نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز: 6 نکته

194
0
نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز

استفاده از دیافراگم بازتر در چندین موقعیت عکاسی مفید است، مانند عکاسی در نور کم یا گرفتن پرتره از دیگران. اگر از دیافراگم خود به درستی استفاده کنید، می توانید به نتایج خارق العاده ای برسید – اما در بدترین حالت، تصاویر با دیافراگم باز می توانند صاف به نظر برسند. نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز را یاد بگیرید.

هنگامی که دیافراگم خود را باز می کنید (یعنی کاهش به f/5 یا پایین تر)، باید چندین جنبه را در نظر بگیرید. ترکیب بندی مثل همیشه مهم است، اما حالتی که در دوربین خود استفاده می کنید می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. نورپردازی نیز یک نکته کلیدی است.

امروز، نکات مهمی را برای گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم بازتر ارائه خواهیم کرد.

1. از حالت اولویت دیافراگم استفاده کنید

گرفتن تصاویر در حالت دستی چندین مزیت دارد و مزیت اصلی این است که شما بر تنظیمات خود کنترل کامل دارید. اما تا زمانی که سطح بالایی از دانش عکاسی نداشته باشید، ممکن است ایجاد تعادل مناسب در مثلث نوردهی برای شما دشوار باشد.

هنگام عکاسی با دیافراگم بازتر در دوربین، باید تعادل مثلث نوردهی را درست به دست آورید. اگر این کار را نکنید، عکس‌های شما می‌توانند بیشتر شبیه نقاشی به نظر برسند و در نتیجه کمتر واقعی باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر قصد دارید با دیافراگم بازتر عکس بگیرید، اولویت دیافراگم یک انتخاب عالی است.

اولویت دیافراگم به شما این امکان را می دهد تا میزان عرضی را که می خواهید F-stop خود داشته باشید تنظیم کنید. بسیاری از لنزهای دوربین دارای یک صفحه کلید روی لنز هستند که می توانید آن را تنظیم کنید – اما در برخی موارد، ممکن است به جای آن لازم باشد دیافراگم را از روی بدنه دوربین خود کنترل کنید. شما همچنین می توانید ISO را تغییر دهید، مگر اینکه ISO Auto را انتخاب کنید. بر اساس دیافراگم و ISO شما، دوربین به طور خودکار سرعت شاتر را تنظیم می کند تا تعادل مناسب را ایجاد کند.

توجه داشته باشید که در برخی موارد، سرعت شاتر ممکن است به جایی برسد که گرفتن عکس های دستی عملا غیرممکن باشد. برای آماده سازی بر این اساس، بهترین سه پایه ها را برای دوربین های DSLR بررسی کنید.

2. خارج از جعبه فکر کنید

نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز
نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز

آنچه “عادی” در نظر گرفته می شود ذهنی است، اما از منظر عکاسی، ما به عکس های استانداردی اشاره می کنیم که اکثر مردم می گیرند. به عنوان مثال، معمول است که دوربین خود را بر روی شخصی متمرکز کنید تا او را در فوکوس قرار دهید – در حالی که پس‌زمینه محوتر است.

وقتی عکس‌هایی با دیافراگم بازتر می‌گیرید، اگر بخواهید خارج از چارچوب فکر کنید، می‌توانید به نتایج عالی برسید. به‌عنوان مثال، چرا سعی نمی‌کنید یک عکاسی با فرد خارج از فوکوس و پس‌زمینه در فوکوس انجام دهید؟

شما باید آزمایش کنید، و مهم است که به یاد داشته باشید که همه چیز جواب نمی دهد. در پست پروداکشن نیز خلاق باشید. به جای ایجاد تاری پس‌زمینه در نرم‌افزار ویرایش عکس، سعی کنید ببینید چه اتفاقی می‌افتد وقتی که در عوض تاری فرد یا افرادی را که در عکستان هستند افزایش دهید.

3. رنگ های پس زمینه را نادیده نگیرید

البته، می‌توانید با دیافراگم بازتر که پس‌زمینه تارتری هم دارد، عکس بگیرید. اما حتی اگر پس زمینه شما واضح به نظر نمی رسد، به این معنی نیست که باید آن را نادیده بگیرید. فکر کردن به رنگ ها نقطه شروع بسیار خوبی است و حتی می توانید یک افکت بوکه ایجاد کنید که بیننده را مجذوب خود کند.

وقتی به رنگ‌ها در پس‌زمینه عکس فکر می‌کنید، باید به موضوع اصلی هم فکر کنید. سعی کنید رنگ های مکملی را انتخاب کنید که باعث شود مخاطب بیشتر به تصویر شما توجه کند – به خصوص اگر در رسانه های اجتماعی پست می گذارید و سعی می کنید مردم به شما توجه کنند.

اگر مطمئن نیستید که کدام رنگ ها با هم بهتر کار می کنند، به یادگیری رنگ های مکمل در طراحی و عکاسی فکر کنید. یکی از ابزارهای مفید (و رایگان) که می توانید از آن استفاده کنید Adobe Color است. ما یک راهنمای کامل در مورد اینکه Adobe Color چیست و چرا هنرمندان تجسمی باید از آن استفاده کنند، داریم.

4. از موضوعاتی که به شما نزدیکتر هستند عکس بگیرید

نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز
نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز

وقتی از سوژه های دور با دیافراگم باز عکس می گیرید، می تواند باعث شود که بسیاری از عکس های شما خارج از فوکوس به نظر برسند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که می‌خواهید از یک منظره عکاسی کنید – اشتباهات زیادی در عکاسی منظره وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گرفتن عکس‌های بهتر با دیافراگم باز، عکاسی از سوژه‌های نزدیک‌تر است. اگر از لنز پرایم استفاده می‌کنید، باید یا از نظر فیزیکی به سوژه نزدیک‌تر شوید یا آن‌ها را وادار کنید به شما نزدیک‌تر شوند.

بسیاری از افراد از استفاده از لنز زوم به جای آن سود می برند، به این معنی که شما می توانید در جایی که هستید بمانید. لنزهای زوم چندین مزیت بیشتری نسبت به لنزهای پرایم دارند.

5. محدودیت های لنز خود را درک کنید

به راحتی می توان فکر کرد که یک لنز تمام مشکلات عکاسی ما را حل می کند، به خصوص اگر هنوز در سطح پیشرفته ای قرار نگرفته باشیم. اما واقعیت این است که هر قطعه از تجهیزات دوربین – مهم نیست چقدر گران است – محدودیت هایی دارد که باید با آنها کنار بیایید.

لنز شما ممکن است نتواند انواع خاصی از عکاسی با دیافراگم باز را ثبت کند. به عنوان مثال، برخی از لنزهای زوم فقط به اندازه f/4 عریض هستند، که به این معنی است که گرفتن عکس‌هایی به سبک بوکه بسیار دشوارتر خواهد بود.

هنگام عکاسی از تصاویر با دیافراگم بازتر، کار با محدودیت های لنز شما منجر به عکاسی کلی بهتر می شود. با گذشت زمان، زمانی که ابزار لازم برای انجام این کار را داشتید، همیشه می‌توانید به لنز جدید ارتقا دهید. به یاد داشته باشید که قبل از خرید لنزهای دست دوم دوربین، این موارد را بررسی کنید.

6. نورپردازی خود را در نظر بگیرید

نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز
نحوه گرفتن عکس های بهتر با دیافراگم باز

نورپردازی در عکاسی با دیافراگم باز ضروری است و درک میزان نوری که در محیط اطراف خود دارید ضروری است. به طور طبیعی، در شب کار کمتری خواهید داشت – اما همچنان می توانید از چراغ های خیابان و سایر اشکال نور مصنوعی استفاده کنید.

آگاهی بیشتر از میزان نوری که باید با آن کار کنید به شما این امکان را می دهد که سوژه های خود را بهتر در موقعیت قرار دهید و همچنین تضمین می کند که نتایج واضح تری دریافت می کنید. مجدداً، ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشید تا مشخص کنید چه چیزی برای شما بهتر است.

عکاسی با دیافراگم باز می تواند نتایج تماشایی داشته باشد

گرفتن عکس با دیافراگم باز چیزی بیشتر از انداختن F-stop روی دوربین است. شما همچنین باید به دقت در مورد محیط اطراف خود و موقعیت سوژه شما در رابطه با آن فکر کنید. علاوه بر این، باید رنگ‌های مختلف عکس‌های خود را در کنار حالت دوربینی که استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید.

با به کارگیری این نکات و تفکر خارج از چارچوب با ترکیب بندی های منحصر به فرد، باید بتوانید با عکاسی با دیافراگم باز به نتایج منحصر به فرد تری برسید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس