نقد و بررسی فیلم کسی که قبلا میشناختم

76
0
فیلم کسی که قبلا میشناختم

ده سال پیش، آلی (آلیسون بری) دوست پسرش و زادگاه روستایی کوچکشان را ترک کرد تا در لس آنجلس مستند بسازد. فیلم کسی که قبلا میشناختم را در ادامه بررسی کرده ایم.

حالا، پس از سه سال به عنوان مجری یک نمایش واقعی که با «Survivor»، «The Great British Baking Show» و «Love Island» تلاقی می ‌کند، او به خودش می ‌گوید که «این درست مثل ساختن یک مستند است، با این تفاوت که مردم آن را تماشا می ‌کنند. ” قابل اعتمادترین ترفند او این است که ده ثانیه بعد از اینکه سوژه مصاحبه صحبت نمی کند سکوت کند. او آموخته است که زمانی است که افشاگری های مورد علاقه بیننده، آنهایی که اشک، اعترافات خام یا خشم دارند، می آیند.

اما دیگر کافی نیست. دو مدیر شبکه با بازی سم ریچاردسون و زوئی چائو همیشه خنده رو (همچنین در سریال «مکان تو یا من» این هفته) سریال را لغو کردند. نمایش تمام زندگی الی را مصرف کرده است. او را تعریف می کند. او هرگز آن ده ثانیه را به این فکر نکرده است که آیا جایی است که می خواهد باشد یا خیر. او بدون هیچ ایده ای از اینکه بعداً چه کاری انجام دهد، تصمیم می گیرد به جایی که مطمئن بود نمی خواهد باشد، زادگاهش برود.

سپس آلی مادرش (جولی هگرتی) را در رختخواب با مردی پیدا می ‌کند و به یک بار محلی می ‌گریزد، جایی که با شان (جی الیس)، مرد سابقی که برای دنبال کردن رویاهایش پشت سر گذاشته بود، برخورد می ‌کند.

ما می دانیم که نسخه Hallmark Movie Channel از این داستان چه خواهد بود. اما بری و دیو فرانکو، فیلمنامه‌ نویس، همسر و کارگردان همکارش، دوست دارند این قرارداد ها را بر هم بزنند، همان‌ طور که بری به ‌عنوان یکی از نویسندگان فیلم سال گذشته «مرا بچرخانید» عمل کرده است. بری دوست دارد به شخصیت هایش شکست های تحقیرآمیزی بدهد. و با موفقیت کمتر، او دوست دارد فرهنگ پاپ را هجو کند. در این فیلم، تلویزیون واقعیت جریان است. لحن شدید آن لحظات و چند مسیر انحرافی دیگر، حواس‌ پرتی را از ایجاد ماهرانه ارتباطات و احساسات بیشتر منحرف می ‌کند.

اما اول، در آن مجموعه فیلم هالمارک این را نشان می دهد.

فیلم کسی که قبلا میشناختم
فیلم کسی که قبلا میشناختم

آلی و شان یک شب جادویی را با هم دارند، صحبت می کنند، می خندند، و از چیزی که به نظر می رسد یک فستیوال تصادفی تمام شب تیرولی است، با آلفرن ها و رقص مایپل لذت می برند. آلی که احساس می کند از دست رفته و تنهاست، از خود می پرسد که آیا هنوز هم می تواند زندگی ای را که زمانی فکر می کرد به اندازه کافی برایش خوب نیست، داشته باشد.

شان هرگز نمی خواست خانه اش را ترک کند، احتمالاً به دلیل احساس رها شدن توسط والدین بیولوژیکی اش که با آنها دست و پنجه نرم کرده است، احتمالاً به این دلیل که او سیاه پوست و خانواده اش سفیدپوست هستند. او خیلی به خانواده اش وابسته است. شان برای کار پدرش رفته و خانه رویایی خود را در ملک والدینش ساخته است. یقین و احساس اجتماعی او به طور ناگهانی آلی را جذب می کند. خیلی راحت است که به ریتم آسانی که او با شان دارد و بعد از ظهر روز بعد با خانواده اش به خانه اش می رود تا او را ببیند.

و سپس آلی متوجه می شود که در دو روز، شان با کسیدی (Kiersey Clemons از “Hearts Beat Loud”) ازدواج می کند، که تصمیمی برعکس با Ally گرفته است. اگرچه کسیدی و شان تنها شش ماه همدیگر را می ‌شناختند، اما او کار موفق خود را در شهر به عنوان یک خواننده پانک راک (آنها برای اسلیتر-کینی افتتاح کردند) را رها کرد تا با او زندگی کند.

مادر شان، جوجو (یک اولگا مردیز فوق‌العاده خونگرم)، از آلی می ‌خواهد که از عروسی فیلمبرداری کند، و آلی این را راهی برای یادآوری به شان می ‌داند که او برای او مناسب ‌تر است. کسیدی فوراً به سراغش می آید و از او می پرسد که آیا قصد دارد آخر هفته “عروسی بهترین دوست من” را برگزار کند. اما آلی شروع به گرم شدن با کسیدی می کند و پس از اجرای گروه پانک در مهمانی شام تمرین، آلی شروع به تعجب می کند که آیا این کسیدی است که تصمیم درستی می گیرد یا خیر.

بری و فرانکو از بازیگرانی استثنایی از شخصیت‌ های مکمل استفاده می ‌کنند، از جمله هاگرتی، مردیز، امی سداریس، دنی پودی همبازی بری در «جامعه» در نقش بهترین دوست شان، و هیلی جوئل اوسمنت در نقش برادر نابالغ شان. بری و الیس چنان ارتباط جذابی دارند که ما فوراً به کل داستان آنها ایمان می آوریم (در یک ویدیوی قدیمی نگاهی اجمالی به دوران قبلی آنها با هم داریم) و کلمونز همچنان به عنوان بازیگر و خواننده شما را تحت تأثیر قرار می دهد. بری، مثل همیشه، بسیار جذاب است. او به ما نشان می ‌دهد که آنچه در اینجا مهم است، شان نیست، کسی که قبلا می‌شناخت، بلکه خودش است، کسی که تازه درک می‌ کند چه کسی بوده است.

این فیلم هم اکنون در حال پخش در Prime Video می باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس