نقد و بررسی انیمه ایشورا Ishura

17
0
نقد و بررسی انیمه ایشورا Ishura

انیمه ایشورا می‌تواند برای کسانی که عاشق ژانر اکشن و فانتزی هستند، گزینه بسیار مناسبی باشد. درواقع، می‌توان انیمه Ishura را یکی از هیجان‌انگیزترین انیمه های زمستان 2024 دانست. در این پست به نقد و بررسی انیمه ایشورا Ishura می پردازیم.

نقد و بررسی انیمه ایشورا Ishura

انیمه ایشورا به کارگردانی تاکئو تاکاهاشی (Takeo Takahashi) و یوکی اوگاوا (Yuki Ogawa) با همکاری استودیوهای Passione و Sanzigen ساخته شده است. این انیمه یکی از جذاب‌ترین انیمه های 2024 است و طرفداران خاص خود را نیز داشت.

این انیمه در دنیایی اتفاق می‌افتد که در آن جادو با زندگی تمامی انسان‌ها آمیخته است، البته نه بدان شکلی که در سایر انیمه های جادویی دیده‌اید. جادو به صورت 5 هنر در دنیا وجود دارد؛ هنر لغوی، هنر دستی، هنر حرارتی، هنر نیرو و هنر زندگی. هر فردی می‌تواند به این هنرها دست یابد، اما تسلط بر این هنرها چندان راحت نیست. هر کدام از این هنرها قادرند قدرتی خاص به انسان‌ها بدهند؛ به عنوان مثال، هنر حرارتی قدرت تولید گرما و حرارت می‌دهد و هنر دستی می‌تواند خاصیت تمام ماده‌ها را عوض کند.

حال داستان این انیمه چندین سال پس از کشته شدن پادشاه شیاطین به دست یک قهرمان قوی، آغاز می‌شود. از آن زمان تاکنون همه مردم در صلح و صفا زندگی می‌کنند. تا این که در شهر ناگان، شهر کاوشگران و دیدارگران، حمله سهمگینی از ربات‌ها غول‌ پیکر رخ می‌دهد. تمام شهر به خاک و خون کشیده می‌شود و تنها کسی که زنده می‌ماند، دختری به نام یونو چنگال دوردست (Yuno the Distant Talon) است که به دست پسر شمشیرزن جوانی به نام سوجیرو شمشیر بید (Soujiro the Willow-Sword) نجات می‌یابد.

سوجیرو تنها برای خوشگذرانی و هیجان به دور دنیا سفر می‌کرد و با هر حریف قدری روبرو می‌شد. یونو نیز که این روحیه او را می‌بیند، به دلیل اهداف شخصی که در سر دارد به سوجیرو پیشنهاد می‌کند که به شهر اوریتیا برود؛ جایی که یک مسابقه جهانی برای پیدا کردن بزرگترین و بهترین قهرمان، یعنی همان قهرمانی که می‌تواند جایگزین سلحشور کشنده شیطان بزرگ شود، برگزار خواهد شد. بدین ترتیب، سوجیرو و یونا به راه می‌افتند.

از طرفی دیگر، سوجیرو تنها قهرمانی نیست که قصد دارد در این مسابقه بزرگ شرکت کند. بلکه تعداد زیادی از جنگجویان هستند که قدرت زیادی دارند و گزینه مناسبی برای چنین جایگاهی هستند. این افراد ایشوراها نامیده می‌شوند؛ مردم نیمه خدایی که قادر به کشتن هر شیطانی هستند و حال باید برای به دست آوردن عنوان «قهرمان واقعی» با هم به مبارزه بپردازند.

با این حال، مسابقه بزرگ تنها چیزی نیست که این جنگجویان قوی باید با آن درگیر شوند. جنگ بزرگی که پیش رو است و همچنین سیاست‌های کثیفی که در هر کدام از کشورها وجود دارد بسیار مهم‌تر و چالش برانگیزتر به نظر می‌رسد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس