نقد و بررسی فیلم تفریق

219
0
نقد و بررسی فیلم تفریق

فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی و با نقش‌آفرینی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در سال 1400 ساخته شد. در این پست به نقد و بررسی فیلم تفریق می پردزایم.

نقد و بررسی فیلم تفریق

ژانر فیلم ایرانی تفریق درام و معمایی است. موضوع فیلم تفریق درباره فرزانه و جلال است؛ زوجی که همزادهایشان را پیدا کرده‌اند. این همزادها دقیقا شبیه فرزانه و جلال هستند و حالا این زوج باید با این اتفاق عجیب کنار بیایند. داستان فیلم تفریق از جایی آغاز می‌شود که فرزانه در اتوبوس به صورت اتفاقی همسرش را می‌بیند. او جلال را تعقیب می‌کند و می‌بیند که به ملاقات زن دیگری می‌رود. اما جلال این مسئله را انکار می‌کند و می‌گوید در آن زمان جای دیگری بوده است!

فیلم ایرانی تفریق جدیدترین ساخته مانی حقیقی است که از حضور بازیگرانی همچون محمدزاده و علیدوستی بهره می‌برد. ساخت این فیلم در سال 1399 آغاز شد اما به‌خاطر مسائل مربوط به همه‌گیری کرونا، مراحل تولیدش به تعویق افتاد و فیلمبرداری آن سرانجام در خرداد 1400 به اتمام رسید. تفریق برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو اکران شد. تاریخ اکران فیلم تفریق در جشنواره فیلم تورنتو، 21 شهریور 1401 است. این اولین بار بود که یک فیلم ایرانی در بخش مسابقه اصلی این جشنواره معتبر سینمایی حضور داشت.

 

5/5 - (7 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس