نقد و بررسی انیمه شوالیه های سیدونیا

60
0
نقد و بررسی انیمه شوالیه های سیدونیا

انیمه شوالیه های سیدونیا برای آن دسته از اوتاکوهایی که عاشق ژانر علمی-تخیلی و فانتزی هستند، گزینه بسیار مناسبی است. انیمه Knights of Sidonia جلوه جدیدی از دنیای تغییریافته و موجودات اهریمنی را به ما نشان می‌دهد. در این مطلب به نقد و بررسی انیمه شوالیه های سیدونیا می پردازیم.

نقد و بررسی انیمه شوالیه های سیدونیا

این انیمه براساس مانگایی با همین نام نوشته تسوتومو نیهی (Tsutomu Nihei) ساخته شده است. مانگای این اثر به صورت ماهانه در مجله سینن بین آوریل 2009 و سپتامبر 2015 پخش شد. مانگای شوالیه‌ های سیدونیا به قدری مورد توجه قرار گرفته بود که در سال 2015، سی و نهمین جایزه Kodansha Manga را در بخش عمومی و همچنین چهل و هفتمین جایزه Seiun را در بخش بهترین کمیک در سال 2016 دریافت کرد.

در سال 3394، زمین توسط موجودات بیگانه‌ای به نام گاونا (Gauna) رو به نابودی می‌رود. بشریت نیز سوار بر فضاپیماهای غول‌پیکری که از بقایای زمین درست شده بودند، از زمین فرار می‌کنند. یکی از این کشتی‌هاس فضایی سیدونیا (Sidonia) نام دارد که تقریبا تمام فرهنگ و مردمش ژاپنی هستند.

ر سیدونیا تکنولوژی پیشرفته‌ای وجود دارد و کارهایی از قیبل شبیه‌سازی انسان، تولیدمثل غیرجنسی و مهندسی ژنتیک انسانی، مانند اعطای فتوسنتز به انسان به امری عادی تبدیل شده‌اند. همچنین، شایعه شده که در سطوح بالاتر این جامعه به انسان‌ها جاودانگی نیز اعطا می‌شود.

سیدونیا با جمعیتی بیش از 500000 نفر، احتمالا آخرین سکونت‌گاه انسانی باقی مانده است؛ زیرا سرنوشت سایر کشتی ها مشخص نیست.

بشر اطلاعات کافی درباره ماهیت واقعی گاونا یا انگیزه آن‌ها برای حمله به بشریت ندارد. آنطور که مشخص است گاونا از یک هسته تقریبا غیرقابل نفوذ تشکیل شده است که توسط یک لایه متراکم از تکه گوشتی به نام «جفت» محافظت می‌شود. درست هنگامی که این تکه گوشت و هسته درون آن از بین می‌رود، گاونا متلاشی می‌شود.

جنگجویان سیدونیا قادر به راندن ربات‌های غو‌ل‌پیکری هستند که گارد (Garde) نام دارد. این ربات‌ها توسط ذرات هیگز تقویت شده و دارای توپ‌های دوربرد قدرتمند و قسمت‌هایی به نام کابیزاشی (Kabizashi) برای حملات نزدیک هستند. نوک کابیزاشی از مواد کمیاب و ناشناخته ساخته شده است که دارای خاصیت منحصر به فردی است و می‌تواند هسته گاونا را از بین ببرد. ساکنین سیدونیا در سنین جوانی مورد آزمایش قرار می‌گیرند و افراد مستعد برای خلبانی گارد انتخاب می‌شوند.

داستان انیمه شوالیه های سیدونیا حول محور ناگیت تانیکازه (Nagate Tanikaze) را روایت می‌کند. او در لایه زیرزمین سیدونیا به همراه پدربزرگش زندگی می‌کرد. ناگاته که هرگز کسی را ندیده بود، هر روز در شبیه‌ساز خلبان قدیمی گارد تمرین می‌کند و در نهایت بر آن مسلط می‌شود. پس از مرگ پدربزرگش، او به سطح زمین می‌آید و به عنوان خلبان گارد انتخاب می‌شود. درست همان موقه گاونا به سیدونیا حمله می‌کند و…

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس