مهمترین خبرها ۲ مرداد ۱۴۰۲

101
0
مهمترین خبرها ۲ مرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۲ مرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرها ۲ مرداد ۱۴۰۲

حمله به واحد گشتی پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان

لحظاتی قبل بر اثر حمله تروریستی به واحد گشتی پلیس راه در محور خاش به تفتان تعداد ۳ نفر از ماموران پلیس راه به درجه رفیع شهادت نائل و یک نفر نیز مجروح شد .

ساختمان اداری دیجی‌کالا پلمب شد

عصر اول مرداد ماه، ساختمان اداری دیجی‌کالا به‌طور موقت توسط اماکن فراجا بخاطر مساله حجاب پلمپ شد. روابط عمومی این شرکت اعلام کرده فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا همچنان فعال است و تمام بخش‌ها درحال خدمت‌رسانی و انجام تعهدات خود به مشتریان و فروشندگان هستند.

دادستان: با فیلمبردار «ضرب‌ و شتم زن سالخورده توسط یک روحانی» برخورد جدی خواهد شد

پس از انتشار فیلمی از درگیری یک فرد روحانی با یک زن روستایی که همسر برادر این شخص روحانی بود در روستای ششلو از توابع شهرستان لنگرود در فضای مجازی، سید هاشم میر حسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود از پیگیری مسئولان امنیتی برای شناسایی انتشار دهندگان تصویر این درگیری خبرداد و تصریح کرد: دستگاه قضا با افرادی که اقدام به فیلمبرداری و انتشار تصاویر کردند برخورد جدی خواهد کرد.

افزایش وام خرید مسکن

مهمترین خبرها ۲ مرداد ۱۴۰۲

تسهیلات خرید مسکن برای زوجین در تهران برای املاکی که حداکثر ۲۵ سال عمر دارند، ۸۰۰ میلیون تومان و برای املاکی که ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند، ۶۴۰ میلیون تومان شد. زوجینی که در مراکز استان و شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند از این‌ پس می‌توانند برای بناهای ۲۵ ساله ۶۴۰ میلیون تومان و برای بناهای ۲۵ تا ۳۰ ساله ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. تسهیلات جعاله نیز بدون هیچ قید و شرطی در همه مناطق و برای همه املاک، ۱۶۰ میلیون تومان شد.

نخل عزاداری ۳۰۰ ساله اردستان در آتش سوخت

سید محمدهادی احمدی طباء فرماندار اردستان گفت: حدود ساعت ۱۵ روز شنبه ۳۱ تیرماه نخل عزاداری محله کوشک اردستان که قدیمی‌ها قدمت آن را حدود ۳۰۰ سال عنوان می‌کنند به دلایل نامشخصی آتش می‌گیرد و کاملاً از بین می‌رود.

نماینده مجلس: حکم «آزاده صمدی» عالی بود

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: سلبریتی‌ها باید مراقبت کنند و مثل خانم صمدی که اخیرا برای ایشان رای صادر کردند، این حکم عالی است. به اعتقاد من این مدل احکام را باید قضات بدهند که سلبریتی‌ها دیگر به ذهنشان نزند که خلاف آرمان‌های یک ملت حرکت کنند.

صباغیان: گرانی‌ها از حد و حدود گذشته

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مردم پول ندارند اجاره خانه را پرداخت کنند؛گرانی‌ها از حد و حدود گذشته است. ادامه داد: صبح امروز که با ماشین می آمدم چهره راننده‌ها مثل عزاداران بود؛ مردم پول ندارند اجاره خانه را پرداخت کنند و افزایش اجاره بها کمر مردم را می‌شکند. ما مسئولین فردا باید به حوزه‌های انتخابیه سرکشی کنیم، کدام یک از ما می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم، به نظر من باید از رئیس جمهور سوال کنیم و ایشان باید به مجلس پاسخگو باشد.

سعیدی: روزهای عزاداری اباعبدالله (ع) شباهت های عجیبی با تشنگی مردمان سیستان و بلوچستان دارد

مهمترین خبرها ۲ مرداد ۱۴۰۲

معین الدین سعیدی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فریاد العطش مردم سیستان و بلوچستان برای گوش مسئولان تبدیل به عادت شده است، گفت: روستای کلانی ۳ ماه است که آب ندارد. او عنوان کرد: روزهای عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شباهت های عجیبی با تشنگی مردمان استان سیستان و بلوچستان دارد.

ذوالنوری، درخصوص عزل مدیرکل ارشاد گیلان: جرم آن‌هایی که فحشا را منتشر کرده‌اند سنگین‌تر از کسانی است که فحشا کرده‌اند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تذکر نماینده خرم آباد در خصوص مسائل رخ داده در گیلان ضمن تأکید بر تمرکز دشمن برای هدف قرار دادن و از بین بردن حیا و عفت گفت: نباید جلوتر از قانون و شرع حرکت کنید، دستگاه‌های ذیربط وظیفه دارند که مسئله را بررسی کنند.ویدئویی را عده‌ای پخش کردند که نه چهره طرف و نه مکان آن قابل شناسایی آنچنانی است. دشمنان ما متمرکز شده‌اند بر اینکه حیا، عفت و همه چیز را از بین ببرند. باید بررسی شود اگر واقعیت داشته باشد جرم آنهایی که فحشا را منتشر کرده‌اند بسیار سنگین‌تر از کسانی است که فحشا کرده‌اند.

یک مسئول بسیج به مرندی: از کسب و کار آقازاده در روسیه چه خبر؟!

عبدالرضا سیف، مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران در واکنش به به ادعا‌های مطرح شده از سوی «مرندی» تصریح کرد: آقای مرندی! سفر‌های مکرر جنابعالی به کشور روسیه که بدون اطلاع و اخذ مجوز از دانشگاه تهران صورت می‌گرفت، در واقع سندی از نادیده انگاشتن آیین‌نامه‌ای است که خودتان به عنوان ابزار مواخذه برخی مدیران دانشگاه درباره سفر بدون هماهنگی به کشور عراق مورد بهره‌برداری قرار می‌دادید. راستی از کسب‌وکار آقازاده در روسیه چه خبر؟!

ضبط ۱۰ درصد اموال سلبریتی‌های هنجارشکن در لایحه حجاب

مهمترین خبرها ۲ مرداد ۱۴۰۲

ایرنا، خبرگزاری دولت نوشت: در لایحه حجاب تنظیم شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس که اکنون در کمیسیون قضایی در حال بررسی است برای مجازات سلبریتی‌های هنجارشکن موارد متعددی مانند جزای نقدی تا ۱۰ درصد کل دارایی و تا ۱۵ سال محرومیت از فعالیت شغلی در نظر گرفته شده است. براین اساس اگر کل دارایی یک سلبریتی هنجار شکن یا مروج ولنگاری ۱۰۰ میلیارد تومان باشد تا ۱۰ درصد آن یعنی ۱۰ میلیارد تومان به عنوان جریمه خودکار از حساب سلبریتی خاطی کسر می‌شود.

اوکراین ۵۰ درصد اراضی خود را از روسیه بازپس گرفته

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید اوکراین نیمی از اراضی را که روسیه در ابتدای جنگ به تصرف خود درآورده بود، بازپس گرفته است. وی همزمان اذعان کرد که کی‌یف در بازپس گیری اراضی باقی مانده خود از روسیه «نبرد بسیار سختی» در پیش‌رو دارد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس