نقد و بررسی فیلم قتل در بیگ هورن

39
0
فیلم قتل در بیگ هورن

مستند های جنایی واقعی به قدری بخشی رایج از فضای پخش و تلویزیون شده است که من نگران هستم که مسائل جدی مطرح شده توسط برخی از آنها نتوانند از سر و صدای ایجاد شده بالاتر بروند. فیلم قتل در بیگ هورن را در ادامه بررسی کرده ایم.

چگونه می ‌توانید پویایی ‌هایی را که منجر به چنین فاجعه ‌ای می‌ شود، در نظر بگیرید، وقتی که به سراغ مستند های بعدی می ‌روید، قبل از اینکه واقعاً زمانی برای هضم آن داشته باشید؟ من می ‌خواهم به دنیایی باور داشته باشم که در آن مکالمه با «قتل در بیگ هورن» از شوتایم آغاز شد، که هفته گذشته در ساندنس نمایش داده شد قبل از اینکه امروز در سرویس استریم شبکه کابلی و یکشنبه در کانال کابلی پخش شود، ادامه یابد و تغییر کند، اما احساس می‌ کند که زیاده خواهی منجر به افزایش بی ‌تفاوتی می ‌شود. و بی تفاوتی ریشه این سریال سه قسمتی است.

«قتل در بیگ هورن» مجموعه ای از ناپدید شدن زنان بومی جوان در شهرستان بیگ هورن در مونتانا، خارج از رزرواسیون نه چندان دور از بیلینگز را شرح می دهد. فقط در دهه گذشته، ده ‌ها دختر بومی از کشور های کلاغ و شاین شمالی ناپدید شده‌ اند، بسیاری از آنها روز ها یا هفته ‌ها بعد مرده پیدا شده ‌اند، و مرگ آنها به خاطر عناصر سردی است که احتمالاً به آنها تسلیم شده ‌اند. « قتل در بیگ هورن» سؤالات مفصلی در مورد موارد بسیار خاصی که نمایه می ‌کند، به ویژه مرگ سلنا نترس و Kaysera Stops Pretty Places می‌ پرسد، اما این واقعاً یک معمای قتل نیست. این بیشتر تفسیری است بر یک سیستم عمیقاً شکسته که نه تنها شبکه های ایمنی برای زنان جوامع بومی فراهم نمی کند، بلکه زمانی که ناپدید می شوند به سختی عمل می کند. به نظر می رسد مقامات تقریباً مشتاق هستند که این موارد را زیر فرش بکشند و حتی یکی از آنها به این موضوع اشاره کرد که او معتقد نیست جنبش MMIW (زنان بومی کشته شده و گمشده) یک چیز واقعی نیست و خود جامعه را به خاطر ناتوانی در تنظیم مردمش سرزنش می کند.

فیلم قتل در بیگ هورن
فیلم قتل در بیگ هورن

هر جا که انگشتان به سمت آنها گرفته شود، موضوع MMIW یک موضوع واقعی است و « قتل در بیگ هورن» وقتی به عوامل تاریخی که ما را به اینجا رسانده اند، از جمله تلاش های استعماری که به دنبال سرنگونی رهبران زن بومی بودند، می کاود در بهترین حالت خود قرار می گیرد. جوامع و آدم ربایی کودکان، نشان می دهد که تخریب مفهوم خانواده برای بسیاری از مردم هنوز در قلب ما موج می زند. من کمی بیشتر از مطالب تصویری بزرگ می خواستم که به جای سؤالات خاص، سؤالات بزرگ را می پرسد، اما به نظر می رسد که « قتل در بیگ هورن» سعی می کند چند چهره را روی مشکلی قرار دهد که می تواند خیلی بزرگ به نظر برسد و واقعاً درک نشود. بدون آنها. با این حال، این سریال زمانی که از پرونده‌ ای مانند سلنا نترس عقب ‌نشینی می ‌کند و پرونده او را یکی از موارد بسیار زیادی می‌ بیند، در بهترین حالت خود قرار دارد.

« قتل در بیگ هورن» در حالی که می ‌توانست از زمینه بیشتری استفاده کند، با مصاحبه با افرادی که مستقیماً تحت تأثیر تراژدی‌ های این بخش از کشور قرار گرفته ‌اند، قدرت زیادی به دست می ‌آورد. والدین و دوستان دختران ناپدید شده جزئیاتی را در مورد روز مفقود شدن عزیزانشان ارائه می دهند و تقریباً همیشه آن را با روایت های خشمگین از قانونگذاران بی کفایت یا بی تفاوت دنبال می کنند. هر چه ما را به اینجا رسانده و هر کس که مقصر است، این الگو غیرقابل انکار است. حقیقت این است که زنان جوان بومی یکی از آسیب پذیرترین جمعیت کشور هستند و افراد بسیار کمی برای محافظت از آنها به اندازه کافی تلاش می کنند. چرا؟ در این باره چکار کنیم؟ چگونه خبرنگاران، مجریان قانون و خود جوامع را در سطح بالاتری نگه داریم تا این اتفاق رخ ندهد؟ توقف کنید و این سوالات را قبل از شروع بازی در مستند های بعدی از خود بپرسید. سلنای نترس و صد ها دختر مانند او شایسته آن هستند.

این مستند را هم اکنون در Showtime’s On Demand و Streaming Apps می توانید دنبال کنید و در Showtime در 5 فوریه شروع به پخش خواهد کرد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس