حافظه DDR6 سامسونگ تقریبا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5 خواهد بود

67
0
DDR6 سامسونگ تقریبا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5

سامسونگ یک شرکت پیشرو در زمینه محصولان نیمه رسانا است. این شرکت سنسورهای دوربین، تراشه‌های حافظه‌، چیپست‌ها، حافظه‌های ذخیره‌ سازی، باتری‌ها و محصولات متنوعی را تولید می‌کند.DDR6 سامسونگ تقریبا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5 است.

اما رسیدن به یک پیشرفت در یک جهت مشخص، یک موضوع است و رساندن محصول نهایی به دست مصرف کنندگان، موضوعی دیگر. به عنوان مثال، جدیدا، معاون رئیس شرکت سامسونگ، یعنی Youngwan Ko در سمیناری که در سوون کره جنوبی برگزار شد، اظهار کرده است که با قدرتمندتر شدن تولید محصولات نیمه رسانای حافظه، فناوری بسته بندی هم باید توسعه پیدا کند. وی در این رابطه گفت که اعمال فرآیند MSAP بر روی تراشه‌های حافظه DDR6 به سامسونگ این امکان را می‌دهد که تراشه‌هایی با مدارهای ظریف‌تر بسازند.

همچنین خبرگزاری The Elec گزارش داده است، رقبای سامسونگ پیش از این از فناوری تولید MSAP برای بکارگیری در حافظه‌های DDR5 استفاده کرده بودند. اما سامسونگ می‌خواهد یک قدم به جلو حرکت کند و از آن برای محصولات DDR6 نیز استفاده کند.

روش‌های پیکربندی سنتی فقط نواحی الگوی مدار را پوشش می دهند و نواحی دیگر را آبکاری می‌کنند. اما در روش فناوری MSAP، نواحی غیر از مدار نیز پوشش داده شده‌اند و نواحی خالی آبکاری شده‌اند که این کار می‌تواند امکان تولید مدارهای ظریف‌تر را فراهم کند.

حافظه DDR6 سامسونگ با فناوری MSAP مزایای زیادی خواهد داشت.

سامسونگ در ابتدای این هفته، اولین تراشه DRAM GDDR6 ۲۴ گیگابیت بر ثانیه خود را برای کارت‌های گرافیک عرضه کرد. گزارش‌ها می‌گوید که این شرکت در مراحل اولیه توسعه محصولات DDR6 است.اگر به گزارش منتشر شده در سال گذشته رجوع کنیم، سامسونگ طراحی حافظه DDR6 را در سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد کرد.

DDR6 سامسونگ تقریبا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5
DDR6 سامسونگ تقریبا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5

انتظار می‌رود حافظه‌های DDR6، حدودا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5 باشند و همچنین دو برابر تعداد کانال‌های حافظه بیشتری نیز داشته باشند. DDR6 (JEDEC) می‌تواند به سرعت انتقال حدود ۱۲۸۰۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند و از اورکلاک تا ۱۷۰۰۰ مگابیت در ثانیه نیز پشتیبانی کند.

در حال حاضر، سریع‌ترین DIMM های DDR5 سامسونگ دارای سرعت انتقال تا ۷۲۰۰ مگابیت بر ثانیه هستند. به عبارت دیگر، DDR6 حدود ۰.۷ برابر سریع‌تر است و سرعت اورکلاک آن نیز ۱.۳۶ برابر سریع‌تر خواهد بود. بنابراین، اولین گوشی هوشمند با تراشه حافظه DDR6 ممکن است گلکسی S25 باشد. اما این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ ممکن است ابتدا این حافظه را در اختیار سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس