9 فیلم ترسناک درباره نفرین ها

124
0
فیلم ترسناک درباره نفرین

Smile در این فصل هالووین موفقیت چشمگیری داشته است، و این دیگر داستان های ماوراء طبیعی نفرین نیز طرفداران را در حال و هوای تعطیلات قرار می دهد. فیلم ترسناک درباره نفرین را در ادامه معرفی می کنیم.

همچنین این مطالب را هم بخوانید:

7 بهترین سایت برای تماشای آنلاین فیلم های ترسناک به صورت رایگان

معرفی ۱۰ فیلم ترسناک در نتفلیکس

بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس در سال 2022

10 بهترین فیلم ترسناک برای پخش رایگان در سال 2022

فیلم ترسناک و فراطبیعی جدید پارامونت Smile که درست همزمان با شروع فصل هالووین اکران شد، با استقبال منتقدان و تماشاگران مواجه شد. نه تنها طرفداران فیلم به فضای خزنده و جامپ اسکرهای به طرز شگفت انگیزی متمایل شده اند، بلکه فیلم به خاطر بازی موثر سوسی بیکن در نقش رز کاتر عذاب دیده نیز تحسین شده است.

فرض اصلی اسمایل در مورد افرادی که مجبور به کشتن خود توسط یک نیروی ماوراء الطبیعه بدخواه می شوند، سابقه ای دارد، زیرا بسیاری از فیلم های ترسناک به نفرین پرداخته اند. برای طرفدارانی که به دنبال چیزی تاریک و پیشگویی برای جشن گرفتن تعطیلات مورد علاقه خود هستند، این فیلم ها کالا را تحویل می دهند.

10/10

فیلم ترسناک درباره نفرین: Antlers (2021)

Antlers سال گذشته یک برداشت سینمایی نادر از افسانه وندیگو است که به دنبال معلمی است که می‌فهمد یکی از دانش‌آموزانش مجبور می‌شود از پدر و برادرش مراقبت کند، زیرا محکوم به تبدیل شدن به موجودی وحشتناک هستند. در حالی که این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد و در گیشه موفق نبود، اما برای طرفدارانی که دوست دارند وحشت بی امان و وحشیانه آن ها را دوست دارند، ارزش بازبینی آن را دارد.

مانند بسیاری از آثار کارگردان اسکات کوپر، Antlers دارای فضایی تیره و تار است که آن را به یک ساعت مأیوس کننده اما درگیرکننده تبدیل می کند، به ویژه در نحوه نمایش خانواده ای که در فقر مطلق زندگی می کنند. لوکاس مجبور می شود مراقب خانواده اش باشد و آنها را از دنیا پنهان کند و هیچ بزرگسالی نمی تواند واقعاً به او کمک کند بدون اینکه زندگی خود را در خطر جدی قرار دهد.

9/10

Christine (1983)

کریستین که بر اساس رمانی از استفن کینگ و کارگردانی جان کارپنتر ساخته شده است، کیفیت لازم برای همراهی با شجره نامه ترسناک درجه یک خود را دارد. این فیلم داستان آرنی کانینگهام، نوجوانی فروتن را روایت می کند که با خرید یک پلیموث فیوری قدیمی با قدرت های ماوراء طبیعی، زندگی اش تغییر می کند.

در حالی که کریستین مطمئناً به وعده چند ترس خوب عمل می کند، برخی از شگفت انگیزترین لحظات سالم را در یک فیلم استیون کینگ نیز دارد. دوستی آرنی با ستاره فوتبال دنیس بسیار شیرین است، به خصوص قبل از اینکه او اعتماد به نفس پیدا کند، و دیدن رویارویی این دو در اوج واقعاً دلخراش است.

8/10

The Conjuring (2013)

بر اساس ادعای محققین ماوراء الطبیعه، Ed and Lorraine Warren ، The Conjuring می بیند که این زوج متوجه می شوند که یک خانواده دوست داشتنی به خانه ای نقل مکان کرده اند که نفرین جادوگر بر آن گذاشته شده است. این فیلم که در تابستان شلوغ اکران شد، یک موفقیت بسیار سودآور در خواب بود که یک جهان مشترک گسترده را ایجاد کرد.

یکی از چیزهایی که The Conjuring را به کار می‌آورد، کارگردانی دقیق جیمز وان است که ترکیبی از ترس‌های پرش و تصاویر ترسناک با برخی از ساخت‌های بسیار مؤثر است. پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا نیز در نقش وارن‌ها فوق‌العاده هستند و رابطه آن‌ها قلب بسیار مورد نیاز فیلم را فراهم می‌کند.

7/10

فیلم ترسناک درباره نفرین: The Cursed (2022)

فیلمی کمتر دیده شده اما دست کم گرفته شده از اوایل امسال، طلسم عنوان The Cursed زمانی ساخته می شود که یک کاروان رومی توسط زمینداران حریص بریتانیایی قتل عام می شود و شهر خود را محکوم به وحشت یک جانور خطرناک می کنند. با چنین پیش‌فرضی، به‌علاوه بازیگران بااستعداد به رهبری بوید هالبروک و کلی ریلی، این فیلم سزاوار بهتر از جایگاه نهم ابتدایی آخر هفته‌اش بود.

فیلم‌های گرگینه یکی از زیرژانرهای مورد علاقه بسیاری از طرفداران ترسناک هستند، اما با استفاده مجدد از همان ترانه‌ها، ایجاد حس تازگی در چیزها دشوار است. اینجاست که The Cursed به‌شدت موفق می‌شود و به داستان گرگینه‌اش یک چرخش اصلی می‌دهد که فضایی از تراژدی را به کل فیلم می‌افزاید.

6/10

It Follows (2015)

این دنبال می‌کند که یک سال پس از نمایش در کن در سینماها اکران شد، به دلیل پیش‌فرض اصلی و فضای پرتنش‌اش، عزیزی منتقد بود. خلاصه داستان درباره جی هیت است که با دوست پسر جدیدش بیرون می رود و متوجه می شود که او نفرینی به او داده است که باعث می شود موجودی ماوراء طبیعی او را تعقیب کند.

در حالی که استعاره هوشمندانه STD خوراک تحلیل‌های انتقادی فراوانی بوده است، آن دنبال می‌کند قبل از هر چیز یک داستان ترسناک مهیج است، حتی در حالی که یک فیلم ترسناک عملاً بدون غم و اندوه است. «آن» که به دنبال جی می‌آید مرموز و پارانویا است، زیرا او (و تماشاگران) می‌دانند که در حال آمدن است، اما نمی‌توانند کاری برای متوقف کردن آن انجام دهند، و حس انزوا را ایجاد می‌کند که باعث ایجاد تنش می‌شود.

5/10

The Killing Of A Sacred Deer (2017)

یورگوس لانتیموس در ادامه اولین فیلم انگلیسی زبانش به نام The Lobster، The Killing of a Sacred Deer ممکن است یکی از ترسناک ترین نفرین های فیلم را به نمایش بگذارد. هنگامی که جراح استیون مورفی متوجه اتفاقات عجیبی می شود که برای خانواده اش اتفاق می افتد، معلوم می شود که پسر یک بیمار فوت شده از یک قربانی خانوادگی “تعادل” می خواهد.

کاری که گوزن مقدس به بهترین شکل انجام می‌دهد این است که دنیایی بی‌رحمانه و نابخشودنی خلق می‌کند که کاملاً با چنین پیش‌فرض تاریکی همراه است و هر فریم حسی از ترس ایجاد می‌کند که مخاطب را ناراحت می‌کند. هنگامی که استیون در نهایت مجبور می شود تصمیم بگیرد که کدام یک از اعضای خانواده را بکشد، این یک بازده کم کلید اما وحشیانه است که باعث می شود همه چیز ارزشش را داشته باشد.

4/10

فیلم ترسناک درباره نفرین: The Lighthouse (2019)

رابرت اگرز با تنها سه فیلم تا کنون، خود را به عنوان یکی از تحسین‌شده‌ترین کارگردانانی که امروز کار می‌کند تثبیت کرده است و دومین فیلم بلند او، فانوس دریایی، از نظر بسیاری از طرفداران بهترین فیلم اوست. مانند دیگر فیلم‌های او، به خاطر بازی‌های جذاب و جلوه‌های بصری‌اش که بیننده را وارد دوران گذشته می‌کند، بازخوردهای مثبتی به دست آورد.

فانوس دریایی مانند یک مطالعه در کلاستروفوبیا است، با فانوس داران وینسلو و ویک به آرامی از انزوا دیوانه می شوند. این بار، ماهیت نفرین مبهم است، زیرا ویک معتقد است که مرغ‌های دریایی تناسخ دریانوردان هستند و کشتن آنها (که وینسلو انجام می‌دهد) بدشانسی است، اما فیلم به اندازه‌ای رمزآلود است که مشخص نیست چرا بدبختی به او می‌رسد.

3/10

Ringu (1998)

فرنچایز Ring دهه‌ها است که اجرا می‌شود، و حتی با بازسازی آمریکایی که هنوز هم پابرجاست، تا حدودی موفقیت‌آمیز به دست آورد، اما Ringu اصلی استاندارد طلایی مجموعه است. این فیلم نه تنها در زادگاهش ژاپن به موفقیت بزرگی دست یافت، بلکه J-horror را برای مخاطبان بین المللی نیز به ارمغان آورد و مجموعه ای از بازسازی های آمریکایی این زیرژانر را آغاز کرد.

رینگو یکی از شناخته شده ترین نفرین های سینمایی را دارد که در آن هرکس نوار ویدئویی نفرین شده ای را تماشا کند در عرض هفت روز می میرد. فیلم در ترس روانی عالی است، و در حالی که ساداکو یک تصویر ترسناک است، وحشت واقعی فقط از فکر کردن به خود نفرین به وجود می‌آید و آدمی را برای گرفتن دوباره یک نوار قدیمی VHS مردد می‌کند.

2/10

Smile (2022)

Smile در یک سال عالی برای فیلم‌های ترسناک بسیار موفق بوده است و دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود این فیلم مورد توجه طرفداران بسیاری قرار گیرد. این فیلم به مضامین مرتبط، اگر افسرده کننده، تروما می پردازد، و اجرای سوسی بیکن ترس از اینکه خود را در انتهای اشتباه یک نفرین قرار دهید، می فروشد.

البته، Smile در مورد ترس‌ها نیز جواب می‌دهد، چه به خاطر ترساندن آشکار آن چهره‌ها و چه از راه‌اندازی و پرداخت یک موقعیت ترسناک. رفتن رز به جشن تولد برادرزاده‌اش نمونه‌ای عالی است که به‌اندازه کافی معصومانه شروع شده و به آرامی به یک اوج غیرقابل تحمل ناخوشایند می‌رسد.

1/10

فیلم ترسناک درباره نفرین: The Wolf Man (1941)

مرد گرگ محصول یونیورسال یکی از فیلم‌های هیولاهای قدیمی این استودیو است و مسلماً به تنهایی اسطوره‌های گرگینه‌های سینمایی را خلق کرده است که امروزه نیز به خوبی شناخته شده است. در این فیلم، لون چنی جونیور در نقش لری تالبوت بازی می‌کند که به خانه به ولز می‌آید تا با پدرش آشتی کند و فقط گاز گرفته شود و برگردانده شود.

شاید بتوان فکر کرد که سن مرد گرگ باعث می شود که امروز آن را عجیب و غریب جلوه دهد، اما همچنان به لطف جلوه های ویژه و گریم ابداعی و همچنین اجرای پرشور چنی موفق است. در واقع، این فیلم در داستان سرایی خود آنقدر قدرتمند است که حتی بازسازی خود در سال 2010 نیز تا حد زیادی به نفع نسخه اصلی فراموش می شود.

4.9/5 - (40 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس