بهترین لنزها برای عکاسی پرتره

98
0
لنزها برای عکاسی پرتره

وقتی صحبت از عکاسی پرتره می شود، انتخاب لنز مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند. لنزهای مختلف نتایج متفاوتی به شما می دهند، چه به دنبال لنز برای پرتره های تمام بدن باشید و چه از نمای نزدیک سر و شانه ها.

افراد حرفه ای معمولاً بسته به سبک شخصی خود، فاصله کانونی 85 یا 50 میلی متری را انتخاب می کنند. با این حال، اگر می‌خواهید پرتره‌های محیطی یا گروهی بگیرید، 35 میلی‌متر عریض‌تر نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد. یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام گرفتن پرتره به آن فکر کنید، دیافراگم است. پس‌زمینه‌های کره‌ای بوکه امروزه بیش از یک مد مد هستند، و داشتن دیافراگم باز، تارترین پس‌زمینه‌های رویایی را ایجاد می‌کند.

 

لنزها برای عکاسی پرتره Sigma 50mm F/1.4 DG HSM Art Lens

به عنوان بخشی از محدوده «هنر» سیگما، ناگفته نماند که لنز 50 میلی‌متری f/1.4 DG HSM آن، تصویر و کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. از آنجایی که این لنز 50 میلی‌متری است، برای عکاسی همه‌منظوره، از جمله پرتره‌های تنگ و نزدیک، انتخابی عالی است. همچنین به لطف ساختار عریض‌تر لنز، می‌توانید پرتره‌های گروهی و محیطی شگفت‌انگیزی را ثبت کنید. پس از اتصال به بدنه APS-C، معادل یک لنز 75 میلی‌متری (80 میلی‌متر در کانن) می‌شود که آن را به عنوان یک تله فوتو کوتاه برای پرتره‌های با چشم‌انداز طبیعی عالی می‌کند.

این لنز دارای اپتیک برتر با 13 عنصر در 8 گروه است که شامل یک عنصر کروی برای کاهش انحرافات نوری و سه عنصر FLD که دقت و جزئیات رنگ را ارائه می دهد. همچنین دارای HSM فوق العاده ای است که فوکوس خودکار سریع، قابل اعتماد و بی صدا را ارائه می دهد. علاوه بر این، با حداکثر دیافراگم f/1.4 روشن و دیافراگم نه پره گرد، در نور کم بسیار عالی است و سوژه ها را با بوکه زیبا به خوبی ایزوله می کند.

ویژگی های کلیدی:

فاصله کانونی معادل 75 میلی متر در دوربین های APS-C (80 میلی متر در Canon)

حداقل دیافراگم F/16

موتور AF Hyper-Sonic

فوکوس دستی تمام وقت

مشخصات فنی:

فاصله کانونی: 50 میلی متر

دیافراگم: f/1.4

اتصالات سازگار: Canon EF

برند: سیگما

مزایا:

تصاویر شارپ

فوکوس خودکار سریع و دقیق

ساخت پریمیوم

حداقل فاصله فوکوس 1.3 فوت

معایب:

آب و هوا مهر و موم نشده است

نسبتا سنگین در 1.8 پوند

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm F/1.8G

لنز 35 میلی متری ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام عکاسی پرتره به آن فکر می کنید. با این حال، این یک گزینه عالی برای گرفتن پرتره های محیطی گسترده تر است، مانند یک نوازنده با طیف وسیعی از سازها. همچنین برای پرتره های گروهی مانند یک تیم ورزشی به اندازه کافی عریض است و یک انتخاب برتر برای پرتره های خیابانی است که می خواهید پس زمینه داستان گویی بیشتری داشته باشید.

با حداکثر دیافراگم AF-S DX NIKKOR 35 میلی‌متری f/1.8، کنترل بسیار خوبی بر عمق میدان برای ایزوله کردن سوژه خود خواهید داشت. این موضوع، چه یک شخص یا حیوان خانگی باشد، جزئیات خوبی خواهد داشت، در حالی که پس‌زمینه به طرز شگفت‌انگیزی محو می‌شود. با این حال، لازم است از نزدیک نزدیک شوید، که ممکن است سوژه شما را ناراحت کند و در نتیجه عبارات غیرطبیعی را ایجاد کند. اگر پرتره صادقانه مورد شماست، بهتر است فاصله کانونی بیشتری برای خرید مسافت داشته باشید.

با ساختار لنز متشکل از هشت عنصر در شش گروه، از جمله یک عنصر غیر کروی برای کاهش اعوجاج، کیفیت تصویر واضح و زنده است. علاوه بر این، پوشش اختصاصی Super Integrated Nikon شبح و شعله ور شدن را کاهش می دهد. همچنین دارای موتور موج بی‌صدا نیکون است که فوکوس خودکار سریع و بی‌صدا را برای ثبت تصاویر در لحظه فراهم می‌کند.

ویژکی کلیدی:

لغو فوکوس دستی

پوشش فوق یکپارچه

محدوده دیافراگم F/1.8 تا 22

سیستم فوکوس خودکار موتور موج بی صدا

مشخصات فنی:

فاصله کانونی: 35 میلی متر

دیافراگم: f/1.8

پایه های سازگار: نیکون F

برند: نیکون

مزایا:

سبک (0.44 پوند) و جمع و جور

فوکوس خودکار سریع، بی صدا و دقیق

ارزان

حداقل فاصله فوکوس 0.98 فوت

معایب:

مستعد انحرافات رنگی در شرایط کم نور

لنزها برای عکاسی پرتره Canon EF 50mm F/1.8 STM

برای کسانی که کاملاً آماده نیستند برای خرید لنز هزینه گزافی کنند و هنوز هم کیفیت بالایی را می طلبند، نمی توانید خیلی بهتر از لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM کار کنید. این یک لنز همه کاره ایده آل برای بسیاری از انواع عکاسی، از جمله پرتره است. علیرغم مقرون به صرفه بودن، هنوز هم تصاویری با کیفیت عالی ارائه می دهد و یک لنز اقتصادی عالی است که عکاسان با تجربه مطمئناً آن را تأیید می کنند.

این «نیفتی پنجاه» برای پرتره های طبیعی و واقعی بسیار عالی است. هنگامی که به بدنه APS-C متصل می شود، فاصله کانونی موثر آن 80 میلی متر است که به شما فاصله بیشتری از سوژه و چشم اندازهای دلپذیرتر می دهد. همچنین برای گرفتن عکس از سر، پرتره های تمام بدن و عکس های گروهی کوچک عالی است.

دارای شش عنصر در پنج گروه با یک عنصر کروی است و تصاویر واضح، دقیق و پر جنب و جوش با کنتراست عالی ارائه می دهد. با دیافراگم عریض f/1.8 و دیافراگم گرد ۷ پره، می‌توانید سوژه‌ها را با بوکه زیبا به زیبایی ایزوله کنید. دیافراگم عریض همچنین آن را به عملکرد برجسته ای در نور کم تبدیل می کند، در حالی که فوکوس خودکار قابل اعتماد، سریع و فوق العاده بی صدا است.

ویژگی های کلیدی:

محدوده دیافراگم از f/1.8 تا 22

فاصله کانونی 80 میلی متر در دوربین های APS-C

دیافراگم گرد 7 تیغه

پوشش سوپر Spectra

موتور AF استپینگ STM

مشخصات فنی:

فاصله کانونی: 50 میلی متر

دیافراگم: f/1.8

اتصالات سازگار: Canon EF

برند: Canon

مزایا:

AF بی صدا، دقیق و سریع

سبک (0.35 پوند)

حداقل فاصله فوکوس 1.15 فوت

ارزش برجسته

کیفیت ساخت عالی

معایب:

حلقه فوکوس خودکار کنترل تنظیم دقیق کمتری را نسبت به گزینه های دستی ارائه می دهد

لنزها برای عکاسی پرتره Nikon AF-S NIKKOR 85mm F/1.8G

بسیاری از عکاسان با تجربه و حرفه ای 85 میلی متر را بهترین فاصله کانونی برای عکاسی پرتره می دانند. سوژه ها معمولاً با فاصله بیشتر از لنز احساس راحتی بیشتری می کنند و به آنها اجازه می دهد استراحت کنند و به طور طبیعی ژست بگیرند. این فاصله کانونی همچنین جلوه‌ای طبیعی و جذاب‌تر روی سوژه‌ها می‌دهد.

با استفاده از این لنز، بوکه نرم و طبیعی با دیافراگم سریع و دیافراگم گرد هفت تیغه را نیز دریافت خواهید کرد. شما می توانید سوژه های خود را به زیبایی ایزوله کنید و در عین حال عبارات واقعی را نیز ثبت کنید. خواه آن سوژه یک کودک خندان، یک حیوان خانگی دوست‌داشتنی یا یک حیوان عجیب و غریب در باغ‌وحش باشد، SWM فوکوس خودکار سریع و بی‌صدا را تضمین می‌کند و ثبت لحظات بی‌انتها را آسان می‌کند.

حداکثر دیافراگم f/1.8 نیز آن را به انتخابی عالی برای شرایط کم نور تبدیل می کند. علاوه بر این، اپتیک با کیفیت بالا نیز دریافت می کنید. با 9 عنصر در 9 گروه، از جمله یک عنصر با پراکندگی بسیار کم، تصاویری با جزئیات با حداقل انحراف و اعوجاج دریافت می کنید.

ویژگی های کلیدی:

موتور موج بی صدا

هفت تیغه دیافراگمی گرد

سوئیچ فوکوس دستی/خودکار

پوشش فوق یکپارچه نیکون

مشخصات فنی:

فاصله کانونی: 85 میلی متر

دیافراگم: f/1.8

پایه های سازگار: نیکون F (FX)

برند: نیکون

مزایا:

دیافراگم باز

حداقل اعوجاج

تصاویر واضح و دقیق

وزن نسبتاً سبک با 0.77 پوند

حداقل فاصله فوکوس 2.62 فوت

معایب:

فوکوس خودکار می تواند کند شود

لنزها برای عکاسی پرتره Sony FE 85mm F/1.8

یکی دیگر از لنزهای 85 میلی متری برجسته و مناسب برای عکاسی پرتره، Sony FE f/1.8 است. با فاصله کانونی پرتره و دیافراگم سریع آن، می‌توانید عکس‌های جذاب و طبیعی بی‌شماری از سر بگیرید. سوژه های شما از فاصله راحت لذت خواهند برد در حالی که هنوز می توانید کادر را با سر و شانه پر کنید.

همچنین با فوکوس خودکار دقیق لنز، انتخاب خوبی برای عکس گرفتن از افراد صادق در رویدادهایی مانند عروسی یا کنسرت است. برای دنبال کردن چهره‌ها و عکس گرفتن از احساسات ایده‌آل است و دیافراگم سریع نیز به عمق میدان کم اجازه می‌دهد. همراه با دیافراگم گرد 9 تیغه، بوکه طبیعی و کره ای برای جلب توجه به سوژه های خود خواهید داشت. جزئیات چشم و بافت پوست به لطف جزئیات برجسته از گوشه به گوشه تولید شده توسط این لنز برجسته است.

با این حال، اگر می‌خواهید به سوژه خود نزدیک‌تر شوید، حداقل فاصله فوکوس 2.63 فوتی اجازه می‌دهد تا عکس‌های باریک از سر بگیرید. علاوه بر این، ساختار سبک و جمع و جور آن استفاده بدون درد شانه را در مدت زمان طولانی تضمین می کند.

ویژگی های کلیدی:

حداکثر دیافراگم f/1.8

دیافراگم گرد 9 تیغه

عنصر ED-glass

سیستم موتور دو خطی

سوئیچ AF/MF

مشخصات فنی:

فاصله کانونی: 85 میلی متر

دیافراگم: f/1.8

پایه های سازگار: Sony E-Mount

برند: سونی

مزایا:

وضوح لبه به لبه

فوکوس خودکار سریع و بی صدا

مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت

جمع و جور و نسبتا سبک (0.81 پوند)

حداقل فاصله فوکوس 2.63 فوت

معایب:

آب و هوا مهر و موم نشده است

بدون تثبیت کننده تصویر

لنزها برای عکاسی پرتره Sony E 50mm F/1.8 OSS

Sony E 50mm f/1.8 OSS یک لنز همه کاره با قیمت مناسب است. این یک «نیفتی پنجاه» شگفت‌انگیز است که برای عکاسی پرتره مناسب است و در دوربین APS-C، فاصله کانونی معادل 75 میلی‌متر دارد. این یک انتخاب همه جانبه خوب برای عکاسی پرتره است.

با حداکثر دیافراگم روشن f/1.8 و دیافراگم گرد هفت تیغه، پرتره ها به خوبی با بوکه صاف جزئیات می شوند. این لنز همچنین دارای لرزشگیر اپتیکال SteadyShot سونی است. همراه با دیافراگم باز، عملکردی عالی در نور کم دارد و عکس‌های گرفته شده در محیط‌های کم نور، مانند پرتره‌ها در سحر، به‌ویژه دلپذیر است.

طراحی نوری نه عنصری و هشت گروهی شامل یک عنصر غیرکروی و ED است که انحراف کروی و رنگی را کاهش می دهد. علاوه بر این، این لنز سبک و جمع و جور است و آن را به انتخاب خوبی برای عکاسی پرتره در محل تبدیل می کند. در آخر، همچنین دارای یک فوکوس خودکار سریع و دقیق است که به شما کمک می کند سوژه ها را قفل کنید و تصاویر خود به خود و طبیعی بگیرید.

ویژگی های کلیدی:

لرزشگیر اپتیکال SteadyShot تصویر

نمای بیرونی آلیاژ آلومینیوم

دیافراگم گرد هفت تیغه

مشخصات فنی:

فاصله کانونی: 50 میلی متر

دیافراگم: f/1.8

پایه های سازگار: Sony E-Mount

برند: سونی

مزایا:

حداقل فاصله فوکوس 1.28 فوت

فوکوس خودکار بی صدا و سریع

جزئیات واضح و بوکه عالی

ارزش خوب

کوچک و سبک (0.44 پوند)

معایب:

فوکوس خودکار ممکن است در شرایط کم نور به طور قابل توجهی با مشکل مواجه شود

لنزها برای عکاسی پرتره Canon EF 85mm F/1.8 USM

لنز Canon EF 85mm f1.8 USM با فاصله کانونی 85 میلی متری خود، انتخابی محبوب در میان عکاسان پرتره است. فشرده سازی و چشم اندازی مثبت را فراهم می کند، در حالی که می توانید به راحتی سوژه را در عکس های خود با بوکه رویایی جدا کنید.

به لطف حداکثر دیافراگم f/1.8، لنز فوق‌العاده‌ای برای شرایط نور کم است. می‌توانید در هنگام غروب یا در اتاق‌هایی با نور کم، پرتره‌های خیره‌کننده بگیرید، و ویژگی‌های سوژه شما همچنان با جزئیات خواهد بود. با دیافراگم عریض، می‌توانید از سرعت‌های شاتر سریع نیز برای ثبت عبارات با جزئیات دقیق در لحظه استفاده کنید. به‌علاوه، با USM برجسته و فوکوس خودکار سریع و قابل اعتماد، ثبت آن لحظات آسان‌تر می‌شود.

طراحی نوری نه عنصری شامل یک عنصر غیرکروی است که انحرافات کروی را کاهش می دهد، در حالی که پوشش Super Spectra باعث کاهش شعله ور شدن و شبح می شود. به طور کلی، این لنز ارائه رنگ عالی و کنتراست با تصاویر با کیفیت و وضوح بالا را ارائه می دهد.

ویژگی های کلیدی:

حداکثر دیافراگم F/1.8

موتور اولتراسونیک حلقه ای

پوشش سوپر Spectra

مشخصات فنی:

فاصله کانونی: 85 میلی متر

دیافراگم: f/1.8

اتصالات سازگار: Canon EF

برند: Canon

مزایا:

فوکوس خودکار سریع و بی صدا

کیفیت تصویر عالی

جمع و جور و سبک (0.94 پوند)

کیفیت ساخت بادوام با پایه فلزی

حداقل فاصله فوکوس 2.8 فوت

معایب:

بدون تثبیت کننده تصویر

بدون آب بندی هوا

سوالات متداول

اکثر عکاسان از چه لنزی برای پرتره استفاده می کنند؟

لنزهای 50 میلی‌متری و به‌ویژه لنزهای پرایم 85 میلی‌متری بهترین گزینه برای عکاسان پرتره هستند. با این حال، برای یک چشم انداز وسیع تر، ممکن است بخواهید گاهی اوقات از 35 میلی متر استفاده کنید. این لنزهای پرایم جزئیات دقیق تری را ارائه می دهند و دیافراگم بازتری دارند (که در جداسازی سوژه ها ضروری است).

با این حال، برخی از عکاسان پرتره ممکن است لنز تله فوتو را برای تطبیق پذیری بیشتر یا اهداف سفر انتخاب کنند. آنها معمولاً به فواصل کانونی کوتاه تری روی این لنزها می چسبند، معمولاً بین 24 میلی متر تا 200 میلی متر.

آیا 50 میلی متر یا 85 میلی متر برای پرتره بهتر است؟

لنز 85 میلی متری به طور گسترده ای بهترین لنز برای پرتره در نظر گرفته می شود. اما در نهایت به سبک عکاس بستگی دارد.

با 50 میلی متر، هنگام عکس گرفتن باید به سوژه خود نزدیک تر باشید، که می تواند باعث ناراحتی سوژه شود و ممکن است عبارات غیر طبیعی یا غیر صادقانه به نظر برسند. با این حال، از آنجایی که پهن تر است، 50 میلی متر به شما امکان می دهد پس زمینه بیشتری را ثبت کنید. این باعث می شود که آن را به انتخاب خوبی برای گفتن داستان هایی با تصاویر، مانند هنرمندانی که در محیط خود کار می کنند، تبدیل کند. یک لنز 50 میلی‌متری نیز کوچک‌تر و سبک‌تر از یک لنز 85 میلی‌متری است که ممکن است آن را به انتخاب بهتری برای مسافرت تبدیل کند.

لنز 85 میلی متری برای پرتره های تمام بدن یا سفت سر و شانه بهتر است. پرسپکتیو فشرده‌تر است و برای سوژه جذاب‌تر است و نیازی نیست در حین گرفتن عکس به اندازه لنزهای 50 میلی‌متری نزدیک باشید. این مسافت طولانی تر امکان دستگیری را فراهم می کند

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس