمین نسخه بتا، اپل نشانگر درصد باتری را بازگرداند که واکنش های اجتماعی زیادی داشت. آن بتا همچنین دارای یک نمایشگر موسیقی Lock Screen جدید، یک آهنگ صوتی برای مکان یابی Apple Watch، تغییرات اسکرین شات، و تغییراتی در Music for Dolby Atmos و نشانگرهای Lossless Audio بود.

چهارمین بتای iOS 16 شامل تغییراتی از کاهش زمان ارسال پیام ارسال شده به تنها دو دقیقه، نمایش گزارش تغییرات برای ارتباطات ویرایش شده پیام‌ها، اصلاحات قفل صفحه، تا تصاویر پس زمینه جدید و یک API ActivityKit بود.

بتای سوم یک حالت Lockdown اضافه کرد که جنبه‌های مختلف مورد سوء استفاده را غیرفعال می‌کرد، یکی از این حالت ها برای استفاده فعالان، روزنامه ‌نگاران و مقامات دولتی که ممکن است هدف هک قرار گیرند. اپل همچنین اولین پیاده ‌سازی کتابخانه اشتراک ‌گذاری عکس، تغییراتی در صفحه قفل و تغییراتی در Stage Manager را شامل شد.

AppleInsider و خود اپل اکیداً به کاربران توصیه می ‌کنند که نسخه بتا را روی دستگاه‌های « حیاتی» یا اولیه نصب نکنند، زیرا احتمال از دست دادن داده‌ها یا مشکلات دیگر وجود دارد. در عوض، آزمایش‌ کنندگان باید نسخه‌های بتا را روی دستگاه‌های ثانویه یا غیر ضروری نصب کنند و مطمئن شوند که قبل از به ‌روزرسانی، پشتیبان‌گیری کافی از داده‌های مهم را انجام داده اند.

آیا تغییری در بتای جدید پیدا می کنید؟ در توییتر در @AppleInsider یا @Andrew_OSU با ما تماس بگیرید، یا به اندرو ایمیلی به آدرس andrew@AppleInsider.com ارسال کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس